روزنامه کیهان در یک نگاه

روزنامه کیهان در شماره روز چهارشنبه خود اظهارات رییس جمهوری با عنوان «مسئله اشغال فلسطین تنها با وحدت مسلمانان پایان می یابد » را به عنوان تیتر نخست انتخاب کرده است.
چهارشنبه، 30 بهمن 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
روزنامه کیهان در یک نگاه

روزنامه کیهان در شماره روز چهارشنبه خود اظهارات رییس جمهوری با عنوان «مسئله اشغال فلسطین تنها با وحدت مسلمانان پایان می یابد » را به عنوان تیتر نخست انتخاب کرده است.

به گزارش راسخون به نقل از  ایرنا، در این خبر آمده است: حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهور در افتتاحیه نهمین دوره اجلاس بین المجالس اسلامی در تهران گفت: جمهوری اسلامی، دست دوستی، همکاری، محبت، همزیستی مسالمت آمیز، تدوین دستور کار جمعی برای اهداف مشترک، شناخت متقابل منافع سیاسی و امنیتی یکدیگر، ائتلاف های بزرگ، گسترش تجارت و تبادل دوجانبه و چندجانبه را به روی همه کشورهای اسلامی دراز می کند. 

رئیس جمهور افزود: ما پس از انقلاب اسلامی، همیشه و هماره اولویت خود را با مسائل و موضوعات جهان اسلام تعریف کرده ایم و بر همین اساس بوده که دفاع از ملت محروم فلسطین، دفاع برای آزادی قدس شریف، حمایت از ملت های مسلمان و گسترش روابط با کشورهای اسلامی مدنظر مسئولان این نظام اسلامی قرار داشته است.

ˈناخرسندی متقاضیان از رواج دلالی در مسکن مهر پرندˈ، از دیگر عناوین برگزیده این شماره روزنامه کیهان است که در بخشی از آن آمده: جولان دلالان در شهر جدید پرند باعث شده است تا تعدادی از متقاضیان واقعی مسکن مهر از دریافت آن محروم شوند.

بر اساس این گزارش، در ابتدای ثبت نام مسکن مهر پرند، بیش از 5 هزار متقاضی در شرایط ذخیره قرار گرفتند تا پس از پایان ساخت و ساز، واحدهایی که صاحبان آنها انصراف داده اند و یا بیش از ظرفیت ساخته شده است به این متقاضیان فروخته شود اما در حال حاضر که این واحدها به پایان رسیده به جای اینکه به متقاضیان ذخیره داده شود سر از بنگاه های املاک درآورده است.



ˈصدها تروریست در حومه دمشق خود را تسلیم ارتش کردندˈ، ˈمرگ 18 مسافر در سقوط اتوبوس در دره هرازˈ و ˈوزیر خارجه: نقض تعهد نمی کنیم اما از حقوق خود هم کوتاه نمی آییم ˈ، از دیگر عناوین برجسته این روزنامه است.

در ادامه این عناوین، تیتر «شاه: به کندی قول ناموس دادم که به آمریکا خیانت نکنم!؟» به قلم محسن حسینی دیده می شود که در بخشی از آن آمده است: شاه به منظور جلب نظر مقامات کاخ سفید و برای جلوگیری از افزایش حمایت آمریکا از امینی، در مورخ 21 فروردین 1341 به اتفاق فرح به آمریکا رفت.

او مجبور شد توصیه های کندی را برای انجام رفرم اقتصادی بپذیرد و اقداماتی را با همین هدف به انجام رساند. شاه در این سفر، یک رشته جواهرات بی نظیر، متعلق به ریچارد شیردل را که از جواهرفروشی در لندن به مبلغ دو میلیون پوند خریداری کرده بود، به «ژاکلین» همسر کندی هدیه داد.



این حاتم بخشی سخاوتمندانه از اموال ملت ایران، موجب اطمینان کندی از سرسپردگی شاه به اربابانش می شد. شاه خود در این مورد گفته است: به کندی قول دادم که هر چه بگویند و هر برنامه ای که داشته باشند، شخصا انجام می دهم، و بهتر است، دست از امینی بردارند. کندی هم از من قول ناموس(!؟) گرفت که به آمریکا خیانت نکنم، حتی اگر به قیمت خیانت به کشور و ملت ایران تمام شود، و من پذیرفتم.ˈ

ˈدیکته دشمن را ترجمه نکنید! ˈ، عنوان یادداشت روز شماره روز چهارشنبه روزنامه کیهان است. «روحانی، کاری را که موسوی و کروبی 4 سال پیش انجام دادند، افراطی وخارج از اعتدال می داند» هم خبر ویژه این روزنامه شده است.


 

7432



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما