توصیه‌ی شهدا به وحدت کلمه برای پیروزی (2)

این جانب از خداوند متعال خواهانم که رهبر انقلاب ما را تا ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نگه دارد و ظهور امام زمان را هرچه زودتر نزدیک کند و امت ستمدیده مسلمان ایران و سایر مسلمین جهان را هرچه زودتر از
پنجشنبه، 4 تير 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
توصیه‌ی شهدا به وحدت کلمه برای پیروزی (2)
 توصیه‌ی شهدا به وحدت کلمه برای پیروزی (2)

 

تهیه و تنظیم: ایوب سیف زاده





 

شهید علی پورعباس فراغه (1360-1338 ابرکوه)

این جانب از خداوند متعال خواهانم که رهبر انقلاب ما را تا ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نگه دارد و ظهور امام زمان را هرچه زودتر نزدیک کند و امت ستمدیده مسلمان ایران و سایر مسلمین جهان را هرچه زودتر از شر ستمگران نجات دهد و از امت شهیدپرور می‌خواهم که وحدت را حفظ کنند که به قول امام، رمز پیروزی است.

شهید ابراهیم پوری ارشتاب (1360-1324 تبریز)

همچنان که امام امت بارها به وحدت تکیه داشته، شما هم وحدت کلمه (1) را حفظ کنید تا پیروز شوید چنان که پیروزید.

شهید عبدالله پهلوان (1363-1340 سمنان)

عزیزانی که دلسوز انقلاب هستید! بدانید پیروزی ما وحدت ماست و به استقبال مرگ [با] سر شتافتن؛ در اینجاست که ملت پیروز است. (2)

شهید جعفر پیله ورعبادی (1361-1340 اردبیل)

از تمامی ملت انتظار دارم که بعد از شهادت من از ادامه دهندگان [راه شهدا] باشند، ملت باید تنها وحدت خودشان را حفظ بکنند (3) برای اینکه این وحدت است که ما را به پیروزی رسانده است و می‌رساند. ملت باید از امام و از روحانیت اصیل اسلامی، پشتیبانی کند تا انقلاب ما به پیروزی برسد. ما هم الان بر حرف روحانیت اصیل و به حرف امام گوش داده ایم و به جبهه اعزام شده ایم تا با جنگ در داخل خاک عراق از اسلام و مسلمین دفاع کرده باشیم.

شهید اسرافیل تقی لو، (1364-1348 زنجان)

شما امت همیشه در صحنه و شهیدپرور حزب الله را به تقوا، تقوا، تقوا و دوری از گناه و وحدت کلمه که عامل اصلی پیروزی است، توصیه و سفارش می‌کنم.

شهید حشمت الله توانا (1361-1335 فراشبند)

ای امت شهیدپرور ایران! تنها راه نجات و پیروزی حفظ وحدت کلمه است. پشتیبانی بی دریغ خود را از دولت جمهوری اسلامی و روحانیت مبارز اعلام کنید و همیشه هوشیار باشید. از توطئه‌های دشمن آگاه باشید. امام عزیز و رهبر انقلاب را تنها نگذارید.

شهید ابوالقاسم توسلی (1363-1323 کوهپایه)

به فرموده‌ی حضرت امام، مساجد سنگر است، مسجدها را پر کنید و رمز پیروزی، وحدت کلمه است؛ وحدت را حفظ کنید.

شهید علی رضا جاموسی (1364-1344 خوانسار)

چند تذکر می‌دهم امید است مؤثر افتد:
1- لحظه ای خدا را از یاد نبرید در کارهای‌تان او را یاد نمایید؛ چرا که قرآن می‌فرماید: «أَلاَ بِذِكْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ» (4) و او را یاری کنید تا او نیز شما را یاری کند. همچنان قرآن می‌فرماید: «إِن تَنصُرُواْ اللَّهَ یَنصُرْكُمْ وَ یُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ» (5).
2- وحدت را حفظ نمایید؛ چرا که پیروزی ما در گرو وحدت است. به دنیا دل نبندید. آخرت را در نظر بگیرید همان طور که قرآن می‌فرماید: به ریسمان الهی چنگ بزنید و به راه‌های متفرق نروید. «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا» (6)

شهید غلام حسن جباری غازانی (1361-1337 تبریز)

من به عنوان یک برادر دینی به هموطنانم و همرزمانم سفارش دارم که چنانچه قرآن کریم می‌فرماید: به ریسمان خدا چنگ زده و اختلاف ایجاد نکنید و از فرمایشات امام خمینی عزیز اطاعت نموده و وحدت کلمه را داشته باشید؛ چنانچه بارها فرموده اند: پیروزی (7)، در وحدت هر چه بیشتر شماست. اگر مسلمین در جهان وحدت و اتحاد داشته باشند، می‌توانند پوزه‌ی جهانخواران را به خاک بمالند. خدا را سپاس گزاریم که چنان رهبر آگاه و بیداری به ملت ایران و مسلمین جهان عطا فرموده است. اگر به دستورات این مرد مجاهد و مبارز عمل نکنیم، در مقابل خدا مسئول هستیم.... ای برادران عزیزم! تا جان در بدن دارید، در جامعه وحدت داشته باشید و دنباله روی ولایت فقیه باشید. بیشتر به کمک همدیگر بروید و در کارها الله را از یاد نبرید که کاری که در راه الله و برای الله نباشد در قیامت، ثمری نخواهد داشت.

