مدیر شبکه یک: پخش زنده مناظره‌ها بستگی به تعداد نامزد‌ها دارد / سری جدید «پارک ملت» تابستان روی آنتن می‌رود

مهدی فرجی می‌گوید اگر تعداد نامزدهای ریاست جمهوری محدود باشد تلویزیون می‌تواند مناظره‌ نامزدها را به صورت زنده پخش کند.
سه‌شنبه، 3 ارديبهشت 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مدیر شبکه یک: پخش زنده مناظره‌ها بستگی به تعداد نامزد‌ها دارد / سری جدید «پارک ملت» تابستان روی آنتن می‌رود

مهدی فرجی می‌گوید اگر تعداد نامزدهای ریاست جمهوری محدود باشد تلویزیون می‌تواند مناظره‌ نامزدها را به صورت زنده پخش کند.

به گزارش راسخون به نقل از خبر آنلاین ، نشست مدیر شبکه یک سیما با اهالی رسانه به منظور تشریح برنامه‌های این شبکه در سال جاری دوشنبه دوم اردیبهشت در سالن نشست‌های شبکه یک سیما برگزار شد.

در ابتدای این نشست مهدی فرجی با اشاره به نزدیک شدن به زمان انتخابات گفت: «با نزدیک شدن به زمان انتخابات، شبکه یک سیما نیز برنامه‌هایی برای این مناسبت خواهد داشت و برنامه‌هایی نیز با موضوع نام گذاری سال «حماسی سیاسی و حماسه اقتصادی»در دست تولید داریم. به عنوان مثال برنامه «پایش» از ابتدای شروع سال اولویتش را شعار سال قرار داده است.» 

