وصاياي شهدا به مردم در مورد بسيج (3)

رضا تمهيدي : صبر را پيشه كنيد و اميد را توشه راه و با دلي محكم به راه پر خون شهدا گام نهيد و استوار بمانيد كه پيروزي با اسلام و اسلاميان است - در مقابل جريانات انحرافي و خصوصاً جرياناتي كه به نام اسلام قصد نابودي اسلام
يکشنبه، 19 بهمن 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
وصاياي شهدا به مردم در مورد بسيج (3)
وصاياي شهدا به مردم در مورد بسيج (3)

 

نويسنده: محمدعلي آقا ميرزايي




 

رضا تمهيدي : صبر را پيشه كنيد و اميد را توشه راه و با دلي محكم به راه پر خون شهدا گام نهيد و استوار بمانيد كه پيروزي با اسلام و اسلاميان است - در مقابل جريانات انحرافي و خصوصاً جرياناتي كه به نام اسلام قصد نابودي اسلام و انقلاب اسلامي را دارند و در دستور كارشان مبارزه با خط امام را قرار داده اند محكم بايستيد اگر مي خواهيد كه واقعاً خط امام را در جامعه ترويج كنيد بدانيد كه خود به تنهايي قادر به تشخيص خط امام نيستيد پس در گرفتن خط امام از شخص عزيز امام و ياورانش و آيت الله مشكيني و آيت الله خامنه اي و انتقال آن به جامعه بكوشيد در ترويج خطبه هاي نماز جمعه بكوشيد و بدانيد كه اين خطبه ها زمينه ساز حاكميت اكمل خط امام در ابعاد سياسي، اقتصادي در كل جامعه مي باشد معنويت را بالا ببريد و در اين راه دعاهاي كميل و توسل و ديگر ادعيه را پربار كنيد و به آنها اهميت بدهيد. در تشكل نوجوانان عزيز در قالب بسيج سپاه بكوشيد كه به آينده انقلاب بستگي دارد.

رضا چهكندي نژاد : اي دانش آموزاني كه نونهالان انقلاب اسلامي هستيد، شما اميد ملت هستيد و چشم ملت به شما جوانان است، پس شما درستان را ادامه دهيد كه جزو جوانان آينده مكتبي و در خط ولايت فقيه انقلاب اسلامي باشيد. دانش آموزان گرامي، جبهه تان مدرسه شماست و سنگرتان كلاس درستان و سلاحتان قلم هايتان است و برادران، به عنوان برادري كوچك به شما مي گويم كه سنگر بسيج و سپاه را رها نكنيد و نگذاريد كه منافقين از گوشه و كنار شما را گمراه كنند. اطاعت از امام و ولايت فقيه داشته باشيد چون خطشان خط اسلام و راهشان راه انبياء و هدفشان هدف حسين (عليه السلام) است.

زينل انصار : قبل از هر چيز بگويم كه بنده حقير داوطلبانه و آگاهانه در اين ارگان مقدس ثبت نام نموده ام و دوست داشتم كه بتوانم به مملكت اسلامي و ملت هاي محروم و در بند شرق و غرب خدمتي نمايم و به خداي بزرگوارم و عظيم اگر عشق به اسلام و قرآن و امام نبود هيچ قدرتي نمي توانست مرا به اينجا (جبهه) و اين ارگان مقدس (سپاه) بكشاند از برادران هم رزم خود و ديگر برادران سپاه در سراسر كشور و به خصوص برادران هم پايگاه خود اين را خواهانم كه از پاسداري خوب پاسداري كنيد و برادران عزيز نباشد در بين شما پاسدارنماهايي كه به اسم پاسدار و در لباس مقدس پاسداري خواسته باشند اين ارگان را از چشم مردم دور و خوار گرداند. و اما اي مردم اين را بدانيد كه اين لباس سبزها كساني هستند كه از حيثيت و ناموس شما و از اسلام و قرآن و مكتب مقدس شما پاسداري مي كنند و بعضي از شماها هنوز رنج و مشقت پاسدار را درك نكرده ايد، آن پاسدار و بسيجي و سربازي كه از جان و مال و عيش و نوش دنيا مي گذرد و به سوي مرگ مي شتابد آيا سزاوار است كه ما با چشم خواري و ذلت به اينها نگاه كنيم.

