آشنایی با سایت کوین دسک (CoinDesk) برای آگاهی از آخرین اخبار ارزهای دیجیتال

سایت کوین دسک (Coindesk) یکی از سایت های آموزشی و خبری مهم درزمینه ارزهای دیجیتال، ارزهای مجازی و رمزارزها می باشد؛ که منبعی کاملاً معتبر در این زمینه محسوب می شود و تمامی آموزش ها و اخبار مفید و قابل اتکاء را در خود دارد. در این مقاله ابتدا به معرفی ماهیت ارزهای دیجیتال، بلاک چین و بیت کوین می پردازیم و سپس به معرفی سایت کوین دسک و بخش های مختلف آن می پردازیم.
پنجشنبه، 3 مهر 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آشنایی با سایت کوین دسک (CoinDesk) برای آگاهی از آخرین اخبار ارزهای دیجیتال

آشنایی با سایت کوین دسک (CoinDesk)

با ظهور ارزهای دیجیتال که معروف ترین آن ها بیت کوین (Bitcoin) محسوب می‌شود، نیاز به داشتن دانش و آگاهی در بستر اینترنت در مورد ارزهای دیجیتال نیز روزبه روز افزایش پیدا می کند. در این میان سایت های زیادی با آموزش ها و اخباری که در این زمینه ارائه می دهند، سعی در آگاهی بخشی به شما در انتخاب هوشمندانه نوع سرمایه گذاری تان در ارزهای دیجیتال دارند؛ اما به دلیل اطلاعات ضد و نقیض بسیار زیاد در این عرصه،  وجود یک منبع کاملاً معتبر که تمامی آموزش های مفید و قابل اتکاء را در خود داشته باشد و آخرین اخبار در مورد ارزهای دیجیتال را در اختیار افراد بگذارد، به شدت احساس می شود.

سایت کوین دسک (Coindesk) یکی از سایت های آموزشی و خبری مهم درزمینه ارزهای دیجیتال، ارزهای مجازی و رمزارزها محسوب می‌شود.
 
آشنایی با سایت کوین دسک (CoinDesk) برای آگاهی از آخرین اخبار ارزهای دیجیتال

ماهیت ارزهای دیجیتال چیست؟

ارزهای دیجیتال، امروزه به یکی از پرکاربردترین مباحث در تجارت جهانی تبدیل شده اند. یکی از بارزترین ویژگی های ارزهای دیجیتال این است که دقیقا برعکس ارزهای فیزیکی که فقط هنگامی که آن را به صورت فیزیکی در دستان خود گرفتید می توانید آن را معامله کنید، فقط در قالب های دیجیتالی موجود هستند و شما می توانید با استفاده از کیف پول الکترونیکی یا معاملات دیجیتال، آن را خرید و فروش نمایید.

شما می توانید مانند تمام ارزهای دیگر می توانید برای خرید کالا و خدمات از ارزهای دیجیتال استفاده کنید. اگرچه باید این نکته را در نظر بگیرید که ممکن است استفاده از ارزهای دیجیتال در برخی سایت ها، شبکه های اجتماعی یا سایت های شرط بندی و قمار به دلایل مختلف ممنوع باشد. (1)
 
  • سفر با خیال راحت!

ارزهای دیجیتال تمام ویژگی هایی که در ارزهای فیزیکی موجود است را دارا هستند. همچنین آن ها امکان انجام معاملات فوری را فراهم می کنند که ممکن است در هنگام سفر به کشوری دیگر نیاز به آن پیدا کنید. شما در این زمان می توانید با تبدیل ارز دیجیتال خود به پول رسمی آن کشور، خیال خود را از خریدهایی که ممکن است انجام دهید راحت کنید.

به عنوان مثال، برای یک آمریکایی امکان پرداخت مبلغ دیجیتال به یک طرف معامله دور که در کشور سنگاپور ساکن است، امکان پذیر است؛ به شرط آنکه هر دو آن ها به همان شبکه موردنیاز برای معامله در ارز دیجیتال وصل شوند.

