سيري در وصيت نامه شهدا

تفرقه؛ حربه اي در دست دشمن (1)

شما اي مردم قهرمان و شهيدپرور...! همانند هميشه يار و پشتيبان امام و پشت سر [ او ] در صراط مستقيم حرکت کنيد. قدر امام بزرگوارمان را بدانيد؛ زيرا که اين رهبر خود يکي از نعمات الهي است که خداوند بر شما ملت ارزاني داشته
يکشنبه، 30 فروردين 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تفرقه؛ حربه اي در دست دشمن (1)
 تفرقه؛ حربه اي در دست دشمن (1)

 

تهيه و تنظيم: زهرا مولايي




 

سيري در وصيت نامه شهدا

شهيد شکرالله آبنما ( 1365 - 1345 دهدشت )

شما اي مردم قهرمان و شهيدپرور...! همانند هميشه يار و پشتيبان امام و پشت سر [ او ] در صراط مستقيم حرکت کنيد. قدر امام بزرگوارمان را بدانيد؛ زيرا که اين رهبر خود يکي از نعمات الهي است که خداوند بر شما ملت ارزاني داشته است. پشت سر روحانيت مبارز و [ دوش ] به دوش آن ها حرکت کنيد تا اينکه خداي ناخواسته طعمه ي حريق نشويد و به دام منافقان و جنايتکاران نيفتيد [ که ] در صف هاي منسجم شما نفوذ کنند و بند تفرقه و جدايي را در بين شما بگذارند که آن موقع (1)، راهي به جز زير بار ظلم و ستم رفتن همچون گذشته برايتان وجود ندارد. « وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ » (2) به ريسمان محکم الهي چنگ زنيد و از همديگر جدا نشويد تا اينکه خداوند رحمت هايش را همچون گذشته بر شما ارزاني بدارد.

شهيد ابراهيم آرانپور ( 1365 - 1340 دهدشت)

با درود و سلام گرم بر امت شهيد پرور ايران... آن هايي که با برداشت بد از حرف هاي ما در فکر جداسازي ما از همديگر بودند، آن آدم ها فقط و فقط کارشان نفاق و ايجاد تفرقه در اين برهه ي خاص از زمان بود و شما سعي کنيد علي وار و زينب وار در مقابل اين توطئه ها ايستادگي و وحدت را همچنان حفظ نماييد.

شهيد احمد آقابابايي ريزي ( 1363 - 1343 زرين شهر )

پيام من به برادران و خواهران ديني خودم اين است که در اين شهر ما از دودستگي و تفرقه بپرهيزيد. ما همه، هدفمان خداست و ما که يک خدا بيشتر نداريم؛ چرا دودستگي بينمان به وجود آيد؟ شما با وحدت و همبستگي خود نماز جمعه ها را پرشکوه کنيد. با همين وحدت و همبستگي [ بود ] که توانستيم (3) عامل آمريکا را در کشورمان بيرون کنيم و با همين وحدت خواهيم توانست خود آمريکا و همه ي دشمنان داخلي و خارجي را نابود کنيم.

شهيد علي رضا آکده ( 1367 - 1347 شيراز )

اهالي محترم و شهيدپرور شيراز! هميشه خداي را به ياد داشته باشيد و حمد او را به جاي آوريد و سنگرهاي پشت خط [ را ] که همان نماز جمعه و جماعات است، پر کنيد که شياطين از همين اجتماعات شما مي ترسند و نگذاريد که دشمنان از خدا بي خبر، بين صفوف شما تفرقه بيندازند و شما را از روحانيون و امام متعهد جدا سازند. (4)

شهيد علي ابدي ( 1364 - 1342 همدان )

برادران، خواهران و پدر و مادرم و دوستانم! ما بايد قدر اين انقلاب را بدانيم و با جان و مالمان از آن دفاع کنيم... مگر در تاريخ نخوانده ايد منافقين چقدر تيشه به ريشه ي اسلام زدند، توطئه کردند، مسجد ضرار ساختند (5) و... تا در ميان مسلمين تفرقه بيندازند؟ ما بايد عبرت بگيريم [ و ] با منافقين با شدت و غلظت برخورد کنيم.

