حجت الاسلام شرفخانی :

رسانه ها نقش مهمی در فرهنگ سازی روز تکریم امامزادگان دارند

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه درنشست تجلیل ازدست اندرکاران و فعالان نخستین کنگره بین المللی امامزادگان گفت : روز امامزادگان در زندگی مردم ایران باید فرهنگ شود و در این زمینه رسانه ها بسیار تاثیرگذارند.
يکشنبه، 7 مهر 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
رسانه ها نقش مهمی در فرهنگ سازی روز تکریم امامزادگان دارند

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه درنشست تجلیل ازدست اندرکاران و فعالان نخستین کنگره بین المللی امامزادگان گفت : روز امامزادگان در زندگی مردم ایران باید فرهنگ شود و در این زمینه رسانه ها بسیار تاثیرگذارند.
 
به گزارش راسخون، حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی در نشست تجلیل از دست اندرکاران و فعالان نخستین کنگره بین المللی امامزادگان در اصفهان با بیان اینکه نامگذاری یک روز در تقویم شمسی ایران به نام روز تکریم از امامزادگان و برگزاری نخستین کنگره بین المللی امامزادگان برای نخستین بار در کشور صورت گرفت، اظهار داشت: روز امامزادگان در زندگی مردم ایران باید فرهنگ شود که وظیفه همه شیعیان است.
 
وی با بیان اینکه خانواده ها در برنامه تربیتی خود برای تکریم امامزادگان و فرهنگ سازی این روز در بین فرزندان خود تلاش کنند، ادامه داد : رسانه ها نیز نقش موثر و مهمی در فرهنگ سازی و ترویج روز تکریم امامزادگان دارند که می توانند با تلاش ویژه خود و فعالیت های رسانه ای مردم را در حضور در آستان مقدس امامزادگان ترغیب و تشویق نمایند تا این روز همانند سایر مناسبت ها در بین مردم نهادینه شود.
 
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به تلاش وهابیون و دشمنان اسلام تصریح کرد: وهابیون با تلاش شبانه روزی و با هزینه میلیاردها پول به مقابله با ارزش های اسلامی و تشیع می پردازند که وظیفه شیعیان مبارزه با این دشمنی هاست.
 
وی بیان داشت: حضور تک تک افراد در آستان مقدس امامزادگان پاسخ عملی به دشمنی ها و تلاش های دشمنان اسلام است.
 
حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به برگزاری برنامه های فرهنگی و اجتماعی در آستان مقدس امامزادگان کشور، گفت: در طرح آرامش بهاری 72 میلیون نفر بار زائر در امامزادگان کشور طی ایام نوروز به امامزادگان کشور مراجعه نموده اند.
 
وی یادآورشد: این آمار در چند سال اخیر از بیش از 140 هزار نفر بار زائر به 72 میلیون نفر بار زائر رسیده که حاصل تلاش هیئت امنا و برنامه های فرهنگی سازمان اوقاف است.
 
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تصریح کرد: نخستین گنگره بین المللی امامزاده توفیقی برای مسئولان برگزاری بود و ارادت به اهل بیت(علیهم السلام) نشان داده شدو معنویت حاصل از برگزاری این برنامه بیش از هر مسئله مورد توجه بود.
 
• برگزاری گنگره بین المللی امامزادگان بازتاب رسانه ای در جهان داشت

 
براساس این گزارش، حجت الاسلام و المسلمین حسین اژدری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان نیز در این نشست اظهار داشت: نخسیتن کنگره بین المللی امامزادگان از بعد معنوی، جایگاه ویژه و قابل ملاحظه ای در سطح کشور و جهان داشت.
 
وی افزود: برگزاری گنگره بین المللی امامزادگان بازتاب رسانه ای در جهان داشت و در مقابله با تهاجم فرهنگی و تبلیغات غلط غرب، اثر بخش بوده و تحول فرهنگی و معنوی را ایجاد نمود.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه امامزادگان کشور فرصت مناسبی برای آرامش مردم است، تصریح کرد: معرفی امامزادگان و تبیین جایگاه آن ها با برگزاری کنگره و بخش علمی آن انجام شد و برگزاری این برنامه تا حد بضاعت و توانایی اوقاف صورت گرفت.
 
وی برگزاری این کنگره را موجب خرسندی و خوشحالی حضرت بقیه الله عظم(عج الله تعالی الفرجه الشریف) و حضرت زهرا(سلام الله علیها) دانست و گفت: مسئولان برگزاری این برنامه تنها از جنبه معنوی و بیان ارادت و محبت خود به اهل بیت(علیهم السلام) و خشنودی حضرت زهرا(سلام الله علیها) این برنامه را برگزار می نمودند.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.