کدام ترکيب رنگي لباس مناسب من است؟

ترکيب رنگ، اگر به درستي انتخاب شود بسيار چشم نواز است. باز فصل زيباي زمستان از راه رسيد و لباس هاي پشمي و گرم، جاي خود را در کمد لباس باز يافتند. بوتيک هاي لباس، پر شده از لباس هاي گرم زمستاني با طرح هاي
چهارشنبه، 29 بهمن 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کدام ترکيب رنگي لباس مناسب من است؟

کدام ترکيب رنگي لباس مناسب من است؟
 

 

نويسنده: ليلي کاووسي




 

ترکيب رنگ، اگر به درستي انتخاب شود بسيار چشم نواز است. باز فصل زيباي زمستان از راه رسيد و لباس هاي پشمي و گرم، جاي خود را در کمد لباس باز يافتند. بوتيک هاي لباس، پر شده از لباس هاي گرم زمستاني با طرح هاي زيبا و جذاب که هر بيننده اي را ترغيب مي کند تا يکي، دو دست از آن ها را « بر حسب نياز » براي خود بخرد.

لباس هاي پشمي دوست داشتني

لباس هاي پشمي، يکي از انتخاب هاي رده اول است. اگر شما هم قصد خريد لباس پشمي را داريد، اين قسمت را به دقت بخوانيد.
لباس هاي پشمي خالص، طرفداران مخصوص به خود را دارد. اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستيد که تمايل به پوشيدن لباس هاي پشمي نايلوني و مصنوعي نداريد، مي دانيد که لباس هاي پشمي از قيمت بالاتري نسبت به آن ها برخوردارند. پس در شست و شوي آن دقت کنيد تا آسيبي به لباس دوست داشتني شما وارد نشود.
هرگز لباس پشمي را با صابون قليايي نشوييد.
به دليل وجود فلس در ليف الياف پشم، هرگز لباس را در مرحله شست و شو چنگ نزنيد. با اين کار، فلس هاي الياف درهم فرو مي رود و لباس حالت نمدي پيدا مي کند و يک سايز کوچک تر خواهد شد.
بهترين راه شست و شو اين است که لباس زيباي خود را با صابون هاي خنثي يا کم اسيدي بشوييد. سپس آن را داخل توري قرار دهيد و روي بند لباس آويزان کنيد تا لباس، آرام آرام خشک شود و تغيير ظاهر ندهد.
در مرحله ي آخر، لباس را روي پارچه اي نخي روي زمين پهن کنيد تا رطوبت آن به طور کامل گرفته شود و توجه داشته باشيد هرگز لباس را زير نور مستقيم آفتاب خشک نکنيد.

مانتوي بافت، با طرح بافت

يکي از مشکلات لباس هاي زمستاني اين است که افراد چاق تر از حد معمول ديده مي شوند.
ممکن است پوشيدن يک يا دو ژاکت هم زير مانتو، فرد را چاق تر نشان دهد. بايد هنگام خريد توجه داشت که برخي از اين ژاکت هاي بافت، حجم زيادي دارند.
پس دقت کنيد پليور يا ژاکتي را بخريد که جفت و جور سايز شما باشد. بهتر است از يک يا دو زير پيراهني نخي، زير لباس بافت خود استفاده کنيد که علاوه بر جلوگيري از حساسيت پوستي، بدن شما را گرم نگه دارد.
در اين صورت نياز به حمل اضافه ي لباس نخواهيد داشت. مانتوي بافت پيشنهادي در اين مقاله، مناسب خانم هاي جوان است که مايل هستند بلند و کشيده نمايان شوند. بافت هاي زيادي با طرح هاي متنوع در بوتيک ها مي توان مشاهده کرد، هميشه مدلي را که مناسب سايزتان است بخريد نه يک سايز بزرگ تر. به طور مثال: خط عمودي در پشت لباس، قد فرد را بلندتر مي کند. در ضمن، بافت هاي پيچ که دو طرف بالاتنه و روي آستين طراحي شده، ايجاد خط عمود مي کند و کمک مي کند که فرد، لاغرتر و بلندتر ديده شود.
اگر فردي لاغر و بلند است و تمايل دارد از اين مدل استفاده کند پيشنهاد مي شود کمربند مناسب با خط هاي افقي روي کمر را امتحان کند. به اين ترتيب کمي قد را متعادل مي کند و خوش اندام تر جلوه خواهيد کرد. شيک پوش ها مي دانند که اين مدل براي افرادي که شکم و باسن ندارند بسيار جذاب و شيک خواهد بود. استفاده از ترکيب رنگي مناسب در لباس از اهميت بسزايي برخوردار است.
اين بافت زيبا با رنگ سفيد، حس پاکي و سادگي و آرامش را در بيننده لباس تداعي مي کند.
با انتخاب صحيح، مي توان لاغرتر ديده شد. به طور مثال: رنگ تيره، فرد را لاغرتر نمايان خواهد کرد.
يقه لباسي که از خز زيباي دو رنگ، پوشيده شده حس خوب گرم بودن را در لباس نمايان مي کند.

رنگ مناسب نوجوان...

طراحان لباس اين گروه سني را به دو دسته دخترانه و پسرانه تقسيم کرده اند که مي توان از لحاظ رنگ بندي به اين دودسته توجه داشت. برخي از رنگ ها ميان جوانان و نوجوانان هر دو گروه مشترک است

الف: رنگ هاي لباس دخترانه

براي اين گروه بايد توجه داشت که رنگ بندي اين گونه لباس ها، فضايي گرم، پرشور و متنوع را از لحاظ ترکيب رنگي، طلب مي کند.
انواع اين رنگ ها عبارتند از:
نارنجي- زرد- قرمز و بنفش، بايد در مجاورت مکمل رنگي شان استفاده شوند. به طور مثال: براي لباس بنفش مي توان زرد استفاده کرد.
و براي قرمز مي توان رنگ سبز را استفاده کرد.
و مثال ديگر: مي توانيد ست همجواري قرمز بنفش در مقابل سبز زرد را امتحان کنيد.

ب: رنگ هاي لباس پسرانه

براي اين گروه سني از پسران، طراحان لباس، رنگ بندي اي را پيشنهاد مي کنند که فضايي فعال را مي آفريند و گاهي هم به سردي مي گرايد به طور مثال: انواع رنگ هاي آبي، سبز، قرمز، بنفش، آبي بنفش و قهوه اي روشن. مثلاً مي توانيد مجاورت آبي بنفش و سبز را امتحان کنيد که فضايي فعال، جوان و پويا را ايجاد مي کند.

نارنجي

طراحان لباس با استفاده از زبان رنگ، مي توانيد حس فرد را به ديگران انتقال دهند.
اغلب رنگ هايي که با واژه ي تک رنگ نارنجي، زرد، قرمز و آبي، نام گذاري مي شوند رنگ هاي اصلي و فرعي ناميده مي شوند.
يکي از اين رنگ ها رنگ زيباي نارنجي در پوشاک نوجوانان است. استفاده از اين رنگ، حس انرژي، جذاب بودن، محيط دوستانه و حس نشاط را در بيننده تداعي مي کند.
رنگ شناسان، رنگ نارنجي را به لحاظ دما، داغ ترين رنگ در ميان رنگ ها مي دانند.
همچنين معتقدند که نارنجي، يک رنگ مهيج و همواره تداعي گر برگ هاي خزان پاييز و شعاع پرتوهاي خورشيد در فصل پاييز است.
افراد و اشخاصي با شخصيت هاي « برونگرا » به استفاده از اين رنگ علاقه نشان مي دهند. اين رنگ بيشتر به عنوان رنگ بازيگوش و سرزنده شاد و کودکانه قلمداد مي شود.
استفاده از سويي شرت و شلوار نارنجي در کنار سفيد، احساس خوب سر زندگي و شاد بودن را در بيننده تداعي مي کند.

سبز و زرد

پيشنهاد بعدي، لباس 3 تکه ي ورزشي است که بسيار مورد توجه نوجوانان است.
سويي شرت و شلوار به همراه کلاه و سر آستين هاي لباس، رنگ سبز دارند و ترکيب زيباي اين سبز در کنار ست بلوز زرد نارنجي بسيار چشم نواز است.
جالب است بدانيد در ميان تمام رنگ هاي موجود در دنيا طيف رنگي سبز است که بيشترين گزينه هاي انتخابي را در اختيار شما قرار مي دهد و به نوعي سبز طرفداران زيادي دارد.
تحقيقات نشان داده که افراد دوستدار طبيعت، گرايش خاصي به استفاده از اين رنگ دارند و بيانگر سمبل تازگي و نشاط است. سبزها داراي تنوع هستند که سبزهاي روشن، نماد چمن هستند و سبز پر رنگ، حس سکوت جنگل را تداعي مي کند. سبزهاي تيره نيز نشانگر پول و پرستيژ هستند.
مردم با ديدن اين رنگ، احساس امنيت و ايمني بيشتري مي کنند؛ همانند آبي که حس آرامش را به بيننده القا مي کند.
ترکيب بندي ست لباس سبز در کنار زرد گرما بخش و بشاش حس جلال و شکوه را القا مي کند.

قرمز و بنفش آبي

اين ترکيب رنگي زيبا، بسيار هماهنگ و چشم نواز است. با اين ترکيب رنگي، حس شادابي و سر زندگي را مي توان تجربه کرد.
استفاده از رنگ قرمز در کنار اين ترکيب رنگي براي ايجاد هيجان و انرژي مضاعف، بسيار مؤثر و مفيد خواهد بود.

زرد و خاکستري بنفش

استفاده از ترکيب خاکستري در لباس، حس کلاسيک، آرام و هميشه نو و بي طرف بودن را به وجود مي آورد.
استفاده صحيح و بجاي رنگ خاکستري در پوشش نوجوانان نيز به لحاظ روان شناسي پيام قابل اطمينان بودن فرد را به ديگران القا مي کند.
پس اگر قصد خريد لباسي مناسب براي فرزند خود را داريد، بهتر است دست به کار شويد و رنگ مناسب را براي او تهيه کنيد. خاکستري بنفش در کنار زرد سر زنده، حس خوبي را براي فرد و اطرافيان به ارمغان مي آورد.
منبع مقاله :
نشريه زيبايي سالم، سال هفتم، اول و پانزدهم دي ماه 1393



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.