فیلم‌های دانشجویی در ویترین شبکه‌های تلویزیونی قرار می‌گیرند

دومین نشست خبری پنجمین جشنواره ملی فیلم های دانشجویی صبح روز شنبه در سالن جلسات دانشکده صدا و سیما برگزار شد.
شنبه، 22 مهر 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فیلم‌های دانشجویی در ویترین شبکه‌های تلویزیونی قرار می‌گیرند

 ویرایش عکس خرداد 99

دومین نشست خبری پنجمین جشنواره ملی فیلم های دانشجویی صبح روز شنبه در سالن جلسات دانشکده صدا و سیما برگزار شد.


به گزارش راسخون به نقل از ایسنا، دکتر محمود اربابی، دبیر پنجمین جشنواره ملی فیلم های دانشجویی در این جلسه با ارائه مقدماتی در خصوص نحوه برگزاری جشنواره گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور و بر اساس دیدگاه های مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی، در جشنواره امسال تصمیم گرفتیم تا موضوع بیداری و مقاومت اسلامی را به بخش بین الملل جشنواره اضافه کنیم.

اربابی با اشاره به برگزاری همزمان این جشنواره در چهار کشور لبنان، فلسطین(غزه)، تونس، عراق درباره بخش های مختلف جشنواره ادامه داد: این جشنواره دارای دو بخش داخلی و بین الملل است که در هریک از بخش های مورد نظر قالب هایی مشخص برای برنامه سازی در نظر گرفته شده است. از جمله این بخش‌ها می توان بخش های داستانی، مستند، پویانمایی و برنامه های تلویزیونی را نام برد. تعدادی از این آثار ارسالی به دفتر جشنواره تاکنون مورد ارزیابی قرار گرفته است. در بخش بیداری اسلامی 17 اثر و مقاومت 55 اثر به دفتر جشنواره ارسال شده است که در مجموع 72 اثر از این بخش به جشنواره راه پیداکرده اند.

به طور کلی در بخش فیلمنامه هم 247، عکاسی 75، مستند 201، داستانی 349، انیمیشن 62 و 30 اثر ویدئوگرافیک تعداد آثار ارسال شده به جشنواره در بخش‌های مختلف را تشکیل می‌دهند.

وی در ادامه سخنان خود، هیات های انتخابی بخش های مختلف جشنواره را برشمرده و بیان کرد: سعید ابوطالب، ابراهیم علی برزی، محمدرضا حاتمی، هیات انتخاب بخش بین الملل، مینو فرشچی، مهدی سجاده چی، سید عباس فاطمی هیات انتخاب بخش فیلمنامه، احمد سفلایی، بابک نظری، محمدرضا کریمی صارمی هیات انتخاب بخش انیمیشن و محمود معالج، امیرعلی جوادیان، مجتبی آقایی هیات انتخاب و داوری بخش عکاسی، محمد درمنش، محمود نقاش زاده، محمدرضا معتمدی هیات انتخاب بخش داستانی را تشکیل می دهند که هریک از آن ها افرادی شناخته شده و مجرب در حوزه تخصصی خود هستند.

دبیر جشنواره فیلم های دانشجویی گفت: انتخاب این ترکیب از داوران و حضور آن ها در جشنواره فیلم های دانشجویی با توجه به پشت سر گذاشتن جشنواره فیلم های کوتاه و فیلم اصفهان و پیش رو داشتن جشنواره های حقیقت و رشد کار دشواری بوده که خوشبختانه امکان همکاری با این افراد فراهم شده است.

محمد اربابی تصریح کرد: در جشنواره امسال توجه بیشتری بر آثار ارسالی توسط فیلمسازان ایرانی صورت گرفته است و این آثار بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده اند.

وی اظهار کرد: همزمان با برپایی جشنواره پنجم فیلم های دانشجویی تعدادی کارگاه آموزشی(ورک شاپ) برای آشنایی بیشتر دانشجویان سراسر کشور در بخش های بازیگری در تلویزیون، زیبا سازی صدا و تصویر، تکنولوژی های عرصه نور، مستند، فیلمنامه نویسی، کارگردانی فیلم های کوتاه و غیره برگزار می شود که محمدرضا شریفی نیا، انسیه ملکی، ارسطو مداح گیوی، سعید ابوطالب، بهنام میرزاپور، حسن فتحی به ترتیب اساتید این دوره های آموزشی را تشکیل می دهند.

اربابی همچنین ادامه داد: بخشی از آثار تولید شده در جشنواره امسال به منظور برقراری ارتباط هرچه بیشتر با جامعه مخاطبان و عامه مردم از شبکه های مختلف تلویزیونی به نمایش درمی آید. همچنین در طول برگزاری جشنواره نیز از طریق انعکاس رویدادهای جشنواره به صورت اخبار روزانه با شبکه های مختلف تلویزیونی در تعامل هستیم.

وی در پایان از راه اندازی بازار فیلم دانشجویی در دوره های بعدی جشنواره خبر داده و گفت: قصد داشتیم در این دوره از جشنواره فرصتی برای فروش آثار برگزیده به شبکه های مختلف فراهم کنیم که متاسفانه این بستر فراهم نشد. اما با پیگیری های لازم در دوره های بعدی جشنواره این اقدام صورت خواهد گرفت. ضمن آن که در این دوره نیز سیمای مراکز گیلان و گرگان نیز آمادگی خود را جهت برگزاری همزمان جشنواره در این استان ها اعلام کرده بودند.

/7432/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.