شهيد رمضان ابراهيم زاده ( 1361 - 1339 فردوس )

و از تمام برادران و خواهران تقاضا دارم که دستورات امام عزيز را مو به مو اجرا کنند و پشتيبان ولايت فقيه باشند و همواره پشت سر روحانيت مترقي و متعهد باشند و دست از امام عزيز برندارند؛ زيرا غافل شدن از اسلام همانا و گرفتار چپاولگران تاريخ [ شدن ] همانا. غارتگران شرق و غرب مي خواهند شما را صراط مستقيم منحرف کنند؛ اما شما بايد آگاه باشيد و گوش به فرمان روحانيت اصيل و متعهد؛ زيرا اين ها در طول تاريخ به اثبات رساندند که همواره در خط اسلام و براي رفاه مستضعفين گام بر مي دارند. پس آگاه باشيد و از تفرقه بپرهيزيد و اتحاد خود را همچنان حفظ کنيد که دشمنان از اتحاد شما مي ترسند و تا وقتي اتحاد داشته باشيد، هيچ گونه آسيبي به شما نخواهد رسيد.

شهيد سيد علي ابطحي نژاد ( 1361 - 1342 تهران )

اي برادران و خواهران مسلمان! پشتيبان امام و انقلاب باشيد تا صدمه نبينيد و پشتيبان روحانيت باشيد و نگذاريد يک عده سودجوي فرصت طلب بين شما تفرقه بيندازند. وحدت خود را حفظ کنيد. دعا کنيد که خدا امام عزيز ما را تا انقلاب مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف) نگه دارد. تا آنجا که مي توانيد در حفظ انقلاب بکوشيد. از دولت پشتيباني کنيد تا ان شاء الله امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) ظهور کند.

شهيد محمود اجاقي ( 1364 - 1341 همدان )

اي مردم عزيز! اگر چيزي از کسي شنيديد، توضيح بخواهيد؛ کورکورانه قبول نکنيد. اين خواسته ي دشمن اسلام و انقلاب است که شما را به تهمت زدن به يکديگر (6) و ايجاد تفرقه و درگيري سرگرم کنند و آن ها استفاده ي کافي را ببرند [ و ] به قول معروف از آب گِل آلود ماهي بگيرند و به اهداف شوم خودشان برسند و شما را از خط اسلام منحرف کنند و روحانيت را کنار بزنند و شما را مانند خودشان در آخرت، در جهنم بيندازند. در دنيا هم معلوم است. اگر خداي ناکرده به هدف شوم خود برسند، بلايي [ بزرگ ] بر سر اسلام و مسلمين خواهند آورد.

شهيد محسن احمدي ( 1364 - 1347 اليگودرز )

شما اي برادران و خواهران! اگر مي توانيد، مسئله ي مهم جنگ است؛ اول در جنگ شرکت کنيد و اما اگر نمي توانيد، با مشت محکم به دهن منافقان و شايعه پراکنان و کساني که در بين صفوف متحد مسلمانان تفرقه ايجاد مي کنند و آن ها را تضعيف روحيه مي نمايند، [ بزنيد ] و اين خاک مقدس و ميهن شهيدپرورمان را از [ لوث ] (7) وجود اين اشخاص، پاکسازي نماييد؛ ان شاء الله.

شهيد عيسي احيايي ( 1366 - 1345 تهران )

اي امت قهرمان و پيرو امام!... نگذاريد زالو صفتان و شياطين، دوباره بر مستضعفين حکومت کنند و خون شهيدان را پاي مال نمايند. در همه حال وحدت خود را حفظ و با همديگر متحد باشيد و مواظب باشيد که منافقين در جمع شما نفوذ نکنند و باعث تفرقه شما نشوند.

