آیت الله صدیقی در تجمع هیات‌های عاشورای فاطمی:

اگرحضرت علی(ع) مردم ایران را داشت، فاطمه را برای دفاع از خاکریز ولایت نمی‌فرستاد

امام جمعه موقت تهران در تجمع هیات‌های عاشورای فاطمی در میدان هفت‌تیر گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) پرچمدار دفاع از حریم رهبری و ولایت و پیشگام قربانی دادن برای بیمه کردن خط اصیل اسلام، رهبری و ولایت بود.
يکشنبه، 25 فروردين 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اگرحضرت علی(ع) مردم ایران را داشت، فاطمه را برای دفاع از خاکریز ولایت نمی‌فرستاد

ویرایش شده تیرماه 98

امام جمعه موقت تهران در تجمع هیات‌های عاشورای فاطمی در میدان هفت‌تیر گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) پرچمدار دفاع از حریم رهبری و ولایت و پیشگام قربانی دادن برای بیمه کردن خط اصیل اسلام، رهبری و ولایت بود.
به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری ایسنا، آیت الله کاظم صدیقی در این مراسم به ذکر چند نکته درباره حضرت زهرا پرداخت و اظهار کرد: در مناصب الهی، برخی عناوین توفیقی است یعنی در انحصار خداوند است و در حیطه اکتساب بشر نیست. به عنوان مثال، نبوت، اکتسابی نیست. رسالت که یک درجه بالاتر از نبوت است موهبت خداست. رسولان را خدا تعیین و مشخص می‌کند و اینها درجات خدادادی است.
وی ادامه داد: باید توجه داشت که منصب امامت ابراهیمی درجه‌ای بالاتر از درجه نبوت و رسالت است. ولی این به معنای این نیست که امام علی(ع) یا سایر ائمه، بالاتر از پیامبر(ص) هستند بلکه باید دقت داشت که پیامبر تمام این درجات را داراست. یعنی او هم رسول است و هم اولوالعزم است و او خاتم رسل و نگین همه انبیاست.
امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: بعد از این مرتبه، امامت است. 12 امام را خداوند به مقام امامت رسانده، این‌طور نبوده که برای امامت، از مردم رای‌گیری کند. در غدیر مردم برای رای دادن نیامده بودند برای بیعت کردن آمده بودند. بعد از ائمه، ولایت فقیه را داریم که مردم زیر نظر او زندگی‌شان را ادامه می‌دهند.
صدیقی اضافه کرد:‌ قوانین شرع در زمان غیبت با نظر ولی فقیه به مردم داده می‌شود و مردم جنبه اجرایی آن را فراهم می‌کنند. اگر آن‌ها حمایت و بیعت نکنند، رهبری دستِ دفاع ندارد. حتی امیرالمومنین که قرآن ناطق بود بعد از بیعت‌شکنی که مسیر حکومت اسلام را تغییر داد، نتوانست رهبری را به دست بگیرد و مردم از رهبری خورشید الهی محروم شدند.
وی گفت: پرچمداران آینده ما جوانان و نوجوانان هستند؛ مدیرانی که از جوانان غافلند و جز منافع شبکه‌ای خود، خط قرمزی نمی‌شناسند، مدیران خوبی نیستند و همین‌ها هستند که پیغمبر در موردشان احساس نگرانی می‌کرد.
صدیقی تصریح کرد: پیامبر اسلام با انتخاب حضرت علی(ع) قصد داشتند حماسه سیاسی و اقتصادی را استمرار دهند. اما مردم، قشون حماسه سیاسی را منزوی کردند و قشون حماسه اقتصادی را هم متفرق کردند. حتی 3 ماه هم از غدیر نگذشته بود که پایگاه ولایت را آتش زدند.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: حضرت علی(ع) با مدیریت خود و با استفاده از باغ فدک می‌توانست مشکل فقر را برطرف کند اما کسی را که فکر تولیدی و اقتصادی دارد، منزوی کردند و بازیگرانی را روی کار آوردند که فقط شعار می‌دادند، در نتیجه این شد که کشورهای اسلامی زیر یوغ کفر قرار گرفتند.
وی افزود: ‌امام(ره) می‌فرمود مردم ما از مردم صدر اسلام بهترند و می‌گفت رهبر ما آن جوان 13 ساله است که زیر تانک رفت. باید توجه داشت که دست یک رزمنده دست خودش نیست بلکه دست امامش است. با همین دست بود که خرمشهر آزاد شد و با این‌که دنیا ما را تحریم اقتصادی کرده بود و هیچ کس حتی یک سیم خاردار هم به ما نمی‌فروخت، برای رفتن به جبهه با هم مسابقه گذاشتند اما چه کسی خون این جوانان را امضا کرد؟ مردم ما خود را زیر پرچم اسلام و مدافع امیرالمومنین می‌دانند. اینجاست که امام علی(ع) می‌فرماید دست من بریده بود و نتوانستم از خود دفاع کنم و حضرت اشاره به این دارد که دست او مردم هستند.
صدیقی خطاب به حاضرین در مراسم گفت:‌ امیرالمومنین شما را نداشت که اگر داشت، فاطمه را برای دفاع به خاکریز ولایت نمی‌فرستاد. فاطمه شمشیر به دست نگرفت اما با چه سنگری علی را حمایت کرد؟ فاطمه، خود، سنگر علی بود.
امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که «باید از این مساله، عبرت گرفت» تاکید کرد:‌ دشمن، فتنه‌گرانی تربیت کرده که هر وقت توانستند امت را از ولایت جدا کنند و کاری بدتر از سوریه در ایران انجام دهد. اما ما رهبری داریم که یک‌تنه و با شجاعت، جنگ نرم را اداره می‌کند و بصیرت‌ها را بالا می‌برد. او بیش از 20 سال است که خودش را تنها نمی‌بیند به همین دلیل است که بداخلاقی‌های برخی مسوولان او را دلسرد نمی‌کند. چون می‌داند مردم هستند و او را تنها نمی‌گذارند.
صدیقی در پایان گفت:‌ برخی نگران انتخابات هستند ولی من نگران نیستم چون باید با گرفتن گوشه چادر حضرت زهرا(س)، حماسه انتخابات را بیمه کنیم.
در این مراسم که با حضور جمع کثیری از عزاداران فاطمی در میدان هفت‌تیر تهران برگزار شد، عزاداران فاطمی با مداحی محمدرضا طاهری، برای حضرت فاطمه(س) عزاداری کردند.
/7432/


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.