سعيد اميري : از امت حزب ا... مي خواهم كه جبهه ها را خالي نكند و براي نابودي كفر پيشگان همگي بسيج گردند و راهي جبهه ها شوند.

سعيد پزشكي : مراكز بسيج را همچون سابق مركز عشق به الله و اولياء الله قرار دهيد و برادرانه براي اسلام خدمت كنيد. سعي كنيد مراكز بسيج را مراكز حفظ نيرو به خصوص دانش آموزان و نيروهاي جوان قرار دهيد باشد تا آينده سازان انقلاب و اسلام و حماسه آفرينان و جنگ جويان از همه جا رشد كنند.

سعيد پورماه سلطانيان : برادران و خواهران حزب الهي سعي كنيد از اختلاف سليقه ها، اختلاف عقيده درست نكنيد و همه با هم متفق و متحد باشيد و اين اتحاد ما هم بيشتر به روحانيون بستگي دارد كه بنا به فرموده[ي] امام عزيزمان اگر يك روحاني با روحاني ديگر اختلاف داشته باشد اين اختلاف موجب جدايي ملت مي شود. چون يك عده دنباله رو يكي و عده ديگر دنباله رو ديگري شده و بينش شان روي مسايل جزيي اختلاف افتاده و دشمن از اين مسأله سوءاستفاده را مي برد. پس برادران بياييد بر اين آيه[ي] شريفه[ي] قرآن كريم:«وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ» جامه[ي] عمل بپوشانيد. امت شريف و مردم حزب الله ماكو سعي كنيد در بسيج شركت داشته باشيد و پايگاه هاي بسيج را پر بار كنيد. وسعي كنيد كه در آن پايگاه ها آدم بسازيد كه اسلام خيلي به آدم واقعي نياز دارد.

سيد جليل حاتمي : و اما اتحاد را فراموش نكنيد. همان كلمه اي است كه در انقلاب بود هم اكنون هم بايد باشد با اتحاد هم در مدارس، انجمن هاي اسلامي و بسيج تشكيل دهيد، پيوسته به جبهه هاي نبرد حق عليه باطل كمك كنيد.

سيدعلي بهشتي : شما ملت قهرمان قدر اين برادران بسيجي و پاسداران را بدانيد و شما مردم شهيدپرور املش قدر اين برادران پاسدار و به خصوص برادران بسيجي خودتان را بدانيد.

يكي از وظايف سنگين بسيج مي تواند همين باشد كه هر خاطره خوبي هر منظره خوبي هر حالت عرفان بخشي در آنجا ديدند از مجروح شدن يك نفر از به استقبال مرگ رفتن، از روي مين رفتن، از حرف هايي كه آن موقع زدند، از پيام هايي كه دادند، از نامه هايي كه نوشتند، به آنها بگوييد خاطرات جبهه آنها را بنويسند هزارها خاطره در مي آيد كه هريك مي تواند يك جزوه باشد و كتابخانه ها را پر كند و ما يك كتابخانه مي توانيم درست كنيم به اندازه [ي] همه[ي] اين ساختمان مجلس كه پر از اين جزوه هاي خاطره باشد بسيج مي تواند اين كار را بكند آنها مي توانند از مسايلي (1) كه در ميدان ديدند، از آدم هاي جالبي كه در ميدان ديدند، از ضعفي كه از دشمن ديديد، از كيفيت جنگ، از ساعاتي كه در سنگر بودند. از پياده روي هايي كه كردند. از نامه هايي كه براي مادرشان نوشته اند، از تلفني كه كرده اند، از پيامي كه از مادرشان شنيده اند بنويسند، اين خاطره ها را جمع آوري كنيم و تحويل تاريخ دنيا بدهيم تحويل تاريخ اسلام بدهيم، يك فرهنگ جنگ فرهنگ دفاع به دنيا معرفي كنيم.

