حسن بنیانیان:

دین و فرهنگ با یکدیگر رابطه مستقیم دارند

دکتر حسن بنیانیان در سومین کنفرانس الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت با بیان اینکه فرهنگ با الگوی پیشرفت و تأثیرات جایگاه دین و فرهنگ با یکدیگر رابطه مستقیم دارند، گفت : تأثیرات جایگاه دین و فرهنگ در چهار عرصه شکل گیری مبانی الگو، ساز و کارهای طراحی، اهداف غایی الگو و بستر فرهنگی قابل توضیح است.
چهارشنبه، 31 ارديبهشت 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دین و فرهنگ با یکدیگر رابطه مستقیم دارند

ویرایش عکس خرداد 99

حسن بنیانیان در سومین کنفرانس الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت با بیان اینکه فرهنگ با الگوی پیشرفت و تأثیرات جایگاه دین و فرهنگ با یکدیگر رابطه مستقیم دارند، گفت : تأثیرات جایگاه دین و فرهنگ در چهار عرصه شکل گیری مبانی الگو، ساز و کارهای طراحی، اهداف غایی الگو و بستر فرهنگی قابل توضیح است.

 
به گزارش راسخون به نقل از مهر، سومین کنفرانس الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت با موضوع «واکاوی مفاهیم و نظریه‌های رایج توسعه و تجارب ایران و جهان؛ به سوی نظریه اسلامی ایرانی پیشرفت» صبح امروز 31 اردیبهشت ماه به مدت دو روز در کتابخانه ملی آغاز شد.
 
در این همایش اولین نشست توسعه و پیشرفت فرهنگی ارایه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با حضور هیئت رئیسه جلسه دکتر مهدی محسنیان راد، دکتر سعیدرضا عاملی با ارایه مقاله دکتر حسن بنیانیان درباره سیاست راهبردی برای پیشرفت فرهنگی در الگوی اسلامی پیشرفت برگزار شد.
 
دکتر حسن بنیانیان با ذکر مقدماتی درباره سیاست‌های راهبردی و پیشنهاد الگوی مفهومی برای شناخت بهتر رابطه دین، فرهنگ با الگوی پیشرفت مطالبی را ارائه داد.
 
وی با بیان اینکه فرهنگ با الگوی پیشرفت و تأثیرات جایگاه دین و فرهنگ با یکدیگر رابطه مستقیم دارند، این تعاملات را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و با استناد به تأثیرات جایگاه دین و فرهنگ در چهار عرصه شکل گیری مبانی الگو، ساز و کارهای طراحی، اهداف غایی الگو و بستر فرهنگی مقاله خود را شرح و بسط داد.
 
وی در پایان با جمع بندی این مباحث سیاست راهبردی مناسب برای پیشرفت فرهنگی و در عین حال کمک‌کننده به الگوی پیشرفت فرهنگی را به عنوان خط‌مشی‌های اجرایی متناسب با الگوی پیشرفت معرفی کرد.
 
همچنین اولین نشست توسعه و پیشرفت سیاسی ارائه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با حضور هیئت رئیسه جلسه دکتر علیرضا صدرا و دکتر سیدسعید زاهد زاهدانی با ارایه مقاله دکتر بهرام اخوان کاظمی درباره بررسی تطبیقی جایگاه کارآمدی در نظریات توسعه غربی و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در الگوی اسلامی پیشرفت برگزار شد.
 
بهرام اخوان کاظمی در خصوص بررسی تطبیق جایگاه کارآمدی در نظریات توسعه غربی و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گفت: کارآمدی در حقیقت بیانگر قابلیت و توانایی اداره هر کشور توسط مدیران و کارگزاران شایسته آن است و ایفای بهینه کار ویژه های دولت و کسب حداکثر رضایت‌مندی مردم را در پی دارد.
 
وی با اشاره به موضوع مقاله افزود: به دنبال پاسخ به این سؤال هستیم که مفهوم نظری و عملی کارآمدی و کارایی در نظریات توسعه غربی و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به چه معنا و دارای چه شاخص‌ها و تمایزاتی است.
 
دکتر کاظمی تصریح کرد: در راستای پاسخ به این سؤال تلاش شده است که مفهوم کارآمدی در برخی از نظریه های توسعه سیاسی غرب، نظریه بحران‌ها، نظریه کارکرد گرای ساختاری سیستمی بررسی شود و مفاهیم کارآمدی و کارایی در اندیشه امام علی (ع) مورد بحث قرار گیرد. بنابراین با مقارنه این آرا و با پرداختن به دیدگاه های مقام معظم رهبری و اندیشمندان داخلی شاخصه های بومی و متمایز کارآمدی در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ارایه شده است.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما