توصیه‌ی شهدا به وحدت کلمه برای پیروزی (1)

رمز پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، وحدت کلمه و پیروی از فرامین امام و ایمان به مبانی اسلام و همگامی با روحانیت مبارز و صبر و استقامت امت شهیدپرور بوده است؛ لذا برای رسیدن به پیروزی نهایی و نیل به عزت اسلامی و
پنجشنبه، 4 تير 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
توصیه‌ی شهدا به وحدت کلمه برای پیروزی (1)
 توصیه‌ی شهدا به وحدت کلمه برای پیروزی (1)

 

تهیه و تنظیم: ایوب سیف زاده





 

شهید ابوالفتح آذرپیکان (1365-1330 فسا)

رمز پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، وحدت کلمه و پیروی از فرامین امام و ایمان به مبانی اسلام و همگامی با روحانیت مبارز و صبر و استقامت امت شهیدپرور بوده است؛ لذا برای رسیدن به پیروزی نهایی و نیل به عزت اسلامی و ایجاد حکومت اسلامی، باید موارد متذکر [را] دقیقاً مدنظر قرار داد.

شهید علی رضا آقاکبیری (1362-1344 نجف آباد)

اول از همه وصیت من به شما این است که وحدت خود را حفظ کنید و هیچ کاری نکنید که باعث تفرقه و جدایی گردد؛ زیرا این وحدت بود که ما را به این جا رساند و می‌دانیم که اگر در انجام کاری وحدت وجود نداشته باشد آن کار به ثمر نمی رسد.

شهید امرالله آقایان (1359-1338 کردکوی)

ای امت شهیدپرور و مهربان ایران! به یاد خدا باشید و از امام امت، خمینی بت شکن پیروی کامل نمایید. از تفرقه و جدایی بپرهیزید و به گفته‌ی امام، وحدت کلمه را حفظ کنید که رمز پیروزی در وحدت کلمه است.

شهید امیدعلی آموخت (1364-1320 آبیک)

این درس را از امام اولم حضرت علی (علیه السلام) آموختم که در وصیت به فرزندانشان و سایرین، همه را به تقوا و نظم در کارها سفارش می‌فرمودند، دوم وحدت [که] عامل پیروزی امت است.

شهید رحیم آنجفی (1362-1332 اراک)

با نام خدا وصیت را شروع کردم برای شما و پدران و مادران و همچنین همه‌ی برادران و خواهرانم. قدر نعمت انقلاب اسلامی را که تاکنون با خون پاکان به اینجا رسیده است، بدانید و به یاد خدا باشید و شکرگزاری کنید و کفران نعمت مکنید و از اختلاف بپرهیزید. چون تاکنون با وحدت کلمه بوده است که ما پیروز شده ایم. از اختلاف بپرهیزید. همین وحدت کلمه ای که امام بارها تکرار کرده است، فراموش نکنید که دشمنان اسلام دنبال این هستند که مابین شماها اختلاف بیندازند تا بعداً بر شما فایق آیند. در مشکلات و سختی‌ها به یاد خدا باشید و به صبر و صلوه خدا توسل جویید که خداوند تبارک و تعالی با صابران است.

شهید حمید آوری فرد (1365-1345 قم)

آنچه در گسترش و صدور این انقلاب و به نظر این حقیر حیاتی و مهم می‌باشد و باید به آن دقیقاً توجه نمود:... وحدت امت اسلام [است] که همه‌ی این موفقیت‌ها از وحدت اسلامی است. پس ای عزیزان! این وحدت ناشی از ایمان را حفظ کنیم که ثمره‌ی خون شهیدان عزیزمان است و بارها امام امت این مطلب را تأکید نموده اند که حفظ اسلام به حفظ وحدت است.
و از جمله ابعاد این وحدت اسلامی، وحدت (1) مردم و روحانیت و همراهی مردم با روحانیت عزیز است که روحانیت اسلامی و متعهد با وظیفه و رسالت سنگینی که به عنوان پاسداران احکام و شریعت اسلامی بر عهده دارند (2)، باید با قداست و عظمت حفظ شوند که ما هر چه داریم از این روحانیت که در رأس آن‌ها امام عزیز می‌باشد، داریم که این روحانیت در خط امام شهیدپرور و حماسه آفرینند.
و از اشتباهات بعضی افراد این است که به اصطلاح خود می‌خواهند افراد غیر خط امامی را افشا کنند. ولی عملاً نتیجه ای جز ضربه زدن به وحدت جامعه که مورد نظر امام است، به دست نمی آورند. (3) پس بکوشیم این وحدت اسلامی را حفظ کنیم که حفظ اسلام به وحدت است.