سيدعلي ثابت : از برادران خواستارم كه به جبهه بيايند جبهه يك دانشگاهي است مثل يك كارخانه انسان سازي لذا از برادران تقاضا دارم به جبهه و اما خواهران اين كه اي خواهران عزيز و ايثارگر با اجتماع خود در بسيج خواهران و ارگان هاي انقلابي مشت محكمي بر دهان آمريكا بكوبند با اجتماع خود در جبهه و كمك كردن از لحاظ كمك هاي اوليه و كمك به برادران زخمي مشت محكمي به دهان ابرقدرت ها بزنيد با اجتماع خود در مسجدها و مكان هاي مقدس براي كليه برادران در جبهه غذا و موادغذايي و پوشاك كنند و مشت محكمي به روي صدام بزنند. انشاءالله من واقعاً و قلباً خجل هستم چون نتوانستم به سهم خودم راه كربلا و قدس را باز كنم.

سيد غلام محمد اديب پور: اي مردم اگر مي خواهيد پشتيبان ولايت فقيه باشيد قدر بسيجيان و سپاهيان كه به حق بازوان قدرتمند ولايت فقيه هستند را بدانيد اينها مهر سربازي امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) را بر سينه زده اند آن چيزي كه بر سينه آن چسبيده است مدرك حاكميت ولايت فقيه بر آنهاست خواهران و برادران كوچكم شما هم بايد با زندگي تازه اي كه من پيدا مي كنم تغيير و تحول در خود ايجاد كنيد سعي كنيد درس هايتان را خوب بخوانيد در انجام فرايض ديني خود كوشا باشيد در نمازهاي جمعه و جماعت شركت كنيد سعي كنيد در مدرسه به عنوان يك برادر و خواهر شهيد دانش آموز نمونه باشيد شما نيز همچون اصحاب حسين بعد از شهادت من گريه و زاري نكنيد صبر پيشه كنيد.

سيد محمد حسين امامي الطريق : عزيزان شهداء سه امانت بزرگ: امام، اسلام و انقلاب را به دست شما سپرده اند امانت هايي كه خود تا سر حد شهادت از آن پاسداري نموده اند و اكنون بر شماست كه با ايثار و فداكاري ادامه دهنده راه آنها باشيد.

ديگر آنكه مسجد سنگر است و سنگرها را خالي نكنيد و حرمت آن را هم داشته باشيد سعي كنيد كه در بسيج مسجدتان شركت كنيد و نگذاريد كه مسجدتان بدون بسيج باشد و يا بسيج با كمبود نيرو مواجه شود ديگر آنكه اتحاد خود را حفظ كنيد و پشت يكديگر نگوييد سعي كنيد كه همديگر را ببخشيد و آنقدر تجسس در كارهاي يكديگر نكنيد.

سيدمحمود اوجاني : از شما مي خواهم كه در بسيج شركت نماييد كه تا بعد از شهادت من كه اگر لياقت آن را داشتم راه من كه همان راه حسين (عليه السلام) و راه ياري دين خداست ادامه بدهيد.

ميرمحمود بني هاشم : دعاي كميل و توسل و غيره را برگزار كنيد يعني چون از طرف بسيج جمع مي شوند و هر هفته به خانه يكي مي روند و دعاي كميل و توسل را برپا مي كنند شما هم جهت يادبود من لااقل هر چند وقت يكبار اين جلسه دعا را در خانه بگيريد و از بسيج دعوت كنيد تا در اين اجتماع شركت كنند تا من هم در ميان مجلس شما و در خانه بغل دست تو بنشينم و تو را ببينم و با لطفي كه در حق من مي كنيد و جهت يادبودم مجلس باشكوه را برپا مي كنيد از شما تشكر مي كنم البته شايد شما مرا نبينيد ولي من شما را خواهم ديد.

مبادا مثل امام حسين (عليه السلام) در ميدان نبرد تنها بمانند و ما در مقابل هجوم كفار جهاني از خودمان سستي نشان بدهيم كه اين واقعاً خطرناك است. مادران ما و پدرانمان و جوانانمان بايد مثل انصار رسول (صلي الله عليه و آله و سلم) و انصار حسين (عليه السلام) باشد كه انصار خميني مثل انصار رسول و انصار حسين مي باشد و اي امت حزب الله در تشكيل ارتش بيست ميليوني كوشا باشيم كه بسيج در پيروزي انقلاب اسلامي و سركوبي ضد انقلابيون و پيروزي در جنگ نقش خيلي موثري دارد اما اي امت حزب الله سنگرها را خالي نگذاريد و به قول امام امت مسجد سنگر است و نمازهاي جماعت را حتماً به پا داريد مبادا روزي برسد كه مثل سابق مساجد ما فقط در ماه محرم و رمضان باز باشد بقيه روزها بسته باشد اين خطرناك است در مساجد ما بايد هميشه باز باشد بچه ها در مساجد بزرگ بشوند.

