تاکید آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی بر فرهنگ سازی حجاب

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی حجاب و عفاف در جامعه، تاکید کردند: حجاب نه تنها عامل عقب‌ماندگی نیست، بلکه زمینه رشد و تعالی جامعه را فراهم می کند.
سه‌شنبه، 18 تير 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تاکید آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی بر فرهنگ سازی حجاب
  ویرایش عکس دی ماه 98

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی حجاب و عفاف در جامعه، تاکید کردند: حجاب نه تنها عامل عقب‌ماندگی نیست، بلکه زمینه رشد و تعالی جامعه را فراهم می کند. 
 به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری حوزه، این مرجع تقلید، امروز در دیدار مدیران مرکزریحانة النبی با بیان این که تزلزل بنیان خانواده یکی از مفاسد بد‌حجابی است، ضمن آن که ریشه‌یابی پرونده‌های جنایی نشان می‌دهدکه  بی‌‌حجابی در آنها دخیل بوده است.
معظم له با بین این که  کسانی که منکر حجاب هستند، چشم خود را بر روی حقیقت بسته و به فریب خویشتن می‌پردازند، ادامه دادند: تمام مسلمانان با هر مذهب و فرقه‌ای حجاب را قبول دارند و این مسئله جزو ضروریات اسلام است و آیات و روایات بسیاری هم ناظر به رعایت آن هستند.
ایشان با بیان این که غرب معتقد به آزادی در پوشش است، اما مسلمانان امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه‌ای همگانی می‌دانند و نمی‌توان آن را در مورد حجاب مستثنی کرد، تاکید کردند: حجاب نه تنها عامل عقب‌ماندگی نیست، بلکه رشد بیشتری را هم برای جامعه به دنبال خواهد داشت.
این مرجع تقلید با اشاره به تبدیل مسئله حجاب به مسئله ای سیاسی در دنیای کنونی، افزودند: دشمنان فکر می‌کنند اگر فرهنگ حجاب را از بین ببرند، می‌توانند نظام جمهوری اسلامی را با چالش مواجه نمایند، اما بدانند که سخت در اشتباه اند.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به این که جامعه آمادگی فعالیت‌های فرهنگی در مورد حجاب را دارد؛ ابراز داشتند: در گذشته شاهد کم توجهی  به مسئله حجاب بودیم که امیدواریم این مسئله جبران شود.
این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: در دیدار اخیر با رییس جمهور منتخب یادآور شدیم که در دوره جدید باید به مسائل اخلاقی جامعه توجه جدی تری شود.
ایشان همچنین بر رعایت حجاب در مجامع به ویژه دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی تاکید کرده و گفتند: رعایت حجاب اسلامی علاوه بر این که وظیفه دینی تمام زنان و دختران است، این امر جزو اصول اخلاقی هم محسوب می‌شود؛ زیرا از فساد جامعه جلوگیری می‌کند و در صورت رعایت نکردن حجاب، طلاق و بی‌بند و باری در جامعه رواج می‌یابد.
معظم له، با اشاره به لزوم فرهنگ سازی حجاب، یادآور شدند: صدا و سیما و رسانه‌ها باید اطلاع‌رسانی بیشتری در مورد حجاب داشته و به دنبال فرهنگ‌سازی در این زمینه باشند.
 حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان با تقدیر از فعالیت‌های موسسه ریحانة‌النبی، گفتند: فعالیت های فرهنگی این موسسه با زور و اجبار همراه نیست و این امر نشان می دهد که فعالیت‌های فرهنگی تأثیرگذاری بالایی دارد و انشاءالله شاهد وضع بهتری نسبت به حجاب و عفاف باشیم.
در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام ابرهیم پور، رییس مرکز حجاب ریحانة النبی، گزارشی از برنامه ها و فعالیت های این مرکز ارائه کرد.
/7432/


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.