شهادت شهید شیرودی

پنجشنبه، 4 ارديبهشت 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ایمان به خداوند متعال همانند درخت تناور و ستبرى در دل و جان رزمندگان ریشه داشت و شاخه‏‌هاى پرطراوتش فضاى جبهه‏‌هاى نبرد را پر کرده بود. میوه‏‌هاى این درخت پرثمر، چیزى جز ارزش‏‌هاى والاى انسانى و اسلامى نبود. زیباترین و باشکوه‏ترین صحنه‏‌هاى عشق‌‏ورزى و ایثار و فداکارى و ارزشمندترین و گران‌سنگ‌ترین ارزش‏هاى متعالى انسانى دوران معاصر در دفاع مقدّس تجلّى یافت و این همه، به برکت ایمان رزمندگان به خداوند متعال حاصل شد1.

یکی از جلوه‌های ارزشمند ایثار و فداکاری در عرصه دفاع مقدس شهید علی اکبر شیرودی است، ایشان از دلاوران و فرماندهان شجاع و لایق ارتش جمهوری اسلامی است، که با آغاز جنگ تحمیلی به فرماندهی پادگان ابوذر در سر پل ذهاب منصوب شد2.

سروان شیرودی یک خلبان هوانیروز و انسانی همیشه آماده شهادت بود3. این فرمانده بلند مرتبه، طرّاحى عملیات­های جنگی، هدایت و اجراى آن‌ها را به عهده داشت و  در طول دوران دفاع مقدّس، عنایت و امداد الهى را با تمام وجود احساس مى‌‏کرد و این، وجودش را از اطمینان و امید زایدالوصفى لبریز مى‏‌ساخت.

هرگاه پیروزى را در آغوش مى‌‏کشید، عامل مهم آن را امداد و راهنمایى خداوند متعال اعلام مى‏‌کرد4. خاطرات فراوانی از خلبانان و هم رزمان ایشان نقل گردیده که، فضای آکنده از امیدآفرینى ایمان به امداد و نصرت الهى را در دوران  جنگ تحمیلی نشان می‌دهد5. در حقیقت، این خلبان هوانیروز، همانند دیگر رزمندگان، انسانی فداکار و مؤمن بود که با اعتقاد کامل دست به عمل مى‌‏زد و در نتیجه، سنگینی مشکلات را کم‏تر احساس مى‏‌کرد6.

شهید علی اکبر شیرودی و دیگر رزمندگان سرافراز باور داشتند که ایمان به خداوند متعال از آنان انسان‏‌هایى مقاوم، شجاع، عزت خواه ساخته است. امام خمینی (رحمت الله علیه) نیز ایثار و فداکارى و شهادت‌‏طلبى این رزمندگان را ناشى از قدرت ایمان مى‌‏دانستند7.

سالروز شهادت اسوه حماسه، ایثار و فداکاری را تسلیت می‌گوییم و از خداوند منان خواستار رحمت بی منتها برای این دلیر مردان هستیم . روحشان شاد.

سید احمد سجادی

پی‌نوشت‌ها:

1) المیزان، جلد 12، ص 51-52

2) روایت امیر سرتیپ محمود بدری از شهید شیرودی، نشریه شاهد یاران، خرداد 1391¬، ص 80

3) فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص شهید شیرودی، خرداد 1391

4) عوامل معنوی و فرهنگی دفاع مقدس، علی تقی زاده اکبری، جلد 1، ص 107

5) همان منبع، ص 110

6) پیام انقلاب، شماره 211، ص 21

7) صحیفه نور، جلد 16، ص 275



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.