سيروس براتي : و اي برادر شما نبايد از رسيدن شهادت من ناراحت شويد حتي بايد خوشحال شويد و به جبهه برويد و سلاح من كه داخل سنگرها به زمين افتاده است بردار و دشمن زبون را خوار و ذليل كن و نگذار كه دشمن خوشحال شود و امام را هميشه دعا كنيد. اگر به شهادت رسيدم تمام لباس هاي نظامي من را به بسيج بدهيد تا برادران بسيجي از آن لباس ها استفاده كنند.

سيف اله آقاجري: برادران عزيزم از شما مي خواهم كه در جلساتي كه از طريق بسيج برگزار مي شود شركت كرده و بسيج را خالي نگذاريد زيرا كه تمام شهداي ما از مساجد و بسيج ها برخاسته اند و لبيك به بسيج به منزله لبيك به امام امت مي باشد. برادران عزيزم: بسيج يعني اعلام آمادگي همگاني كه به فرمان امام امت مي باشد كه عليه حركت هايي صورت مي گيرد كه قصد سويي نسبت به انقلاب داشته باشند.

صادق بابا عليان : اي مردم فكر نكنيد كه بدون آگاهي به اسلام به جبهه رفتم و شهيد شدم بلكه آرزوي آگاهي و لبيك گويي به نداي حسين زمان پير جماران به جبهه رفتم و شهيد شدم اي مردم حمايت از دين خدا كنيد و گوش به حرف رهبر كبير انقلاب اسلامي بدهيد و حرف هاي آن را مو به مو اجرا كنيد و هميشه ياد خدا باشيد كه با ياد اوست كه دلها آرام مي گيرد و بسيج را پر كنيد و پشتيبان برادران بسيج باشيد تا به حمدالله اين بسيجي هاي آقا امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) اين جنگ را به اتمام رسانند و وحدت خود را حفظ كنيد و پشتيبان روحانيون و ولايت فقيه باشيد تا كشورتان آسيب نبيند.

صادق جلالوند : اي مسلمانان اگر واقعاً كتاب آسماني ما قرآن كريم است بياييد با هم بسيج شويم تا ظالمان را ريشه كن كنيم مسلمان ها بايد بدانيم فقط خواندن نماز و گرفتن روزه به درد اسلام نمي خورد اسلام خون مي خواهد تا درخت خود را آبياري نماييد پس جبهه را از ياد نبريد تا اسلام زنده بماند.

صدراله (ابوالفضل) اسدي : مسايل بسيج، ضدانقلاب، هيأت ها را كوچك نشماريد چون در هر موقعيت كه در اين امور كوتاهي كرديم و يا از خداي خود غافل شديم ضربه[ي] آن را خورديم، اميد است در صحنه هاي روزگار چه در تظاهرات و چه در عزاداري ها شركت كنيد، با ضد انقلاب و اجنبي با جديت و سعي و كوشش مبارزه كنيد براي طول عمر امام امت و پيروزي رزمندگان و شفاي كليه[ي] معلولين و جانبازان كه روي تخت هاي بيمارستان هستند و برآورده شدن حاجات مسلمين و ديگر دعاهايي كه به خاطر كمي وقت نمي توانم بنويسم دعا كنيد.

ضيغام تمجيدي : اي برادران پاسدار و بسيجي و رزمنده! سعي كنيد حتي يك قدم هم از هدفي كه داريم و داريد عقب نشيني نكنيد و براي اين كه امام هميشه ثابت قدم است و استوار و ما هم امت آن امام هستيم.