شهيد غلام رضا ادبي مهذب ( 1365 - 1338 رشت )

و همه ي شما دوستان را به تقوا و پرهيزگاري دعوت مي کنم، به هوش باشيد که دشمن تنها سلاحش، تفرقه است و در اين راه بسيار سرمايه گذاري کرده است و اگر بتواند در اين راه پيروز شود، مساويست با رکود انقلاب.

شهيد مسعود ارشادي ( 1365 - 1341 مشهد )

برادران بسيجي و انجمن اسلامي و دوستان عزيز! [ در ] کليه ي کارهايي که مي خواهيد انجام دهيد، سعي شود که ابتدا آهنگ عبادت داشته و آن کار با يک تشکيلات و نظم و اتحاد خاصي همراه (8) باشد. از تفرقه و پراکندگي جلوگيري کنيد؛ زيرا همان طور که پيامبر اکرم (صلي الله عليه و آله و سلم) مي فرمايند: « الجماعة رحمة والفرقه عذاب مهين ». همگي چنگ بزنيد به ريسمان الهي (9) و از تفرقه و جدايي بپرهيزيد و به صورت يک امت واحد درآييد تا بتوانيد در راه دشمنان اسلام و انقلاب، مشت محکمي بر دهان ياوه گويان باشيد.

شهيد حميد استبرقي ( 1362 - 1341 يزد )

امت شهيدپرور! دست از امام و روحانيت متعهد و علماي اسلام برنداريد که سعادت شما در پيروي از اين انسان هاي مؤمن و خداجو مي باشد و در پشت سر رهبر، اتحاد و اتفاق خود را حفظ و محکم کنيد که تفرقه، يگانه سلاح [ برنّده ي ] (10) دشمن است. مدرن ترين و پيچيده ترين سلاح هاي ابرقدرت ها در برابر اراده ي پولادين شما بي اثر است و اين را فرزندان مجاهدتان در ميدان هاي نبرد عملاً ثابت کرده اند. فقط سلاح تفرقه و ايجاد اختلاف است که با القائات شيطاني خناسان وسوسه گر مي تواند صفوف متشکل ما را پراکنده سازد و جمع ما را منحرف و قدرت ما را نابود سازد. پس هميشه اين آيه ي شريفه ي قرآن، آويزه ي گوشتان باشد که: « وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ » ([ سوره ] آل عمران؛ [ آيه ] 103 )

شهيد مهدي اسفندياري ( 1362 - 1344 اصفهان )

سخني چند با امت شهيدپرور: اي خواهرانم و اي برادرانم!... مي دانيد که منافق نتوانسته از ترور شخصيت ها و بمباران ها کاري از پيش ببرد. حال آمده و از بمب شايعه پراکني استفاده مي کند و شروع به تفرقه انداختن بين افراد مخلص و پاک و با صداقت مي کند و يا خود را در ميان ارگان ها و حزب خدا جا مي دهند و شروع به تضعيف ارگان ها و يا شخصيت هاي بزرگ مملکت مي کنند و امروز وظيفه ي شما اين است که اولاً به اين گونه شايعه ها گوش ندهيد و خداي ناکرده به آن عمل نکنيد. حال چرا؟ به خاطر اينکه شما امروز مال خودتان نيستيد؛ ديگر وقف اسلام شده ايد و بايد در اختيار حق باشيد.

شهيد رضا اسلام زاده ( 1365 - 1342 تهران )

امت حزب الله! حامي دولت باشيد و با کمبودها بسازيد و آبرو و حيثيت اسلام و خود را حفظ کنيد. با هم متحد باشيد که تفرقه آرزوي ديرينه ي دشمنان ماست.

شهيد حسين اسلامي خرمي ( 1362 - 1346 شيراز )

از همه ي شما مردم مي خواهم که [ به ] رهنمودهاي امام گوش فرا داده و آن رهنمودها را اطاعت کنيد (11) و هيچ وقت از روحانيت جدا نشويد و از آن ها پيروي کنيد. منافقين مي خواهند بين روحانيت و ملت تفرقه بيندازند؛ چون مي دانند که اگر اين مردم و روحانيت از هم جدا شوند، به خوبي مي توانند اين انقلاب را شکست دهند و حکومت هاي شرقي يا غربي را روي کار آورند.

