شطرنج‌باز خاطی از جدول مسابقات کنار گذاشته می‌شود و با ضمانت خودم از کلانتری بیرون می‌آید

وجدانی : ماموران برای دفاع از خود و حفظ نظم از اسپری فلفل استفاده کردند / این اتفاقات طبیعی است!

رئیس هیئت شطرنج خراسان رضوی گفت : ماموران نیروی انتظامی برای دفاع از خود، حفظ نظم و اجرای قانون از اسپری فلفل استفاده کردند.
چهارشنبه، 15 مرداد 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
وجدانی : ماموران برای دفاع از خود و حفظ نظم از اسپری فلفل استفاده کردند / این اتفاقات طبیعی است!

رئیس هیئت شطرنج خراسان رضوی گفت : ماموران نیروی انتظامی برای دفاع از خود، حفظ نظم و اجرای قانون از اسپری فلفل استفاده کردند.
 
به گزارش راسخون، محمدرضا وجدانی در گفت‌وگو با فارس، در مورد اتفاقات روز سوم مسابقات سراسری آزادی شطرنج کشور و انتخابی تیم ملی اظهار داشت: یک شطرنج‌باز 32 ساله بعد از اینکه بازی را به یک شطرنج‌باز 9 ساله واگذار می‌کند دست به حاشیه‌هایی می‌زند.
 
وی مقداری از نظر روحی مشکل پیدا کرده بود. حدود یک ساعت این شطرنج‌باز را تحمل کردیم، اما وقتی دیدیم جو سالن در حال به هم ریختن است از برادران نیروی انتظامی خواستیم تا به ما کمک کنند.
 
وی ادامه داد: بازی‌ها تنها چند دقیقه متوقف شد؛ اگر نیروی انتظامی با وی برخورد می‌کرد، می‌گفتند که نیروی انتظامی یک ورزشکار را مورد ضرب و شتم قرار داده است، اما ماموران برای حفظ نظم از اسپری فلفل استفاده کردند تا این شطرنج‌باز 32 ساله محل مسابقات را ترک کند؛ البته تمام این اتفاقات خارج از سالن رخ داد.
 
رئیس هیئت شطرنج خراسان رضوی گفت: وقتی 400 ورزشکار در مسابقات حضور دارند این موضوعات طبیعی است و در تمام دنیا ممکن است رخ بدهد! نمی‌خواهم اسم ببرم، اما حدود 10 مورد دارم که این اتفاقات رخ داده است. به هر حال وی عصبی بود و وقتی در بازی با یک کودک 9 ساله نتیجه را واگذار می‌کند، اعصابش بیشتر به هم می‌ریزد.
 
وجدانی عنوان کرد: وقتی ما خلاف قانون عمل کنیم و مامور نیروی انتظامی در کمال ادب از ما بخواهد که کمی آن طرف‌تر با هم صحبت کنیم، اما ما با وی دست به یقه می‌شویم، مامور نیروی انتظامی برای حفظ جان خود، برقراری نظم و اجرای قانون چه باید بکند؟ اسپری فلفل بسیار اندک بود که ماموران تنها برای دفاع از خود و حفظ نظم از آن استفاده کردند. خانواده‌هایی که بیرون سالن بودند هم کمی اوضاع را بزرگ جلوه دادند.
 
وی افزود: من خودم مسئول برگزاری مسابقات هستم و هیچ برخورد بدی با آن شطرنج‌باز نداشتیم؛ حتی حدود یک ساعت وی را تحمل کردیم. ما این شطرنج‌باز را از مسابقات کنار می‌گذاریم و با ضمانت خودم از کلانتری بیرون می‌آورمش.
/2759/



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.