برادران و خواهران حزب الله! بر همه شما باد اطاعت صميمانه و مخلصانه و پيروي از امام كه اطاعت از امام فرمان خداست.
ملت! تنها اميد امام خداست و شما هم او را دريابيد. مبادا خداي نكرده شما هم به سرنوشت مردم كوفه دچار شويد.
برادران و خواهران! سفارش باد شما را به قرائت قرآن كه امام حسين (عليه السلام)‌ با سر بريده قران تلاوت مي كرد و حالا اي نسل هاي آينده و اي نغمه گران استقلال و آزادي و حافظان جمهوري اسلامي و اي پيام رسانان خون هزاران شهيد، پاس بداريد اين خون ها را، قدر بدانيد اين زحمت ها را.

عباس بيات : ما براي امتحان آفريده شده ايم خوشا به حال كسي كه از آزمايش الهي پيروز بيرون آيد مادر به برادران و خواهران عزيزم بگو كه آنها هم در دعاها و نماز جمعه ها شركت كنند و همين طور به برادران و خواهرم هم بگو كه بچه هاي خود را نماز و روزه ياد بدهند زيرا همه اين بچه ها هستند كه از انقلاب اسلامي نگهداري مي كنند و ادامه دهنده[ي] راه اين شهدا هستند نصيحت ديگر من به برادران بسيج اين است كه از برادران بسيج خواهش مي كنم كه پايگاه را خالي نكنند و بتوانند به اين مملكت اسلامي در راه خدا خدمت كنند و تذكر من اين است كه دعاها را فراموش نكنند و بتوانند دشمنان اسلام را نابود كنند و ادامه دهنده [ي] راه اين شهدا باشند از برادران نمازگزار هم خواهش مي كنم كه مسجد را خالي نكنند و به نمازجماعت برويد زيرا امام خميني مي فرمايد مسجد سنگر است سنگرها را حفظ كنيد. و نصيحت ديگر من به مسوولين كشور اسلامي اين است كه به درد مردم برسيد و مردم را از اين انقلاب اسلامي ناراضي نكنيد و حرف آخر من اين است به مردم و همينطور به برادران نمازگزار كه دعا براي امام فراموش نشود.

عباس پيله ور: پايگاه هاي بسيج را تقويت كنيد و به بچه هايي كه وارد مسايل انقلاب مي شوند توجه كنيد تا همواره با رشد جسمي و سني رشد فكري و انقلابي داشته باشند زيرا اينان اميدهاي انقلاب هستند امر به معروف و نهي از منكر را فراموش نكنيد زيرا امام حسين (عليه السلام) مي فرمايند: ما براي امر به معروف و نهي از منكر مي جنگيم امام عزيز پير جماران مي فرمايند: حرف حق را بزنيد ولو اين كه همه بر شما بشورند در مجالسي كه از انقلاب بدگويي مي شود ساكت نمانيد كه در آن دنيا شرمنده خون شهدايي كه در راه انقلاب و گفتن كلمه حق خونشان ريخته نشويد. به نداي هل من ناصر ينصرني حسين (عليه السلام) زمان پير جماران لبيك گفته و با عملتان لبيكتان را تداوم بخشيد و ثابت كنيد كه اگر در زمان امام حسين (عليه السلام) هم بوديد ياريش مي كرديد در مسير تداوم انقلاب و سپردن آن به امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) همواره خط مشي امام و ولي فقيه را نصب العين قرار دهيد و مسايل را با جهت گيري ولي فقيه پي گيري مي كنيد.

عباس تقي بابايي : من به عنوان يك بسيجي بر خود وظيفه دانستم كه به نداي رهبر كبير انقلاب يگانه مرد و حامي مستضعفين لبيك گويم و الحمدلله اگر خداوند قبول كند لبيك گفتم و خوشحالم و افتخار مي كنم كه توانسته ام به وطنم خدمت كنم و شمايي كه مي توانيد نداي امام را لبيك بگوييد عجله كنيد كه از قافله حسين ابن علي (عليه السلام) عقب نمانيد.