شهيد جمشيد اعتدال پور ( 1365 - 1342 شهرکرد )

برادران! مواظب باشيد دشمنان بين شما تفرقه نيندازند و به حکم آيه ي « رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ » (12) با هم مهربان باشيد. ان شاء الله موفق و مؤيد و پيروز باشيد.

شهيد سيد محمد اعتصامي ( 1362 - 1341 اصفهان )

چند کلمه اي به عنوان وصيت با امت شهيدپرور دارم. هر چند که اين امت بايد نکات را به ما بياموزد، اما به عنوان تذکر مي نويسم. اول آنکه ما بايد وحدت کلمه را حفظ کنيم؛ چون دشمن بهترين راهي را که سراغ دارد، ايجاد تفرقه است. او براي ايجاد اين کار، نه احتياج به تفنگ دارد و نه احتياج به مهمات و مي تواند بدون هيچ دردسري بين ما تفرقه انداخته و بهترين استفاده را ببرد و براي [ جلوگيري از ] اين کار، ما بايد پيرو خط امام باشيم تا بتوانيم خون شهيدانمان را جوشان نگه داريم.

شهيد سيدعباس افضلي ( 1364 - 1344 نجف آباد )

برادران!... خيلي مواظب باشيد دشمنان بين شما و روحانيون تفرقه ايجاد نکنند که هر روز بين شما اختلاف باشد، روز جشن ابرقدرت هاست و روز ضربه خودن اسلام مي باشد.

شهيد مجيد افغان ( عبادي ) ( 1362 - 1348 پاکدشت )

برادران و خواهران! بيدار باشيد و از تفرقه بپرهيزيد؛ چون تفرقه خواست دشمن اصلي ما، آمريکاي جنايتکار مي باشد و منافقين کوردل هم بدانند ديگر اين ملت قهرمان و شهيدپرور، گول آن ها را نخواهند خورد که گاهي به عنوان کمبود و يا گراني مي خواهند مردم را ناراضي کنند. ما آنچه را که خواستيم، اسلام واقعي بود که با رهنمودهاي رهبر عزيز و روحانيت مبارز ايران به دست آورديم.

شهيد محمدرضا اقبالي ( 1362 - 1344 آران و بيدگل )

اي برادران و خواهران! به ريسمان الهي محکم چنگ بزنيد (13) و تفرقه نکنيد که اگر چنين شد، آخرين تير دشمن به هدف مي خورد و اين جانب با دلي پر از درد و سوزان بگويم که دو دست داريد، ده ها دست ديگر قرض کنيد و اجازه ندهيد آخرين تير دشمنان به هدف بخورد و دل امام را جراحت دار نکنيد که امروز اسلام، تشنه ي يکپارچگي است.

شهيد قاسم اکبري زارع ( 1363 - 1345 بردسکن )

و اي برادران و خواهران و ياران امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف)! تفرقه را کنار بگذاريد و به ريسمان خداوند چنگ بزنيد که قرآن کريم مي فرمايد: « وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ » (14) و اگر شما با يکديگر اختلاف داشتيد، منافقان از اين اختلاف سوء استفاده مي کنند و به شما مسلط مي شوند.

شهيد محسن اکرمي ( 1365 - 1345 گلپايگان )

وصيت به مردم شهيدپرور اينکه تقوا را فراموش نکنيد... از تفرقه و جدايي دوري کنيد که دشمن از اين جدايي و تفرقه استفاده مي کند.

شهيد علي اکبر اماني ( 1366 - 1336 لارستان )

شما امت مسلمان و فداکار و وفادار به اسلام!... وحدت بيشتر در بين خود ايجاد نماييد؛ زيرا رمز پيروزي مسلمانان، ايجاد وحدت و همبستگي بين خود مي باشد و مبادا اگر اختلاف سليقه هايي يا مسائل جزئي در بين شما است، به تفرقه مبدل سازيد که گناهي است بس بزرگ؛ مخصوصاً در اين موقعيت حساس از انقلاب که تمام دست هاي مرموز در صدد ايجاد تفرقه در بين شما امت مسلمان مي باشد.