شهید علی اکبر ابراهیمی (1365-1345 سمنان)

وحدت همیشگی را حفظ کنید که همان وحدت است که اسلام را سرفراز کرده است و جنگ را به پیش [برده] و انقلاب را به انقلاب حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) متصل می‌کند.

شهید اکبر ابراهیمی نیا (1365-1348 خمینی شهر)

با همدیگر با برادری و اخوت رفتار کنید، وحدت و اتحاد خود را محکم کنید تا ان شاء الله این اسلام و انقلاب پایدار بماند.

شهید اسماعیل احمدی نصرآبادی (1365-1346 قم)

از مردم عزیزم، از ملت مسلمان می‌خواهم که وحدت را همیشه در همه جا حفظ کنند و وحدت را فراموش نکنند و [با] همین وحدت و یکپارچگی است که در عملیات‌ها پیروز می‌شویم، به امید روزی که اسلام به تمام دنیا برده شود و مردم اسیر و در بند را رها و آزاد کند.

شهید علی رضا استکی (1367-1345 تهران)

پروردگارا! استغفار می‌طلبم از گناهانم تا شاید مرا ببخشی (4) و در خیل اولیای خودت قرار دهی. از شما می‌خواهم که پیرو رهبر باشید و سخنان آن بزرگ مرد را بدون چون و چرا اجرا کنید، وحدت خود را حفظ نمایید که یکی از عوامل پیروزی است.

شهید رحمن اصغری اسفریزی (1364-1341 خمینی شهر)

اگر ما یک بررسی کوتاه بر جریانات انقلاب از اول تاکنون داشته باشیم، به یک سری مسائلی برخورد می‌کنیم که علت‌های اصلی پیروزی ملت به پا خاسته‌ی ایران علیه کفر و ستم بوده است. از جمله رهبری پیامبرگونه‌ی امام عزیزمان، خمینی کبیر که در حال حاضر سردمدار ولایت فقیه در جهان اسلام می‌باشد. دیگر مسأله ای که از عوامل پیروزی بوده، وحدت و رهبری، کار برای خدا و یاری کردن دین مبین اسلام بوده و هست و نتیجه اینکه ملت ما باید همچنان در صحنه باشد و وحدت خود را حفظ کند. ولایت فقیه را بشناسد و پشتیبان او باشد. چون حکومت ولایت فقیه یعنی حکومت خدا؛ یعنی حکومت اسلام؛ یعنی حکومت قرآن و یعنی حکومت حق و آزادی بر جامعه‌ی انسانیت.

شهید جبار افتخاری (1361-1340 شبستر)

از ملت شهیدپرور ایران و مستضعفان جهان خواستارم که به حرف‌های رهبر کبیر انقلاب، خمینی بت‌شکن، دقیقاً گوش فرا داده و گفته‌های او را عمل کنند و همچنان که این قلب تپنده‌ی امت، همیشه بر این تکیه کرده اند که رمز پیروزی ما وحدت کلمه است، ما این وحدت کلمه را باید با شعار کلمه‌ی «لا اله الا الله» حفظ کنیم.

شهید اسماعیل اکبری زاده (1364-1346 لارستان)

به برادران ورزشکار پیامم این است که با ورزش کردن وحدت و برادری را بین یک دیگر و بین شهرها و روستاها برقرار نمایند و بازوی خود را با انجام دادن ورزش نیرو بخشند و آن را در راه نابودی دشمنان اسلام به کار ببندند.