عباسعلي باز پيچ : برادران دانش آموز و معلمان گرامي شما وارث خون تمامي شهدا هستيد وظيفه[ي] خطير بر دوش شماست و تا مي توانيد از قرآن كلام درس سعادت بياموزيد و از هرگونه پيروي هواي نفس خود را رهايي دهيد و وحدت و انسجام خويش را حفظ كنيد و دست هر خائني كه مي خواهد به اسلام و انقلاب ضربه وارد كند را كوتاه گردانيد و هميشه پشتيبان ولايت فقيه باشيد و دست هر بيگانه چه داخلي و چه خارجي را قطع كنيد.

عباس علي جمور : پيامي دارم براي عزيزان هم روستاييم، پشتيبان ولايت فقيه باشيد و نگذاريد كه دشمنان دين مبين اسلام و كساني كه هميشه به فكر توطئه هستند در ما بين شما تفرقه بيندازند و اين نمازجماعت ها و مسجد رفتن ها را اهميت بدهيد بالاخص اين پايگاه هاي دشمن شكن كه خار چشم دشمنان جمهوري اسلامي ايران است پايگاه هاي بسيج را پر نگه داريد و در ضمن اين دعاهاي كميل و بقيه آنها را هرچه باشكوهتر برپا داريد كه به گفته[ي] امام عزيز ما هرچه داريم از اين دعاها و جلسات دعا داريم.

عباس حزبه پور: امام را اطاعت كنيد به پايگاه هاي بسيج رويد مسايل فساد و لهو و لعب را كنار بگذاريد بچه ها باز هم (2) با اراده اي استوار و خالص و گامي استوار به جبهه برويد و مجال پايداري را به كفر ندهيد.

عباس علي توكلي هفشجاني : هميشه در صحنه باشيد و سنگرهاي مدرسه و بسيج و مساجد را گرم نگهداريد گوش به زنگ باشيد و نگذاريد منافقين (3) فعاليت كنند. اي برادران عزيز ورزشكار، ورزش را هدف قرار ندهيد بلكه وسيله اي شود در جهت رسيدن به هدف عالي تر هدف از ورزش و ورزش كار بودن ايده آل شدن نباشد زيرا همين باعث سقوط و انحطاط در جامعه اسلامي مي شود ورزشكاران بايد از نظر اخلاق ايده آل باشند و از نظر ايمان، امت شهيدپرور و حزب الله هميشه چون گذشته و حال در صحنه باشيد.

عبدالحسين بيدم آبادي : به شما برادران مهربان توصيه مي نمايم كه بسيج و مساجد [را] فراموش ننمايد و از اين انقلاب دفاع كنيد و شما خواهران دلسوز و مهربانم را سلام مي رسانم شما عزيزان كه اين برادرتان را كمك نموده و برايش زحمت كشيديد تشكر مي كنم و از خداوند بزرگ براي شما موفقيت و زندگي خوش و اسلامي آرزو مي نمايم.

عبدالحسين پيروي : برادر جان مبادا در امر كمك كردن به جبهه و مردم و بسيج كوتاهي كني كه خداوند تا به حال از تو حتماً راضي است انشاءا... بسيج را هرچه بيشتر رونق بده. دعاي كميل و توسل را با همكاري جوانان و نوجوانان حتي اگر تعداد آنها اندك هم كه باشد برقرار كن چون روز قيامت اين مردم نبايد بتوانند جلوي شما جوانان را بگيرند و بگويند شما كه مي توانستيد چرا برقرار نيامديد تا ما هم شركت كنيم خداوند به تو هم اجر دهد.

عبدالرحيم اكبريان : و شما دانش آموزان و محصلان عزيز چشم اميد امام و امت به شما نگريسته است و شما با تزكيه[ي] عمل و حكمت و دانشتان آينده سازان مملكت باشيد. و تو اي منافق و جنايتكار و تو اي آمريكا بدانيد كه عذابي اليم و عظيم انتظار شما مي كشد و شما اگر ما بسيجيان را تكه تكه كنيد و ما را بسوزانيد و خاكستر ما را به هوا پرتاب كنيد خاكسترمان خواهد گفت مرگ بر آمريكا و لعنت بر تو اي منافق و در درون خود اين بذر را بكاريد كه داس جهنم آن را درو خواهد كرد و ما هم نيز شعار «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ...» سر مي دهيم و خواهان آنيم.