شهيد جمشيد اميدي ( 1371 - 1345 زرين شهر )

و شما دانش آموزان عزيز! سنگر مدرسه را رها نکنيد. خوب درستان را بخوانيد. متفرق نشويد. از استادان و معلمان خود به خوبي استفاده کنيد. مواظب باشيد دشمن خيلي مي خواهد که ميان شما تفرقه باشد و مي خواهد که در فرهنگ اسلامي ضعف به وجود آيد. شما آينده سازان اين مملکتيد. سعي داشته باشيد خودتان را بسازيد و تقوا پيشه کنيد و اسلام را در مدرسه ترويج دهيد و مطالعه ي زياد داشته باشيد.

شهيد غلامرضا اميدي ( 1361 - 1344 خرم آباد )

و اي مادر! همچون گذشته براي برادران رزمنده فعاليت [ کنيد ] و توليد خود را ادامه [ بدهيد ] و با زبان گوياي خود، چون تيغي برّنده بر قلب ضد انقلاب هاي داخلي که شايعه پراکني [ مي کنند ] و تفرقه بين مسلمانان مي اندازند، بزنيد.

شهيد رضا علي بابايي محمد آبادي ( 1362 - 1339 يزد )

و شما اي امت حزب الله و شما اي امت محمد (صلي الله عليه و آله و سلم)! بيدار و هوشيار باشيد که شما اگر از مجلس اتحاد بدر رويد، منافقين شما را به مجلس تفرقه دعوت کنند.

شهيد علي وردي بذلي ماياني ( 1365 - 1337 تبريز )

اي امت حزب الله و شهيدپرور!... اسلحه هايتان را به سوي دشمن نشانه رويد و يقين بدانيد که دشمن رودررو نمي تواند بر شما غلبه کند. اسلحه اي که دشمن [ به آن ] متوسل است، تفرقه و جدايي افکني و گروه گرايي و کشمکش بين شماست. با اتحاد و يکپارچگي خود، نقشه هاي دشمنان را نقش بر آب کنيد و امام امت، خميني کبير را در سر راه خود الگو و شاخص قرار داده و به فرامينشان مو به مو عمل کنيد و بدانيد هر خط غير از خط امام، انحراف و باطل است.

شهيد عبدالله براتي ( 1362 - 1340 نجف آباد )

امت قهرمان! همان طور که مي دانيد، چند سالي از پيروزي نهضت سراسر سعادت و پيروزي 22 بهمن 57 مي گذرد. در طول اين چند سال افتخار جمهوري اسلامي، دشمنان اسلام ديدند که نمي توانند تحمل کنند يک چنين نهضت اسلامي و نوپا در منطقه ظهور کند و تمام منافع ابرغارتگران دزد و بي شرافت را بر هم زند و به خطر اندازد. (15) لذا در صدد برآمدند تا با امکانات مادي و نظامي و نيروهاي مخرب و التقاطي [ و ] انسان نمايان [ و با ] تفرقه و جدايي و نفاق افکني و به صفوف فشرده ي امت نفوذ کردن و آن را به انحراف کشاندن، اين انقلاب را به شکست بکشانند (16)... به گونه اي که مردم را تصور آمد که انقلاب در حال شکست است که امام، اين رهبر بيدار و آگاه، اين روحيه را در مردم احيا کردند که ما شکست نخواهيم خورد و ما زياني نکرده ايم، جز دشمن که با دست خود مقدمات فنا و شکست خود را فراهم مي کند و باز هم مردم ما فهميدند که هرگز آمريکا غلطي نمي تواند بکند.