ارزهای دیجیتال مزایای بی شماری را ارائه می دهند. ازآنجاکه پرداخت ارزهای دیجیتالی بدون نیاز به واسطه، مستقیماً بین طرفهای متعامل انجام می شود، معاملات معمولاً فوری و کم هزینه هستند. این مورد در مقایسه با روش های پرداخت سنتی که شامل بانک ها می شوند، بهتر است. معاملات الکترونیکی مبتنی بر ارزهای دیجیتال نیز باعث حفظ سوابق لازم و شفافیت در معاملات می شود. (2)

آشنایی با سایت کوین دسک (CoinDesk) برای آگاهی از آخرین اخبار ارزهای دیجیتال

تفاوت ارزهای دیجیتال، ارزهای مجازی و رمز ارزها

در این قسمت بررسی می کنیم که انواع ارزهای دیجیتال، ارزهای مجازی و رمز ارزها چه تفاوت و شباهت هایی با یکدیگر دارند. ارز دیجیتال به اصطلاح مانند یک چتر است که هر نوع پول دیجیتالی که وجود دارد در زیرمجموعه آن قرار می گیرد. ارزهای مجازی زیرمجموعه ارزهای دیجیتال را تشکیل می دهند و می توان آن ها را به نوع قابل تبدیل/غیرقابل تبدیل و متمرکز/غیرمتمرکز تقسیم کرد.

ارزهای مجازی معمولاً قانونی محسوب نمی شوند و اغلب شامل محدودیت هایی برای استفاده هستند. برای مثال، فقط به عنوان یک مبادله فقط در یک بستر خاص مورد استفاده قرار می گیرند. در مورد رمز ارزها یا ارزهای رمزنگاری شده باید گفت این نوع ارزها ارزهایی مجازی با ویژگی هایی خاص محسوب می شوند. ویژگی های آن ها شامل عدم تمرکز، رمزنگاری شده و نظام توزیع غیرمتمرکز است. (3)
 

آیا ارزهای دیجیتال قانونی هستند؟

اگر بخواهیم رابطه ارزهای دیجیتال با ارزهای فیزیکی را باهم دیگر بسنجیم، می توانیم بگوییم که وجود ارزهای دیجیتال نسبت به ارزهای فیزیکی بیشتر انقلابی محسوب می شود تا اینکه رقابتی باشد. این ارزهای دیجیتال شامل پول های الکترونیکی که در حساب هایمان داریم می شوند تا رمز ارزهایی مثل بیت کوین که در حال گسترش به بازارهای مالی و پیدا کردن جایگاهشان به حساب های اعتباری مردم هستند.

پذیرش بانک ها نسبت به رمز ارزهایی مثل بیت کوین همچنان در اکثر کشورها ممنوع است. با این حال، به نظر می رسد که ایده پذیرش رمزارزها حداقل در بعضی از دولت ها قانونی شده است؛ اگرچه زمانی می رسد که رمز ارزها در سیستم بانکی کاملاً قانونی تلقی می شوند. (3)
 

Blockchain چیست؟

برای شروع باید بگوییم که بلاک چین یک فناوری بسیار پیچیده است؛ اما سؤال اینجاست که اگر این فناوری بسیار پیچیده است، چرا آن ها "blockchain" یا "زنجیره بلوک ها" که کلمه ای ساده به نظر می رسد، می نامیم؟

blockchain در ابتدایی ترین سطح خود، به معنای واقعی کلمه فقط یک زنجیره بلوک است، اما درواقع تنها این معنی را نمی دهد. وقتی در اینجا از کلمه "بلوک" و "زنجیره" استفاده می شود منظور از بلوک، اطلاعات دیجیتال است و منظور از زنجیره، پایگاه داده ای است که اطلاعات در داخل آن ذخیره می شود.

"بلوک" هایی که در قسمت blockchain از اطلاعات دیجیتالی تشکیل شده اند، به طور خاص شامل سه بخش می شوند:

1.بلوک هایی که اطلاعات مربوط به معاملات مانند تاریخ، زمان و مبلغ آخرین خرید شمارا ذخیره می کنند.

2.بلوک هایی اطلاعات کسانی را که در معاملات شرکت می کنند، ذخیره می کند. در این مورد به جای استفاده از نام واقعی شما، خرید شما بدون هیچ گونه اطلاعات شناسایی با استفاده از "امضای دیجیتال" منحصر به فرد، مانند نوع نام کاربری ثبت می شود.

3.بلوک هایی که اطلاعاتی را که آن ها را از سایر بلوک ها متمایز می کند، ذخیره می کنند. دقیقاً مثل شما و من، نام هایی داریم تا بتوانیم از یکدیگر متمایز شویم، هر بلوک کد منحصربه فردی به نام "هش" را ذخیره می کند که به ما امکان می دهد جدا از هر بلوک دیگری باشیم. هش ها، کدهای رمزنگاری هستند که توسط الگوریتم های خاص ایجاد شده اند. (4)

یک بلوک واحد در بلاک چین بیت کوین blockchain Bitcoin)) می تواند حداکثر 1 مگابایت داده را ذخیره کند. بسته به اندازه معاملات، این بدان معناست که یک بلوک واحد می تواند چند هزار تراکنش را در داخل خود انجام دهد. (5)

آشنایی با سایت کوین دسک (CoinDesk) برای آگاهی از آخرین اخبار ارزهای دیجیتال

بیت کوین، جرقه ای برای انقلابی جهانی

بیت کوین یک ارز دیجیتالی است که در ژانویه سال 2009 به دنبال سقوط بازار مسکن ایجاد شد. این ایده توسط یک شخص مرموز و مستعار به نام Satoshi Nakamoto در یک مقاله ای که بانام خودش ثبت شده، طرح شده است. هویت شخص یا افرادی که این فناوری را ایجاد کرده اند هنوز یک راز است.

