چند کتاب جدید از آثار منتشرنشده سیدحسن حسینی روانه بازار کتاب می‌شود

چند مجموعه کتاب از آثار مرحوم سیدحسن حسینی توسط ناشران مختلف در ماه‌های آینده منتشر خواهد شد.
يکشنبه، 3 شهريور 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چند کتاب جدید از آثار منتشرنشده سیدحسن حسینی روانه بازار کتاب می‌شود

ویرایش عکس آذرماه 98

چند مجموعه کتاب از آثار مرحوم سیدحسن حسینی توسط ناشران مختلف در ماه‌های آینده منتشر خواهد شد.
 

به گزارش راسخون به نقل از فارس ، طاهره زند، همسر مرحوم سیدحسن حسینی، شاعر و نویسنده در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات باشگاه خبری فارس «توانا» درباره تازه‌ترین آثار زیر چاپ همسرش، بیان داشت: کتاب «بال‌های بایگانی» که مجموعه شعرهای چاپ نشده با شعرهای کلاسیک، سپید، شعر نو و مفردات است.

وی با بیان اینکه مفردات این شاعر اولین بار است که از سوی انتشارات «افق» منتشر می‌شود، اضافه کرد: کتاب دیگر «سکانس کلمات» و مجموعه نثرهای سیدحسن حسینی است یعنی این کتاب منتخبی از مقالات بوده که برخی از این مقالات قبلاً چاپ شده است اما روایات و خاطرات آن قبلاً به چاپ نرسیده است.

زند ادامه داد: معتقدم مطالعه خاطرات مرحوم سیدحسن حسینی برای خوانندگان بسیار مهم باشد چراکه همسرم در این خاطرات تقریباً یک برهه‌ از تاریخ را مطرح کرده است به گونه‌ای دیگر مرحوم حسینی مسائلی که دور و بر آن اتفاق افتاده و از آنها تأثیر گرفته و متأثر شده را روایت کرده است.

به گفته وی، در کتاب «سکانس کلمات»، روایات، خاطرات و مقالات و البته براده‌هایی که تاکنون از این شاعر چاپ نشده، آورده شده است، چراکه یکی از کارهای سیدحسن حسینی براده‌گویی بوده است و برخی از ترجمه‌های او از شاعران و نویسندگان عرب است که برخی‌ها از آنها چاپ و بعضی دیگر چاپ نشده است.

زند بیان کرد: همسرم به نگارش «فرهنگ خودمانی» هم اهتمام بسیار داشت، البته مرحوم سیدحسن حسینی، لغات را با تعبیر جدیدی معنا می‌کند که این لغات معمولاً طنز است.

چند کتاب جدید از آثار منتشرنشده سیدحسن حسینی روانه بازار کتاب می‌شود

وی افزود: قبلاً اهل قلم با این کار آقای حسینی که شیوه خودش همانند براده‌گویی است، آشنا هستند مقداری از فرهنگ‌های خودمانی قبلاً در روزنامه چاپ شده است اما اکنون این فرهنگ خودمانی به صورت کاملاً جدید منتشر خواهد شد.

همسر مرحوم سیدحسن حسینی معتقد است، کتاب «سکانس کلمات» در 418 صفحه از سوی «نشر نی» منتشر خواهد شد.

وی اضافه کرد: مجموعه شعرهای طنز سیدحسن حسینی به زبان کلاسیک در کتاب «فستیوال خنجر» منتشر خواهد شد که البته بیشتر آنها کلاسیک است و مقدار زیادی از شعرهای این شاعر حذف شده است اما زیر نظر اسماعیل امینی قرار است در انتشارات سوره مهر به چاپ برسد.

زند ادامه داد: کتاب «فستیوال خنجر» قرار هنوز منتشر نشده است یعنی نمی‌دانم چرا پس از گذشت حدود یکسال و نیم از تحویل این اشعار، هنوز کتاب مورد نظر نتشر نشده است.

زند در پایان گفت: کتاب «سکانس کلمات» با مقدمه سعید یوسف‌نیا و کمک عموزاده خلیلی به چاپ خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، سیدحسن حسینی فروردین‌ سال 1335 به دنیا آمد و در طول حیات خود کتاب‌هایی نظیر «هم‌صدا با حلق اسماعیل»، «براده‌ها»،«بیدل، سپهری و سبک هندی»، «گنجشک و جبراییل»، «مشت در نمای درشت»، «گزیده شعر جنگ و دفاع مقدس»، «طلسم سنگ»، «شقایق‌نامه»، ترجمه «حمام روح» و «نگاهی به خویش» را منتشر و روانه بازار نشر کرد و در نهایت نهم فروردین سال 1383 دارفانی را وداع گفت.

/117/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.