شهید غلام علی جعفرزاده قهدریجانی (1366-1346 فلاورجان)

...در پایان از شما امت شهیدپرور می‌خواهم که صفوف نماز جمعه را هر چه بهتر [و] بیشتر پر کنید و خود را همیشه در صحنه حاضر کنید تا منافقان از صحنه خارج شوند. همیشه سخنان امام را گوش دهید و به آن عمل کنید و وحدت و یکپارچگی [را] که رمز پیروزی است، حفظ کنید و نگذارید دشمن، در میان شما خدای ناکرده تفرقه بیندازد.

شهید اردشیر جعفری (1362-1348 شوشتر)

از مردم می‌خواهم که به حرف امام که همان وحدت و اتحاد است، گوش بدهند تا پیروز بشویم ان شاء الله.

شهید ابوالفضل جعفری نجف آبادی (1366-1350 مشهد)

هیچ گاه خط رهبری را رها نکنید و همیشه این راه را بپیمایید که سعادت شما در این راه است و دیگر این که اتحاد و همبستگی خود را از دست ندهید که پیروزی ما در گرو اتحاد و وحدت است.

شهید عزیزقلی جمالی (1364-1344 بوانات)

ای مردم ایران! به خاطر خدا و اسلام تلاش (8) و کوشش کنید و وحدت کلمه را حفظ کنید تا پیروز شوید. اگر اختلاف در میان شما پیدا شود و خداناکرده اوج گیرد، نهضت به شکست می‌انجامد و عزت شما تبدیل به ذلت می‌شود و مواظب باشید در میان صف‌های مستحکم شما گروهک ها، نفاق و شکاف ایجاد نکنند که عملی فرعونی و شیطانی است؛ زیرا منافقان، دشمن خود را، یعنی اسلام را شناخته اند و درصدد نابودی اسلام هستند که این خود فکری پوچ و غلط است.

شهید الله کرم جوکار (1360-1331 فسا)

سخنی چند هرچند نارسا با جهان مستضعفین به خصوص امت اسلامی ایران دارم: برادران و خواهران! تنها پیروزی شما یعنی پیروزی اسلام، نه وطن و ملت در گرو سه چیز است: اول اعتقاد و ایمان به خدا و بندگی در برابر او و نفی تمام عبودیت‌هاست، دوم در وحدت و یکپارچگی شما، پرهیز از تفرقه و نفاق که خواست شیاطین ضد انسانیت و بندگی خداست، سوم در اطاعت بی چون و چرا از رهبری بیدار و تزلزل ناپذیر، ابراهیم گونه، موسی، عیسی، محمد و علی گونه‌ی زمان، فرزند پاک و شجاع حسین بن علی (علیه السلام) که برای بندگی خدا در صحرای کربلا آن چنان در مقابل خصم ایستادگی [کرد] و در طول تاریخ نمونه ای به جز فرزند برومندش امام خمینی در مقابل ابرقدرت‌های شرق و غرب نتوان یافت.

شهید علی حاتمی (1359-1337 تهران)

دیدار با شخصیت‌های مبارز و مسلمان از کشورهای مختلف، ما را هر چه بیشتر با توطئه‌های آمریکا- این دشمن اصلی ما - آشنا می‌ساخت. این دیدارها ما را به واقعیت انقلاب اسلامی خودمان واقف می‌کرد. انقلابی که در هیچ کجای دنیا تاکنون رخ نداده و وحدت کلمه‌ی آن، کوبنده‌ی هر قدرت شیطانی و اهریمنی است. انقلابی که اگر شکرش را نگوییم، کفرش را گفته ایم و اگر در جهتش گام برنداریم، ناگزیر بر ضد آن عمل نموده‌ایم.

شهید داود حاجی حسینی یزدی (1364-1328 تهران)

از گوشه‌ی سنگر به تمام مردم مسلمان و شهیدپرور ایران پیام می‌فرستم که با وحدت کلمه، در سایه‌ی اسلام و توسل به امام زمان (علیه السلام) و اطاعت از رهبر کبیر می‌توانید به پیروزی نهایی برسید و از گروهک‌ها می‌خواهم دست از دشمنی با اسلام بردارند و رو به اسلام عزیز بیاورند و خون پاک جوانان ما را پای‌مال هوای نفسانی خود نکنند. از خداوند متعال (9) بترسند که او عذاب کننده است.

شهید اصغر حبیب اللهی (1365-1346 نجف آباد)

وحدت خود را حفظ کنید؛ چون بدون شک پیروزی ما در وحدت کلمه و داشتن رهبری آگاه و عقیده‌ای اسلامی بود که توانستیم به وسیله‌ی آن، قدم اول پیروزی را برداریم و با حضور در صحنه در تمام ابعاد سیاسی، اجتماعی، اعتقادی و غیره است که می‌توانیم بر تمام مشکلات پیروز شویم و سربلند بیرون آییم و از تمام موانع عبور کنیم و یادتان نرود که دشمن اصلی ما آمریکا است.