استفاده از بیت کوین، هزینه های معامله کمتری از مکانیسم های پرداخت را در بردارد و برخلاف ارزهای صادرشده توسط دولت که به صورت متمرکز توسط بانک ها ارائه می شود، این ارز توسط یک سیستم غیرمتمرکز اداره می شود.

هیچ بیت کوین فیزیکی وجود ندارد و فقط تمام معادلات در بستر آنلاین بلاک چین که همه به آن دسترسی شفاف دارند، نگهداری می شود که توسط تعداد زیادی از محاسبات انجام می شود. بیت کوین توسط هیچ بانک یا دولتی پشتیبانی نمی شود.

علیرغم اینکه استفاده از این رمز ارز در اکثر کشورها به صورت قانونی نیست، بیت کوین از محبوبیت بالایی برخوردار است که باعث شده است که صدها ارز مجازی دیگر که به صورت جمعی به عنوان Altcoins خوانده می شوند، راه اندازی شود. (5)  و (6)
 

لزوم مطالعه از منابع معتبر

بلاک چین و رمز ارزها نوع جدیدی از تجارت را در دنیا رقم زده اند که تعداد متقاضیانی که خواستار سرمایه گذاری با استفاده از ارزهای دیجیتال هستند هرروزه رو به افزایش است؛ بنابراین نیاز به داشتن دانش و آگاهی در بستر اینترنت در مورد ارزهای دیجیتال نیز روزبه روز افزایش پیدا می کند.

قبل از اینکه به طورجدی سرمایه گذاری خود را روی بیت کوین و ارزهای دیجیتال شروع کنید، لازم است که اطلاعات زیاد و مفید و درستی از این بازار کسب کنید. اصلاحی که در این بازار وجود دارد می گوید، شما هرگز نباید روی چیزی که هیچ اطلاعاتی از آن ندارید، سرمایه گذاری کنید! (7)

برای مطالعه در مورد اینکه بیت کوین و سایر ارزهای رمزنگاری چگونه به وجود آمده اند، چه می کنند و چگونه کار می کنند می توانید از یکی از معتبرترین منابع که سایت کوین دسک محسوب می‌شود، کمک بگیرید.
 

سایت کوین دسک (CoinDesk) چیست؟

CoinDesk بستری رسانه ای برای نسل جدیدی از سرمایه گذاران است که در مورد چگونگی کار با رمز ارزهایی مثل بیت کوین و دارایی های دیجیتال در تکامل سیستم مالی جهانی، به آموزش و تهیه خبر می پردازد. وظیفه آن، اطلاع رسانی، آموزش و اتصال جامعه سرمایه گذاری جهانی از طریق اخبار، داده ها، رویدادها و آموزش ها است.

وب سایت CoinDesk که در ماه می سال 2013 تأسیس شد، از راه های مختلفی مانند وب سایت، رسانه های اجتماعی، خبرنامه ها، پادکست ها، ویدئو، تحقیق و رویدادهای زنده به میلیون ها نفر علاقه مند به دارایی های و ارزهای دیجیتال و فناوری blockchain اطلاع رسانی انجام می دهد.

کوین دسک نرخ مرجع اصلی قیمت بیت کوین را به نام «شاخص قیمت بیت کوین» در سال 2013 ایجاد کرد که به طور گسترده در رسانه ها ازجمله وال استریت ژورنال، فایننشال تایمز، CNBC و بسیاری دیگر به صورت روزانه درج می شود.

CoinDesk میزبان اجلاس سالانه اجتماع هر «ماه می» که مهم ترین گردهمایی فناوری blockchain در اکوسیستم جهانی blockchain در سراسر جهان است، می باشد. همچنین میزبان برنامه Blockchain Week NYC است. اجتماع بزرگ سال 2020 که از 11 تا 13 می برگزار می شود، هزاران ذینفع از بیش از 80 کشور جهان را به خود جذب خواهد کرد. (1) و (2)
 
  • گزارش وضعیت بیت کوین
در فوریه 2014، CoinDesk اولین گزارش "State Bitcoin" که گزارشی جامع در مورد رمزارزها بود را منتشر کرد. هدف این گزارش «ارائه یک مرور کلی از روندهای کلیدی رمزنگاری، چالش ها و فرصت ها است، درعین حال مهم ترین تحولات سال گذشته را نیز برجسته می کند.»
 