شهید علی اکبر امانی (1366-1336 لارستان)

و شما امت مسلمان و فداکار و وفادار به اسلام!... وحدت بیشتر در بین خود ایجاد نمایید؛ زیرا رمز پیروزی مسلمانان ایجاد وحدت و همبستگی بین خود می‌باشد و مبادا اگر اختلاف سلیقه‌هایی یا مسایل جزیی در بین شما است به تفرقه مبدل سازید که گناهی است بس بزرگ، مخصوصاً در این موقعیت حساس از انقلاب که تمام دست‌های مرموز در صدد ایجاد تفرقه در بین شما امت مسلمان می‌باشند.

شهید علی امیری خوشور (1362-1343 تبریز)

این خون‌هایی که از فرزندان قرآن و ایران ریخته می‌شود، نگذارید بیهوده در دست اجانب یا منافقان و ... به هدر رود؛ چون اگر به هدر رود آیا می‌توانیم در برابر خداوند جواب بدهیم؟ نخیر، نخیر، هیچ وقت؛ پس بیایید به فرمان امام خمینی دست‌هایمان را در دست هم بدهیم تا دشمن نتواند دست‌هایمان را از یکدیگر جدا کند. بلی، امام در هر سخنی به وحدت بیشتر تکیه می‌کند چون علی و حسین (علیهما السلام) در مقابل دشمن، با وحدت توانستند (5) در برابر دشمن پیروز شوند. (6) یعنی نگذاشتند دشمن به اسلام ضربه وارد کند و امروز هم نائب آن‌ها، امام امت هم توسط وحدتی که ملت داشته و خواهد داشت تا ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و به یاری الله در مقابل دشمنان اسلام و قرآن پیروز خواهد شد.

شهید عزیزالله امیری (1363-1342 فراشبند)

با درود فراوان به ابراهیم زمان، بت شکن قرنمان، امام امت، خمینی کبیر که هر قطره‌ی خونم و هر تپش قلبم ندای او را سر می‌دهد و با سلام فراوان به روح تابناک شهدای حق که با خون پاک خود درخت ثمرمند انقلاب را آبیاری کردند (7) و ثمره‌ی آن یعنی استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را به ما ارزانی داشتند و با سلام و درود بر ملت مسلمان و انقلابی و شهیدپرور کشور اسلامی‌مان که با وحدت و صبر انقلابی و زینب گونه خویش تحمل مشکلات را می‌کنند و به ابرقدرت‌های شرق و غرب می‌فهمانند که ما روز به روز با محاصره اقتصادی شما قوی‌تر می‌شویم، چون با شما سازش نخواهیم داشت؛ چون می‌جنگیم، می‌میریم، سازش نمی پذیریم. اگرچه قحطی و گرسنگی ما را محاصره نماید.

شهید عطاالله اویسی (1366-1334 فسا)

سعی‌تان این باشد که خود را از هوا و هوس‌های نفس که در درون دارید رها کنید تا آزاد شوید و وحدتی را که در پناه آن (8) به پیروزی رسیدیم، از یاد نبرید و همان طور که [می دانید] وحدت، ضامن پیروزی ما بود به رهبری امام امت، خمینی کبیر. و حال هم از این ملت می‌خواهم اختلافات را کنار بگذارید که در قرآن آمده «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ»؛ یعنی (به ریسمان خداوندی چنگ زنید و متفرق نشوید.) (9)

شهید حکم علی باقری (1362-1336 تاکستان)

شما ای ملت شریف!... کاری نکنید که قلب امام را ناراحت کنید و برای طول عمرش دعا کنید و برای فرج امام زمان دعا کنید و به نماز جماعت و جمعه اهمیت بیشتر دهید که دشمن از وحدت شما خیلی هراسناک است. پس متحد باشید و وحدت را حفظ کنید و به شعار وحدت عمل کنید که اگر وحدت داشته باشید، هرگز شکست نمی خورید.