مدیر شبکه یک ادامه داد: «برای انتخابات برنامه‌هایی را در دست تهیه داریم. برنامه «سراج» با محوریت اهمیت نظارت در شورای نگهبان تولید می‌شود. برنامه «نوبت دوم» از دیگر برنامه‌هایی است که با محوریت اهمیت انتخابات ساخته می‌شود. سفرنامه‌های آقای واحدی در نزدیکی روزهای انتخابات از دیگر برنامه‌هایی است که در دستور کار شبکه قرار گرفته است. تله فیلم از «طاهر آباد تا نادر آبادر» هم با محوریت انتخابات شورا‌ها ساخته شده است.»
فرجی افزود: «برنامه «حرف حساب» نیز با اینکه در ساعات ابتدایی صبح پخش می‌شود، از دیگر برنامه‌هایی است که برای این ایام در نظر گرفته شده است و برنامه‌های دیگری نیز برای ایام انتخابات در نظر گرفته شده است. امیدواریم وظیفه‌ای که بر دوش صدا و سیما است را به درستی انجام بدهیم.»
مدیر شبکه یک سیما در ادامه گفت: «امسال در نظر داشتیم در سریال «پایتخت 2» نیز به به انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌ها پرداخته شود و دیدید که این موضوع در سریال مطرح شد و مورد استقبال مخاطبان نیز قرار گرفت.»
فرجی با اشاره به شروع مجدد برنامه «پارک ملت» گفت: «از ابتدای تابستان برنامه «پارک ملت» با اجرای آقای شهیدی‌فر روی آنتن خواهد رفت.»
او در پاسخ به این سئوال که آیا در شبکه یک سیما مناظره بصورت زنده بین نامزدهای ریاست جمهوری برگزار می‌شود یا خیر گفت: «آنچه بین مدیران و شورای معاونین سازمان صدا‌و‌سیما تصمیم گرفته شده به این صورت است که پخش مناظره‌ نامزدها به صورت زنده بستگی به تعداد نامزدهایی دارد که از فیلتر شورای نگهبان رد می‌شوند. اگر تعداد نامزد‌ها کم باشد انجام مناظره شدنی است، در غیر اینصورت صدا‌وسیما فکر دیگری خواهد کرد.»
فرجی در پاسخ به این پرسش که چرا در برنامه «وقت اضافه» شاهد مجادله دو ورزشکار بودیم گفت: «مقام معظم رهبری در دیدار با چهره‌های ورزشی توصیه کردند که به اخلاق ورزشی توجه شود و به رسانه‌ها نیز تاکید کردند از ترویج بی‌اخلاقی پرهیز کنند. در برنامه «وقت اضافه» آقایان سلیمی و باقری قرار بود با هم آشتی کنند، اما این اتفاق نیفتاد و مجری برنامه نیز هر چه تلاش کرد از این تنش جلوگیری کند موفق نشد و به تذکرات او توجهی نشد. در ادامه برنامه قرار بود یکی دیگر از قهرمانان ورزش کشورمان نیز به آقایان سلیمی و باقری ملحق شود که من فکر کردم نفر سوم به این بحث وارد نشود.»
او در ادامه در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه از پایان تعطیلات نوروز به بعد فیلم‌ها و سریال‌های تکراری روی آنتن شبکه یک است و آخر هفته‌ها معمولا برنامه جذابی پخش نمی‌شود و چرا چنین جدول پخشی برای شبکه یک سیما در نظر گرفته شده است، گفت: «به نظر من هم جدول پخش در تعطیلات آخر هفته خصوصا جمعه‌ها جذابیت کافی ندارد. «ورزش و مردم» برنامه پر طرفداری است که مورد مراجعه بسیاری از اهالی ورزش است. آقای دارابی در صدا و سیما سیاستی را دنبال می‌کنند و آن جذاب‌تر کردن برنامه‌هایی است که در تعطیلات آخر هفته از تلویزیون پخش می‌شود. دکتر دارابی در فاز اول تغییراتی را در برنامه‌های گروه اجتماعی شبکه‌ها دنبال کردند و در فاز دوم خواستار تغییراتی در برنامه‌های گفت‌و‌گومحور شدند و همچنین تغییراتی در جدول پخش برنامه‌های پنجشنبه و جمعه و این تغییرات در جدول پخش برنامه‌ها اعمال خواهد شد.» 
مدیر شبکه یک ادامه داد: «محدودیت‌های شبکه یک بیشتر از دیگر شبکه‌ها است و به همین خاطر تغییرات زیادی را در جدول پخش روز جمعه شبکه سیما نخواهید دید، اما ما تمام سعی خودمان را می‌کنیم که بهترین فیلم‌های سینمایی را برای آخر هفته‌های مردم در نظر بگیریم. طبیعی است که بسیاری از مردم در تعطیلات نوروز بسیاری از فیلم‌های سینمایی را ندیدند و باز پخش آن‌ها می‌تواند برای این دسته از افراد خوشایند باشد.»
او در پاسخ به این سئوال که فیلم‌های سینمایی خارجی بسیار راحت در دسترش مخاطبان قرار می‌گیرد و وقتی تلویزیون اقدام به پخش آن‌ها می‌کند و حذفیات زیادی را بر آن‌ها اعمال می‌کند، مخاطب از دیدن‌‌ همان فیلم‌های سینمایی در تلویزیون ملی خودداری می‌کند و اگر قرار است فیلم‌ها با این حد از حذفیات پخش شود، چه لزومی به پخش آن‌ها است گفت: «ما یک میزان استاندارد برای حذف صحنه‌هایی از فیلم‌ها داریم و اگر از آن بیشتر شود اصلا فیلم را پخش نمی‌کنیم. گاهی اوقات حذفیات ما در حد شش دقیقه است و عمده حذفیات مربوط به خشونت در فیلم است. حتی وقتی خشونت را در فیلم‌ها نشان می‌دهیم، مورد انتقاد مردم قرار می‌گیریم. فکر می‌کنم درصد کمی از مردم فیلم‌ها را از بیرون خریداری می‌کنند و بسیاری علاقه‌مند هستند که آن‌ها را از تلویزیون ببینند. شاید یکی از دلایلی که سینمارو‌های ما کم شده‌اند به این خاطر باشند که پیش خودشان می‌گویند تلویزیون فیلم‌ها را پخش می‌کند.»
فرجی در بخش دیگر از صحبت‌هایش درباره همکاری فرزاد جمشیدی با شبکه یک سیما نیز گفت: «آقای جمشیدی می‌تواند باز هم با تلویزیون همکاری داشته باشد و از نظر ما همکاری او با تلویزیون منعی ندارد.» 
 او در درباره اولویت‌های پخش سریال‌های الف ویژه در شبکه یک سیما، گفت: «سریال «معمای شاه» هم اکنون در مرحله ساخت است. آقای جوزانی ساخت سریال «پوریای ولی» را به زودی شروع خواهد کرد. سریال «حماسه میشان» از دیگر آثار الف ویژه شبکه یک است که قرار است آقای بهرامیان ساخت آن را آغاز کند و ساخت سریال «فصل بی‌پروایی» به کارگردانی فریدون جیرانی نیز به زودی آغار خواهد شد.»
او  درباره کمیت و کیفیت برنامه‌هایی که برای پخش در روزهای انتخابات برای پخش از شبکه یک سیما در نظر گرفته شده است گفت: «در مورد کمیت و کیفیت مناظره‌ها و برنامه‌هایی که قبل انتخابات از تلویزیون پخش می‌شود، اظهار نظر نمی‌کنم، چون در جریان کامل برنامه‌ها نیستم، اما در این مدت سریال‌ها طبق روال پخش خواهد شد.» 
مدیر شبکه یک در پاسخ به این سئوال که آیا سریالی که سیروس مقدم قصد دارد در رابطه با با زندگی صدام بسازد، در شبکه یک سیما تولید خواهد شد یا خیر گفت: «فیلمنامه این سریال که به قیلم آقای علیرضا نادری است آماده است. باید فیلمنامه کامل خوانده و بعد در مورد ساخت آن تصمیم گرفته شود.»
\117\


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.