  • نرم افزار آیفون
در آوریل 2014، CoinDesk نرم افزار iOS خود را منتشر کرد. این نرم افزار شامل اخبار و سرمقاله ها و همچنین «شاخص قیمت بیت کوین» است.
 
بخش های مختلف سایت CoinDesk
سایت CoinDesk شامل بخش های مختلفی است که در ادامه متن به آن ها می پردازیم:
 
  • بخش اخبار و مقالات (News)
در این بخش انواع اخباری که درزمینهٔ رمز ارزها، بلاک چین و بیت کوین می باشد نوشته می شود. این بخش شامل آخرین اخبار در این زمینه، ویژگی های ارزهای دیجیتال، انواع مقالات ارزهای دیجیتال، بازارها، ویدیوها و ... می باشد.

به عنوان مثال در بخش latest می توانید آخرین اخباری که درزمینهٔ ارزهای دیجیتال وجود دارد را مشاهده کنید. (1)

آشنایی با سایت کوین دسک (CoinDesk) برای آگاهی از آخرین اخبار ارزهای دیجیتال
 
  • بخش آموزشی (Learn)
یکی از مفیدترین بخش های این سایت مخصوصاً برای کسانی که تازه وارد بازار ارزهای دیجیتال، بلاک چین و بیت کوین شده اند، بخش آموزشی یا (Learn) است. در این بخش شما به انواع آموزش های بسیار مفید و منحصر به فردی که در زمینه های ارزهای دیجیتال وجود دارند، دسترسی خواهید داشت.

مزیت این مقاله های آموزشی که آن ها را متمایز از سایر مقالات موجود در اینترنت می کند این است که در هر بخش به صورت کامل و جامع موضوع موردنظر را آموزش داده و جزئیات آن ها را شرح می دهند. مثلاً بخش آموزش های 101، آموزش هایی پیرامون، بیت کوین، بلاک چین، اتریوم و تجارت آنلاین را به رایگان در اختیار شما قرار می دهد. (1)

آشنایی با سایت کوین دسک (CoinDesk) برای آگاهی از آخرین اخبار ارزهای دیجیتال
 
  • بخش ویدیوها
در بخش فیلم ها، می توانید انواع مصاحبه ها پیرامون ارزهای دیجیتال که شامل مصاحبه های حضوری، اینترنتی و ... می شود را مشاهده کنید. همچنین در این بخش، انواع ویدیوهای تحلیلی پیرامون بازار، پیش بینی های بازار و روش های درآمدی از ارزهای دیجیتال را مشاهده می کنید. (1)

آشنایی با سایت کوین دسک (CoinDesk) برای آگاهی از آخرین اخبار ارزهای دیجیتال
 
  • بخش تحقیق و پژوهش
یکی از بخش های مهم و مفید سایت کوین دسک، بخش تحقیق و پژوهش آن است. شما در این بخش می توانید انواع آخرین تحقیقاتی که روی ارزهای دیجیتال، رمز ارزها و ارزهای مجازی صورت گرفته را مشاهده کنید. این تحقیقات باعث بالا رفتن اطلاعات شما از بازار ارزهای دیجیتال و راه های کسب درامد در آن می شود. مهم ترین قسمت های این بخش شامل گزارش ها، وبینار ها و... است. (1)

آشنایی با سایت کوین دسک (CoinDesk) برای آگاهی از آخرین اخبار ارزهای دیجیتال

جمع بندی و نتیجه گیری
در این مقاله به معرفی ماهیت ارزهای دیجیتال، بلاک چین و بیت کوین پرداختیم و سایت کوین دسک و بخش های مختلف آن را به عنوان یکی از بهترین سایت ها در این زمینه معرفی کردیم. باز هم یادآور می شویم که قبل از هرگونه سرمایه گذاری بر روی ارزهای دیجیتال، لازم است که از منابع معتبر اطلاعات درست را کسب کنید؛ بنابراین بدون آگاهی وارد این حوزه نشوید.

پی نوشتها
  1. www.coindesk.com
  2. www.en.wikipedia.org
  3. www.investopedia.com
  4. www.cnbc.com
  5. www.newsbtc.com
  6. www.investopedia.com
  7. www.investopedia.com


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.