شهيد رجب علي برزنوني ( 1360 - 1342 مشهد )

اي ملت شهيدپرور ايران! تقاضاي يک سرباز جانباز اسلام از شما اين است که گول گروهک هاي خود فروخته را نخوريد و تنها گوش به فرامين امام امت، اين قلب تپنده ي امت باشيد. اين گروهک هاي تفرقه انگيز مي خواهند با کوبيدن روحانيون، (17) امام و اسلام و امت اسلامي را بکوبند.

شهيد داود بوالحسني ( 1365 - 1346 شازند )

همشهريان عزيز! مواظب باشيد که گروهک هاي ضد خدا در ميانتان رخنه نکنند و بين شما تفرقه نيفکنند. اتحاد خود را حفظ کنيد؛ چون قرآن کريم مي گويد: « وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ » (18)؛ « به ريسمان ناگسستني خدا چنگ زنيد و متفرق نشويد. »

شهيد غلام حسين بهروز قاضياني ( 1365 - 1339 اصفهان )

از امت شهيد پرور و قهرمان ايران مي خواهم نگذاريد خون شهيدان پاي مال شود و اسلام و رهبران اسلام غريب و تنها بمانند. همچون کوفيان نباشيد؛ بلکه همانند 72 تن يار جانباز حسين (عليه السلام)، تا پاي جان، وفادار به بيعت خود بوده و از تفرقه بپرهيزيد تا ان شاء الله به زودي راه کربلا و قدس عزيز باز شود و پرچم خونين اسلام بر فراز جهان هستي به اهتزاز درآيد.

شهيد حسين پورمرجان ورجوي ( 1362 - 1344 مراغه )

شما اي امت سلحشور اسلام! بيدار باشيد که دشمن در کمين [ است ] و اين منافقين ضد دين مي خواهند با تفرقه در پشت جبهه، آب را گِل آلود کرده و ماهي خود را صيد کنند و اين ها تفاله هايي هستند که از طاغوت و طاغوتيان به جاي مانده اند و بدانيد تا اين نسل حزب الله است، اين ها هيچ غلطي نمي توانند بکنند و اربابشان به فرموده ي امام خميني: « آمريکا هيچ غلطي نمي تواند بکند » که « إِنَّ حِزْبَ اللّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ » (19) که همانا حزب الله پيروز است و چه ما پيروز بشويم و چه پيروز نشويم، اسلام پابرجاست و به شما هشدار مي دهم که وحدت را حفظ کرده و از امام امت جدا نشويد.

شهيد محسن تعظيمي ( 1362 - 1339 کاشان )

دشمن امروز هدفش تضعيف رهبري است؛ با قرار دادن [ افرادي ] به عنوان فرمانده، [ ولي ] نافرمانبردار و امت را از وحدت و تشکل به تفرقه و تشتت [ دعوت کردن که در اين راه ] از هر وسيله مقدس و پليد [ استفاده مي کند ] و وظيفه ي ما اين است که با آگاهي و توجه، نيرنگ ها و توطئه هاي دشمن اصلي، آمريکا و هم قطارانش را خنثي کنيم و با طرز صحيح و پي گير [ ي ] نبرد رودرروي [ با ] صدام و حاميانش (20) و با تأمين نيرو در جبهه و سرعت کار فرماندهان، [ دشمن را ] از پاي درآوريم و توجه داشته باشيم که حضور در صحنه نبايد به دخالت در کارهاي مسئولين و آلت دست دشمن قرار گرفتن بينجامد.

شهيد الله يار توفيقي ( 1362 - 1341 کاشان )

... و در آخر نصيحتي دارم به ملت قهرمان که بدانيد که [ انقلاب ] در سايه ي ايمان، اتحاد و رهبري بود که به پيروزي رسيد و براي حفظ آن کوشا باشيد و بدانيد که فقط با تفرقه است که اجانب بر ما مسلط مي شوند.

