سیفلیس مادرزادی یک بیماری مرگ‌آور اما قابل درمان است

تشخیص به موقع سیفلیس مادرزادی این بیماری مرگبار را قابل درمان می‌سازد.
چهارشنبه، 13 دی 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سیفلیس مادرزادی یک بیماری مرگ‌آور اما قابل درمان است

تشخیص به موقع سیفلیس مادرزادی این بیماری مرگبار را قابل درمان می‌سازد.

به گزارش راسخون به نقل از وب‌دا، نتایج حاصل از یک گزارش بالینی به دست آمده در نشریه BMJ‌ ، با توجه به وجود ضایعات استخوانی در یک نوزاد دختر 2 ماهه و راش پوستی مشابه میان مادر و نوزاد و به دنبال آن بررسی‌های سرولوژیک، تشخیص سیفلیس مادرزادی در نوزاد را نشان داده است که این پدیده انجام تست سیفلیس مادرزادی در هر نوزاد را بدون توجه به شرایط سرولوژیک مادر ضروری می‌سازد.

نتایج حاصل از این گزارش با بررسی سوابق پزشکی موجود افزود: 7 ماه پیش از به دنیا آمدن نوزاد، بیماری سیفلیس در پدر وی تشخیص داده شده است که این باعث پدید آمدن سیفلیس ثانویه در مادر شده است.

از طرفی نتایج دیگر این گزارش حاکیست سیفلیس مادرزادی که یک بیماری مخاطره‌انگیز محسوب می‌شود می‌تواند حتی در کشورهای توسعه یافته در زنان باردار شناسایی نشده و باعث ایجاد یک معضل بزرگ شود.

گفتنی است بیماری سیفلیس مادرزادی یک بیماری کشنده اما قابل درمان است که پزشکان زنان و زایمان برای کاهش وقوع این خطر باید طی زمان بارداری در مادران خصوصاً زمانی که احتمال خطر وجود داشته باشد تست‌های پیاپی سرولوژی را انجام دهند چرا که تشخیص زودهنگام و شروع درمان‌های به موقع می‌تواند در بهبود این بیماری مؤثر باشد.

شایان ذکر است که سیفلیس یک عفونت رایج غالباً مقاربتی است که توسط نوعی باکتری ایجاد می‌شود و در هر مرحله از دوران بارداری می‌تواند به جنین منتقل شده و باعث ناهنجاری‌های جنینی، بیماری‌های حاد نوزادی، مرگ جنینی و یا مرگ در حوالی تولد شود که این موضوع به انجام آزمایشات تشخیص سیفلیس قبل از ازدواج و در حین بارداری به شدت تأکید می‌کند.

/111/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.