شهید حکمت بالیده کرانی (1365-1344 فارسان)

برادران و خواهران عزیز! با مشکلات بسازید و مصلحت اسلام را بر مصالح خویش ترجیح دهید. شور انقلابی را در خود حفظ کنید و در مصاف [با] دشمنان مقاوم و استوار باشید و بدانید پیروزی ما تاکنون در گرو توکلی عظیم به خداوند و رهبری امام و وحدت و یکپارچگی بوده. این رمز موفقیت را حفظ کنید که پاداش اخروی دارد. این انقلاب را حفظ کنید. تا جان در بدن دارید، در مقابل شهدا مسئولید. خداوند مسلمین را از شر بیگانگان و کافران و منافقان و خیانتکاران نجات دهد.

شهید علی بنگی زاده (1361-1343 گچساران)
امیدوارم که ملت ایران این آیه‌ی شریفه‌ی قرآن «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ» (10) را از یاد نبرند؛ چون که پیروزی ما، در گرو همین وحدت ماست.

شهید حیدر بیدرنامنی (1366-1332 گرگان)

عزیزانم! سه عامل بسیار مهم که سبب پیروزی انقلاب ما شد:
یکی هدف ما بود که اسلام بود و کلیه‌ی سعادت‌ها و افتخار و موفقیت ها، ایمان همه به (11) همین است...
دومین عامل پیروزی انقلاب عزیز ما (12)، رهبری (13) مردی [بود] که [از] سلاله‌ی پاکان است...
سومین عامل بسیار مهم در پیروزی انقلاب اسلامی مان، وحدت بین مردم بود که بسیار مهم بوده و (14) ان شاء الله امت شهیدپرور ما این وحدت [را] حفظ [کرده و] نگه می‌دارند؛ ان شاء الله.

شهید حمیدرضا بیگیان (1361-1345 برخوارومیمه)

آری، ما (15) باید هوشیار باشیم که خون این شهیدان پای مال نشود. بکوشید و مبارزه کنید با کارشکنان. مبارزه کنید با منافقان. مبارزه کنید با تمام مفسدان؛ مبارزه، مبارزه، مبارزه. ننشینید و این کارشکنی‌ها را به حساب انقلاب بگذارید. انقلاب مال شماست. شما خون دادید. شما مال دادید. شما در دوران انقلاب و حال از همه چیز گذشتید و همه‌ی کارها را شما کردید. پس شما را به خون شهیدان نگذارید که دیگران بر (16) سر این سفره بنشینند و بدتر از همه در آخر از شما هم طلبکارند. شما باید هماهنگی داشته باشید که دارید. شما باید بکوشید تا «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ» (17) را هر چه بیشتر تحقق بخشید. وحدت داشته باشید که پیروزی (18) در وحدت است.

شهید علی اشرف پاشازاده (1365-1345 تهران)

برادران عزیز! تنها وصیتی را که دارم این است: از امام دست برندارید و بعد از نماز، همیشه امام را دعا کنید که پیروزی مان تنها (19) در گرو وحدتمان است.

شهید اکبر پناهی گورتانی (1361-1342 اصفهان)

مردم ما باید وحدت را حفظ کنند که تنها با وحدت امت اسلامی است که می‌شود بر ابرقدرت‌ها پیروز شد.

ادامه دارد...

پی‌نوشت‌ها:

1- در اصل وصیت: و وحدت
2- در اصل وصیت: هستند
3- در اصل وصیت: ندارند
4- در اصل وصیت: می‌بخشی
5- در اصل وصیت: توانست
6- در اصل وصیت: شود
7- در اصل وصیت: می‌کند
8- در اصل وصیت: وحدت را که در پناه آن‌ها
9- سوره‌ی آل عمران؛ آیه 103
10- سوره‌ی آل عمران؛ آیه 103
11- در اصل وصیت: به علت
12- در اصل وصیت: ما بود
13- در اصل وصیت: رهبریت
14- در اصل وصیت: که
15- در اصل وصیت: که ما
16- در اصل وصیت: در
17- اشاره به سوره‌ی آل عمران؛ آیه 103
18- در اصل وصیت: مایه‌ی پیروزی
19- در اصل وصیت: تنها پیروزیمان

منبع مقاله :
سیف زاده، ایوب، (1391)، وحدت «دفتر سوم» (گزیده موضوعی وصیت نامه شهدا، تهران: نشر شاهد، چاپ اول.



 

 



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.