شهيد موسي جباري ( 1365 - 1339 زنجان )

اتحاد و انسجام خود را حفظ کنيد و اختلاف سليقه هاي جزئي و زودگذر را ناديده بگيرند تا خداي نکرده دشمن، آن را دستاويزي براي انداختن تفرقه ميان مسلمين قرار ندهد. جبهه هاي جنگ را با جان و مال خودتان تفرقه ميان مسلمين قرار ندهد. جبهه هاي جنگ را با جان و مال خودتان تقويت نماييد و نگذاريد خداي ناکرده اسلام عزيز و امام گران قدرمان تنها بماند.

شهيد سيد ابوطالب جعفرپور ( 1363 - 1347 آستانه اشرفيه )

برادران و خواهران!... پشتيبان ولايت فقيه باشيد و فقط از او پيروي کنيد. منافقان کوردل مي بينند که مستقيماً نمي توانند مبارزه کنند؛ از راه ديگري چون تفرقه با يکديگر، روحانيون را پيش مردم بد جلوه دادن [ وارد عمل مي شوند ]. برادران و خواهران! بدانيد که حق هميشه پيروز است و اين باطل است که شکست نصيبش مي شود.

شهيد عبدالله جعفري هرستاني ( 1362 - 1336 خميني شهر )

دشمنان اسلام به سرکردگي آمريکا، از جنگ نظامي شکست خورده و مأيوس هستند و امروز سعي مي کنند به طوري که هست، ميان مردم تفرقه ايجاد نمايند؛ روزي مسلمان نماياني را به عنوان مرجع به خورد مردم مي دهند و روزي احزاب منحرف، همچون انجمن حجتيه را به عنوان يک حزب مسلمان به مردم معرفي مي کنند. از امت اسلام و خانواده ي محترم شهدا مي خواهم که پيروز شهدا و گوش به فرمان امام عزيزمان و ياوران امام باشند و گول اين دغل بازان را نخورند و از خط ولايت فقيه دور نشوند.

شهيد حسين حاجي زادگان بيدگلي ( 1367 - 1350 آران و بيدگل )

امت حزب الله!... هميشه ياد اعمال خودتان باشيد. مواظب باشيد با اعمال خودتان کاري نکنيد که تفرقه مابين شما باشد. وحدت خودتان را حفظ کنيد. اگر تفرقه بين شما باشد، دشمن سوء استفاده مي کند. دشمن نمي تواند دين را از شما بگيرد، نمي تواند امام را از شما بگيرد، اما مي تواند وحدت را بگيرد. شما بايد حسين وار زندگي کنيد.

شهيد غلام حسين حاجي غلام سريزي ( 1365 - 1348 تهران )

آن هايي که بين مردم و سپاه و بسيج و ارتش و کميته و روحانيون و ارگان هاي ديگر تفرقه مي اندازند، آن ها از منافق و از کافر و از بعثي هم بدتر هستند؛ چون اين ها از پشت سر، خنجر را فرو مي کنند. به خدا اين ها منافق هستند که مي خواهند تفرقه بيندازند و اگر بين شما تفرقه بيندازند، بايد فاتحه ي اسلام را بخوانيم.

شهيد علي داد حسين پور حسين آبادي ( 1367 - 1332 جهرم )

ملت عزيز!... همواره هوشيار و بيدار باشيد و گوش به زمزمه هاي تفرقه انگيز منافقين و دشمنان اسلام ندهيد که هدف آنان، نابودي انقلاب مي باشد.

شهيد محسن حسين قلي پور اصل بناب ( 1365 - 1345 بناب )

برادران حزب الله و امت اسلامي... از روحانيت متعهد [ و ] در صحنه و حامي خط ولايت که هميشه پرچمدار و قافله سالار ديانت و اسلام و فرقان تشخيص حق و باطل مي باشد، جدا نشويد و با وحدت و يکپارچگي خويش، اهداف و نقشه هاي شوم کفار و تفرقه آفرينان ضد دين را نقش بر آب کنيد. از هرگونه عامل تفرقه و نفاق بپرهيزيد. خداي ما واحد است، چرا امت ما امت واحده نباشند؟

شهيد سيد حسن خادمي هاردنگي ( 1361 - 1344 زرين شهر )