عبدالرسول بلغار : و وصيتم به دانش آموزان حزب اللهي اين است كه سنگر ما را خالي نكنيد كه هركس در هر لباس كه باشد عليه اسلام تبليغ كند و در بسيج حاضر شويد كه اسلام به دست شما پرورش مي يابد.

و در پايان وصيت من اينست كه نگذاريد دشمنان اسلام بر عليه اين انقلاب توطئه كنند و هميشه وحدت و يكپارچگي خود را حفظ كنيد.

عبدالرضا ابوطالب زاده : به خانواده شهدا رسيدگي كنند و آنها را بگذارند كه در غم و اندوه فرزندانشان باقي بمانند. زيرا آن شهيد از تمام ماديات دنيا چشم مي پوشد و جان خود را در راه خدا اهدا مي كند. شما هم نيم ساعت از وقت خود را صرف خانواده اش بكنيد و اين را بدانيد كه چشم خانواده شهيد به انتظار بسيجي است كه فرزندانشان از آنجا اعزام شده و از بچه هاي آن بسيج بوده ديگر از اين بيشتر وقت شما عزيزان را نمي گيرم.

عبدالمجيد جمشيديان قلعه سفيدي : پس بايد مثل شب عاشورا از جنگ شانه خالي نكنيم و جبهه ها را پر كنيم، به حمدالله در سراسر ايران جبهه است اگر مي توانيم كمك مالي به جبهه كنيم چون جنگ ما به ياري خدا و به كمك شما امت عزيز است، و اگر نمي توانيم كمك مالي كنيم بايد حتماً شركت در بسيج كنيم و با دشمنان خدا مبارزه كنيم.

و مردم ما روز دوازده فروردين 98 درصد به جمهوري اسلامي راي دادند و امروز هر چه پيش مي رويم مردم بيشتر نق مي زنند و بدانيد كه دارند بدتر از زمان حضرت مي كنند، خوب بعضي از مردم هستند كه مي دانند ما در جنگ هستيم و تمام اين مسايل هست مي گويند اين انقلاب براي ما چه كار كرده نمي گويند ما براي انقلاب چه كار كرده ايم و بدانيد كه در نعمت به سر مي بريد و قدر خود را داشته باشيد. سعي كنيد ارگان ها را تضعيف نكنيد، خوب انسان جايز خطا است، پس بدبين به سپاه و بسيج نشويد و با شركت خود در بسيج لرزه به جان دشمن اندازيد و اينها كه در بسيج و سپاه هستند بچه هاي همين مردم هستند و بسيج مال خود شما است و حتماً شركت كنيد در بسيج. و مردم قدر خود را داشته باشيد و گوش به فرمان امام باشيد و حرف هاي امام را به عمل بگذاريد چون هر شهيدي رفته است اينها را گفته است، خوب بيشتر سرتان را درد نياورم.

عبدالله جعفري : عزيزان مواظب باشيد تاريخ تكرار نشود ما در مقابل خون شهدا مسوول هستيم و اگر لحظه اي غفلت كنيم فردا جواب آنها را چه خواهيم داد گوش به فرمان رهبر عزيزمان باشيد و به بسيج و سپاه و ارگان هاي انقلابي برويد و همكاري كنيد در جلسات بسيج شركت كنيد اين دنياي فاني را رها كنيد و اين قدر در اين صف ها براي مسايلي كه حتي احتياجش را نداريد نرويد وظيفه ما سنگين است نبايد در خانه بنشينيم و روي مردم نظر بدهيم وظيفه روحانيون سنگين است شهدا با خونشان زمينه را مساعد مي كنند تا روحانيون بتوانند دشمنان اسلام را دنبال نمايند دشمنان اسلام به سركردگي امريكا از جنگ نظامي شكست خورده و مأيوس هستند.

عزيزاله اسكندري : مساجد را خالي مگذاريد، نمازهاي جمعه و جماعت فراموش نشود، پايگاه هاي مقاومت بسيج را خالي مگذاريد امام را دعا كنيد و باز هم تكرار مي كنم كه جبهه ها را فراموش نكنيد. به والله از اين بسيجيان پاكدل و عارف، خجالت مي كشيدم.اگر شما به من علاقه داشتي من هم، به شما علاقه داشتم. اما اسلام و انقلاب از هر چيز دنيا برايم عزيز بود. از شما مي خواهم فقط شكر كني كه تنها فرزندت هم انشاءالله در راه خدا رفت. انشاءالله در قيامت، پيش حضرت فاطمه الزهرا (سلام الله عليه) روسفيد، خواهي بود.

