هفته دوازدهم بارداری

در این هفته جنین دوازده هفته ای است. سر هنوز هم نسبت به باقی بدن بزرگتر است، اما گردن و کمر قدرت نگه داشتن آن را دارد. موها حالا دیگر قابل تشخیس هستند. ششها همچنان به رشد خود ادامه می دهند و جنین مقدار کمی از آب بچه را تنفس می کند. خیلی مهم است که ششها در این زمان خوب رشد کنند. دهان جنین کم کم دارای بزاق می شود. عضلاتی که برای مکیدن لازم است رشد پیدا می کنند. به همین دلیل گونه های نوزادها چاق و صورت آنها گرد است. آب بچه هر سه ساعت تصفیه می
سه‌شنبه، 21 ارديبهشت 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
هفته دوازدهم بارداری
هفته دوازدهم  بارداری
هفته دوازدهم بارداری

نويسنده:دکتر صمدعلی مرادی و سمیه حیدریان




جنین:

در این هفته جنین دوازده هفته ای است. سر هنوز هم نسبت به باقی بدن بزرگتر است، اما گردن و کمر قدرت نگه داشتن آن را دارد. موها حالا دیگر قابل تشخیس هستند. ششها همچنان به رشد خود ادامه می دهند و جنین مقدار کمی از آب بچه را تنفس می کند. خیلی مهم است که ششها در این زمان خوب رشد کنند. دهان جنین کم کم دارای بزاق می شود. عضلاتی که برای مکیدن لازم است رشد پیدا می کنند. به همین دلیل گونه های نوزادها چاق و صورت آنها گرد است. آب بچه هر سه ساعت تصفیه می شود. قلب 28 لیتر خون را در روز پمپ می کند. شاید این مقدار خیلی زیاد به نظر برسد اما گردش خون در جنین و در نوزادان بسیار زیاد است. برای نمونه قلب نوزاد تازه متولد شده 350 لیتر در روز خون پمپ می کند. دستها در جای اصلی خود قرار دارند. اما پاها هنوز هم نسبت به باقی بدن کوتاه تر هستند. حرکات جنین حالا واضح تر است. بعضی ها در این زمان این حرکات را حس می کنند و بعضی ها هم نه.

هفته دوازدهم بارداری
توضیح عکس: ششها رشد پیدا می کنند و جنین مقدار کمی از آب بچه را تنفس می کند.
وزن جنین 50 گرم است و طول آن 10 سانتی متر است.

مادر:

کم کم سطح هورمونها در بدن نورمال می شود و به همین دلیل عوارض به وجود آمده از حاملگی کم می شوند. بدن حالا دو برابر زمان برای هضم غذا صرف می کند. برای نمونه در حالت عادی بدن 50 دقیقه ای غذا را هضم می کند. اما در دوران حاملگی این مدت به 130 دقیقه افزایش پیدا می کند. همچنین بدن دو برابر قبل مواد غذایی را جذب می کند. پس تعجبی نیست اگر مشکل قبضیت دارید. در بعضی ها هم خط های سیاهی در پایین ناف به وجود می آید. نام آن به انگلیسی "لین آ نگرا" است و بعد از زایمان از بین می رود. سقف رحم هم حالا بالا آمده و تا اندازه ی 8 تا 10 سانتی متری پایین ناف حس می شود. لباس ها تنگ می شوند. بهتر است که لباس بزرگتر تهیه کنید این برای جنین هم بهتر است.
منبع:www.vatandar.com




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.