يکي از حربه هايي که خصم دون براي ضربه زدن بر پيکر اسلام از آن استفاده مي کرد، حربه ي نفاق، دورويي و در پس پرده بودن مي باشد. پس بر شماست که خود را مهياي زمانه سازيد و ضربه هاي جغدهاي شوم [ را ] خنثي نموده و بر پيکر لرزان و بي اساس خودشان وارد سازيد و مهلت در پس پرده بودن و نفاق را سير قرار دادن و حديث دورويي خواندن را به آن ها مدهيد که مسئوليد. حربه ي ديگري که شيطان بزرگ و نوچه هاي او براي ضربه زدن بر تنه ي استوار درخت شکوهمند اسلام به کار مي برده و هم اکنون [ نيز ] به کار مي برد و خدا نکند که کارساز افتد که تاريخ و تجربه نشان داده که چه مصيبت عجيبي را پديد مي آورد، اين دسيسه و حربه، تفرقه و جدايي بين مسلمين و همچنين جدايي بين مسلمين و قرآن مي باشد که نمودهاي بارز (21) آن در انقلاب هاي کشورهاي به ظاهر مسلمان و يا در گذشته ي همين مرز و بوم به وضوح قابل بيان و بررسي مي باشد.

شهيد داود خالقي ( 1365 - 1342 اهر )

برادران من! ما با جهاد مي توانيم با تمام قدرت هاي جهاني [ مبارزه کنيم ] که با وارد کردن ايسم هايي چون: امپرياليسم، صهيونيسم، ناسيوناليسم و کمونيسم و ايسم هاي ديگر مي خواهند (22) مذهب را از ما بگيرند و با وارد کردن دزداني به نام مستشار، ما را از نظر صنعتي و کشاورزي به نابودي بکشانند و از داخل و خارج از طريق نظامي، سياسي و ايدئولوژيکي (23) [ هجوم مي آورند ]؛ گاهي مي خواهند کودتاي نظامي [ کنند ] و گاهي مي خواهند از طريق فلان خلق و خلق فلان [ ضربه بزنند ] و گاهي مسئله مليت و ملي گرايي [ را ] به ميان مي کشند، گاهي بين اقشار مردم تفرقه مي اندازند، پول به تمام راديوها و تلويزيون ها و روزنامه ها و ديگر رسانه ها که هر کدام به نحوي زير نظر خودشان است، مي دهند که بر عليه ما تبليغات سوء بکنند. ما با توجه به همان « لا » و اعتقاد به جهاد مي توانيم در برابر آن ها چون کوه استوار بمانيم.

پي‌نوشت‌ها:

1. در اصل وصيت: مگر آن موقع
2. سوره آل عمران، آيه 103
3. در اصل وصيت: توانستيد
4. در اصل وصيت: سازد
5. اشاره به ساخت اين مسجد توسط منافقين جهت توطئه عليه اسلام نوظهور
6. در اصل وصيت: با تهمت زدن با يکديگر
7. در اصل وصيت: ناخوانا
8. در اصل وصيت: برخوردار
9. اشاره به « وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ »؛ سوره آل عمران، آيه 103
10. در اصل وصيت: ناخوانا
11. در اصل وصيت: کنند
12. اشاره به « مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ »؛ سوره فتح، آيه 29.
13. اشاره به « وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ »؛ سوره آل عمران، آيه 103
14. سوره آل عمران؛ آيه 103
15. در اصل وصيت: زند
16. در اصل وصيت: بکشاند
17. در اصل وصيت: روحانيون صدر
18. سوره آل عمران؛ آيه 103
19. سوره مائده؛ آيه 56
20. در اصل وصيت: حاميانش را
21. در اصل وصيت: رهنمودهاي بارز
22. در اصل وصيت: که مي خواهند
23. در اصل وصيت: ايدئوليستي

منبع مقاله :
مولايي، زهرا؛ (1391)، گزيده ي موضوعي وصيت نامه شهدا (11)، تهران، نشر شاهد، چاپ اول



 

 



مقالات مرتبط
نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.