علي آقا عسگري : از شما تقاضا دارم كه تا آنجا كه سران مملكتي لازم مي دانند حضور خود را در بسيج و جبهه حفظ كنيد. و از كساني كه هنوز جبهه نيامده اند اگر براي تماشا هم شده قدم رنجه كرده و تشريف فرما شوند و از اوضاع و احوال جبهه باخبر گردند تا غرورشان بشكند و بدانند در برابر امت هيچ نيستند و ترسشان فرو ريزد و ببينند شب ها بچه ها با چه حالي به درگاه خدا مي روند و چگونه التماس و زاري مي كنند و پيروزيشان را از خداوند مي خواهند و چگونه به درگاه ائمه نصرت مي طلبند.

و شما دانش آموزان عزيز اميد آينده من اگرچه خود نتوانستم رسالت را به پايان برسانم ولي از شما تقاضا دارم كه با بهترين نحو به وظيفه خود عمل كنيد و دروس خود را بخوانيد تا در آينده انشاءالله مملكت اسلامي بي نياز از سوي خارجيان باشد و امام زمان و رهبر وقت از ايشان راضي باشد و خود خشنود از عملكرد خود باشيد. و به شما توصيه مي كنم علم با تزكيه را فراگيريد و كساني كه خواهان فساد اخلاقي فرهنگ جامعه هستند بازپس بزنيد و نگذاريد فرهنگ شرق و غرب رشد كند و در محيط مواظب باشيد تا كسي شما را از راه منحرف نكند و گوش به فرمان رهبريت باشيد و با شركت خود در محافل اسلامي زمينه حتي گوناگون رشد را براي خود پديد آوريد و در بسيج دانش آموزي شركت جوييد كه همراه با علمتان مسايل اخلاقي و فرهنگيان و اسلاميتان نيز رشد كند.

علي اختري : اي دانش آموزان از اين كه شما را در تمام زمان تحصيل ناراحت كردم مرا حلال كنيد و از شما مي خواهم كه در مراسم صبحگاه در نماز جماعت و نماز جمعه و در انجمن اسلامي و بسيج دانش آموزي مدرسه شركت كنيد تا با اين عملتان دشمنان اسلام را ناراحت كنيد و بر آنان پيروز شويد و نيز درس هايتان را با كوشش بخوانيد تا كشور اسلامي ايران احتياجي به متخصصين خارجي نداشته باشد و در همه مسايل خودكفا شويم اي معلمان و مربيان هنرستان كه در راه آموزش علم به ما از هيچ كوشش و تلاشي دريغ نورزيديد و از اين كه اين حقير در فراگرفتن علم كوشش نكردم و از اينهمه شما را در فراگرفتن علم ناراحت كردم مرا حلال كنيد و از شما مي خواهم كه راه مرا ادامه دهيد.

علي اسدي : پيامم به امت شهيد پرور اين است كه از سخنان و رهنمودهاي امام استفاده كرده و از او پيروي كنند.

و پيامم به خانواده ام اين است كه ناراحت نباشند و اگر در تمام مدتي كه مرا بزرگ كردند فكرشان سعادت بنده بود بنظر من سعادتي بالاتر از شهادت نيست و ناراحت نباشند و بيهوده اشك مريزند و اشك را براي حسين بريزند كه مظلومانه شهيد شد و زينب وار راه من [را] ادامه دهند و از برادرم و برادران ديگر در بسيج مي خواهم كه سلاح مرا بر زمين نگذارند.

پي‌نوشت‌ها:

1. در اصل وصيت «مواساتي» آمده است.
2. در اصل وصيت نامه «بازم» آمده است.
3. در اصل وصيت نامه «منافقين ديوصفت» آمده است.

منبع مقاله :
آقاميرزايي، محمدعلي،(1388)، بسيج: گزيده ي موضوعي وصيت نامه شهدا (1)، تهران، سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران، نشر شاهد، اول 1388



 

 



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما