حساسیت فصلی اغلب با سرماخوردگی اشتباه می‌شود

نشانه های حساسیت بینی مشابه سرماخوردگی است ، بنابراین در بیشتر موارد حساسیت های فصلی یا دائمی با سرماخوردگی های مكرر یا طولانی مدت اشتباه می شود. دكتر عبدالحمید حسین نیا، متخصص گوش و حلق و بینی با بیان این مطلب و با اشاره به تفاوت میان سرماخوردگی و آلرژی به ایسنا گفت: علت سرماخوردگی ، ویروسی و دوره بهبود آن كوتاه است و در صورت درمان یا درمان نكردن آن، پس از سه تا چهار روز بهبود می یابد ،
چهارشنبه، 2 مرداد 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
حساسیت فصلی اغلب با سرماخوردگی اشتباه می‌شود
حساسیت فصلی اغلب با سرماخوردگی اشتباه می‌شود
حساسیت فصلی اغلب با سرماخوردگی اشتباه می‌شود

نشانه های حساسیت بینی مشابه سرماخوردگی است ، بنابراین در بیشتر موارد حساسیت های فصلی یا دائمی با سرماخوردگی های مكرر یا طولانی مدت اشتباه می شود.
دكتر عبدالحمید حسین نیا، متخصص گوش و حلق و بینی با بیان این مطلب و با اشاره به تفاوت میان سرماخوردگی و آلرژی به ایسنا گفت: علت سرماخوردگی ، ویروسی و دوره بهبود آن كوتاه است و در صورت درمان یا درمان نكردن آن، پس از سه تا چهار روز بهبود می یابد ، بنابراین بروز نشانه های سرماخوردگی همچون آبریزش، عطسه، خارش بینی، چشم و گلو در طولانی مدت، حساسیت فصلی یا دائمی خواهد بود. وی تب و كوفتگی بدن را از نشانه های بارز سرماخوردگی دانست و افزود: در حساسیت بینی، تب و علائم عمومی مثل كوفتگی بدن بروز پیدا نمی كند اما سرماخوردگی با تب خفیف، كوفتگی عمومی و گرفتگی عضلات همراه است.
حسین نیا با بیان این كه حساسیت بینی معمولاً به فصل خاصی محدود می شود، گفت: در فصل بهار، حساسیت به گرده گل ها، در تابستان به چمنزارها و در پائیز به كپك ها و ذرات قارچ معلق در هوا مربوط می شود. وی با اشاره به چگونگی درمان حساسیت های فصلی یا دائمی بینی تصریح كرد: درمان حساسیت های بینی به طور كامل امكانپذیر نیست اما از طریق اقدامات دارویی قابل كنترل است. حساسیت های فصلی نیز با پایان یافتن آن فصل كاهش یافته و خود به خود برطرف می شود.
حسین نیا با اشاره به ارتباط زنجیره ای میان حساسیت بینی، سینوزیت و آسم گفت: كنترل و درمان نكردن حساسیت بینی به سینوزیت های چركی طولانی مدت و آسم منجر می شود.
منبع: روزنامه ايران




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.