آینده بهتر با فرزند بیشتر

پنجشنبه، 21 آذر 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
به یاد دارم در نیمه دهه شصت شعار «فرزند کمتر زندگی بهتر» در جامعه مطرح شد.
از همان روزها در تمام مجامع به گونه‌ای گسترده به صورت یک تکلیف از همگان می‌خواستند که از بارداری‌ها و ازدیاد فرزند جلوگیری نمایند.
آن روزها بسیاری از فرهیختگان و عالمان دینی با این شعار مخالفت کردند و این رویه را مخالف سنت پیامبر و رشد و ترقی جامعه قلمداد نمودند که متأسفانه با هجمه‌های فراوان صاحب نظران بهداشت و درمان و ... مواجهه شده و آنها نیز یا سکوت کردند و یا قانع شدند که صلاح کشور در جمعیت کمتر است. این شعار با زندگی مردم آمیخت و همه را بر این باور داشت و ترغیب کرد، و چه خسارت های جبران ناپذیری را بر کشور تحمیل نمود.
امروز ایران اسلامی سردمدار حکومت شیعی و اسلام ناب در جهان، مواجه با حملات دشمنان خارجی مانند آمریکا و اسرائیل است که در هشت سال دفاع مقدس چه جوانان غیوری را از دست داد و از سویی مواجه با افکار انحراف‌گرایانه وهابیت است که ریختن خون شیعیان را نه تنها مباح بلکه بر خود واجب می‌داند و از سوی سوم مواجه با مشکلات داخلی است که جوان باید با آنها مقابله نماید و کشور را از نظر علمی به ترقی رساند.
جمعیت این کشور باید زیاد باشد تا بتوان در مقابل این تهدیدات صف آرایی نمود و ما می‌دانیم که منابع کشور ایران بسیار زیاد است بنابراین باید با درایت و تیزبینی آن را مدیریت کرد و از آن در راه اعتلای مکتب تشیع استفاده نمود.
با گذشت آن دوران تلخ -که چه بی مهری‌ها به افرادی که با عمل و گفتار با این شعار استعماری (فرزند کمتر زندگی بهتر) مقابله کردند، شد- بر همه مسئولان و مردم لازم است با عمل و گفتار این فرهنگ استثماری را نابود نمایند.
بر مسئولان لازم است:

1- قوانین گذشته که در بیمه و مدارس دولتی برای فرزند سوم و بیشتر، جاری شده را لغو نمایند و محدویت‌هایی که بر خانواده‌های پرجمعیت نهاده شده را از میان بردارند.
2- همان گونه که در طی بیش از سی سال در همه جا از صدا و سیما در رسانه‌های جمعی و تمام ادارات و سازمان‌ها و ... گرفته تا بر روی جعبه های زباله و کبریت نوشتند و شعار دادند «فرزند کمتر زندگی بهتر»، امروز نیز شعاری در خور توجه ساخته شود و همه جا برای ازدیاد جمعیت مطرح گردد؛ در این باره پیشنهاد می‌شود این شعارها مطرح گردد:
آینده بهتر با فرزند بیشتر
تضمین آینده در فرزند بیشتر
فرزند بیشتر باعث فخر رسول اکرم.

3- هدایایی به صورت مستمر برای همه خانواده‌های بیشتر از سه فرزند در نظر گرفته شود.
4- وزارتخانه‌ها خصوصاً وزارت بهداشت تمهیدات لازم را برای خانواده‌هایی که آرزوی فرزند دارند و تاکنون از داشتن فرزند محروم مانده‌اند به صورت رایگان اتخاذ نماید.
5- مجلس شورای اسلامی در وضع قوانینی در این باره کوتاهی نکند.
6- موسسات هنری دست به ارائه آثار هنری در قالب نقاشی، فیلم، موسیقی و... در این باره زنند.
7- مراکز علمی خصوصا مراکز بهداشتی آثار بچه دار شدن زیاد را برای خانواده‌ها و زنان مطرح نمایند.
8- به آسان شدن امر ازدواج در جامعه توجه گردد.
9- ......

آخر سخن آن که هر کس در این باره کوتاهی کند خسارات وارده صد چندان می‌شود و همه ما عندالله مسئول خواهیم بود
سید احمد سجادی 


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.