آیت الله جوادی آملی 383 هزار متر زمین را وقف حوزه علمیه آمل کرد

آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی از مراجع عظام تقلید 383874متر مربع از عرصه و اعیان اراضی خود را در شهرستان آمل وقف حوزه علمیه این شهرستان کرد.
دوشنبه، 16 بهمن 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آیت الله جوادی آملی 383 هزار متر زمین را وقف حوزه علمیه آمل کرد

ویرایش شده مرداد ماه 98

آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی از مراجع عظام تقلید 383874 متر مربع از عرصه و اعیان اراضی خود را در شهرستان آمل وقف حوزه علمیه این شهرستان کرد.

به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه، مشاور و نماینده رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در امور حوزه های علمیه با اعلام این خبر افزود: براساس وقف نامه این موقوفه که 13 آذرماه 91 سال با شماره 19256 به ثبت رسیده است، آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی با در نظر گرفتن همه شرایط جامع وقف، واقف، موقوفه و موقوف علیهم، 383874 مترمربع از عرصه و اعیان ملک طلق خویش را واقع در شهرستان آمل وقف حوزه علمی آملی (مدرسه امام حسن عسگری(علیه السلام)کرد.

حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر با بیان این مطلب افزود: در بخشی از این وقف نامه 8 صفحه ای، واقف نیت خویش را تحقیق، تفسیر و تدریس و تألیف و پژوهش قرآن کریم، فلسفه اسلامی، کلام ، فقه، اصول و سایر دانش های اسلامی قرار داده است.

همچنین در بخش دیگری از این وقف نامه جامع می خوانیم:


«ثواب این عمل عبادی بعد از قبول خدایی که «یقبل الیسیر و یعَفو عن الکثی» به ذوات قدسی اهل بیت عصمت و طهارت(علیه السلام) اهدا می شود و چون تمام برکات آسمانی و زمینی به برکت خاتم اوصیاء و اولیاء حضرت حجت بن الحسن العسگری(علیه السلام) است مهمترین وظیفه خود را انتظار ظهور و بهترین دعا را تعجیل در فرج و سلامتی آن ذات مقدس می دانیم»

براساس برآورد کارشناسان، ارزش ریالی این ملک 000/600/549/153 معادل 15 میلیارد و 549 میلیون و 600 هزار تومان برآورد می شود.

/2759/

آیت الله جوادی آملی 383 هزار متر زمین را وقف حوزه علمیه آمل کرد


 

حجت الاسلام مهدی رنجبریان



مرتبط
آرشیو بیانات حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در راسخون
سیر مطالعاتی آثار آیت الله جوادی آملی
باید وقف را زنده کنیم | ربا، جنگ و خونریزی جاهلیت قرن بیست ویکم است 
غرب فهم درستی از اخلاق ندارد | در آموزه‌های اسلامی حق با اخلاق است

من هم وقف می کنم | مجموعه ویدئویی داستان یک وقف توسط راسخون تولید شد

حجت الاسلام دکتر خاموشی؛ وقف نفت دوم است



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.