شهید ابوالقاسم حسام (1365-1345 گرگان)

برادران و خواهران! سه پایه‌ی اساسی اسلام، یعنی وحدت، ایمان و رهبری [را] سلاح خود دانسته و هرگز از این راه خارج نشوید که خارج شدن از این راه شکست حتمی است و در صورت عمل به آن، پیروزی حتمی است.

شهید ابوالفضل حسین بابایی (1362-1339 قم)

برادران و خواهران عزیزم! اسلام را دریابید و بشناسید، وحدت و برادری را که در پناه آن به پیروزی رسیدیم از یاد نبرید، روح اخوت و صمیمیت را هرچه بیشتر بین خودتان محکم کنید.

شهید علی داد حسن پور حسین آبادی (1367-1332 جهرم)

ای ملت عزیز و ای دوستان گرامی! بدانید که پیروزی ما در سایه‌ی وحدت و اتحاد به دست می‌آید؛ پس وصیت من به شما این است که همچون گذشته اتحاد و برادری خود را حفظ کنید.

شهید بهمن حسنی (1362-1345 شوشتر)

بدانید ای امت اسلام!... این انقلاب با خون و وحدت مردم پیروز شد و شمایید که باید جلوی نفاق را بگیرید و هر کس یک حرف بیهوده بر علیه انقلاب زد، توی دهان او بزنید و جلوی سخن چینی‌ها را بگیرید که سخن چینی شدیدتر از قتل است.

شهید احمد حسنی قره حسنلو (1361-1338 ارومیه)

توصیه‌ام به ملت ایران این است که وحدت خود را حفظ کنند و از هم متفرق نباشند، رمز پیروزی اسلام درصدد نیروی وحدت کلمه و قدرت ایمان بود، امام فرود: «بر ملت ایران است که دشمنان اسلام را با وحدت کلمه و اعتصاب به حبل الله در هم کوبند.»

شهید ذبیح الله حقیقت شعار (1365-1339 لنگرود)

از برادران تقاضا دارم وحدت را هرگز از یاد نبرید. چون رمز پیروزی انقلاب ما فقط و فقط الهی بودن انقلاب و داشتن رهبری آگاه و وحدت کلمه به معنای واقعی خود بوده است.

شهید علی اکبر حلاجی بیدگلی (1362-1340 آران و بیدگل)

آن هنگام که ما [در] سخن جان افزای امام عزیزمان توجه و اندیشه کنیم همیشه (10) [بیشترین] سهم پیروزی را [در] غلبه بر هوای نفس [می دانند] و این که مبادا پیروزی‌ها باعث غرور شود که این غرور آفت بزرگی [است] و [ایشان] وحدت [را] که یکی از ارکان اصلی پیروزی است مورد توجه قرار داده‌اند. ان شاء الله خداوند به همه توفیق عطا بفرماید که بتوانیم به آن جامه‌ی (11) عمل بپوشانیم. موقعی که عوامل پیروزی (12) انقلاب اسلامی را بررسی می‌کنیم، یکی از عوامل اصلی، وحدت امت اسلامی است. هشیار باشید تا زمانی که رشد در جامعه‌ی اسلامی محفوظ باشد شکست اصلاً وجود ندارد. اما ما اینک صادقانه از شما ملت می‌خواهیم که از تفرقه دوری کنید و به قدرت خداوندی امت واحد را تشکیل دهید.

شهید علی باز حمیدی (1365-1345 تهران)

پیروز باد اسلام، نابود باد کفر و شرک و ظلم و بیدادگری در هر لباس، چه شرقی و چه غربی که هر دو امپریالیسم هستند؛ مثل شوروی و آمریکا که بر مردم ضعیف ظلم می‌کنند. مرگ بر آنان باد و مسلماً بدانید که اگر وحدت داشته و مبارزه کنید و استقامت کنید، اسلام حق (13) پیروز است.
«یُرِیدُونَ لِیُطْفِؤُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ» (14)؛ «کافران می‌خواهند نور خدا را با دهانشان خاموش کنند و خدا نگذارد تا آنکه نور، خود را به منتهای ظهور اعلا برساند هر چند کافران را ناخوش آید.»
پس با سلاح‌های سبک و سنگین خود مهیا شوید و با کافران مبارزه کنید که سلاح ما، سلاح ایمان و دستاویز و پشتیبان [ما]، «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ» (15) است، یعنی وحدت و متکی به خدا بودن است.

شهید حیدر حیدری (1362-1348 تبریز)

برادر و پدرم!... از شما می‌خواهم که وحدت خود را حفظ کنید که عامل پیروزی است و امام را دعا کنید که این دعای هر رزمنده‌ی اسلام است و از روحانیت مبارز پشتیبانی نمایید و در تشییع جنازه‌های شهدا شرکت فرمایید و شعار همیشگی خود را فراموش نکنید: «خدایا! خدایا! تا انقلاب مهدی خمینی را نگه دار، از عمر ما بکاه و بر عمر او بیفزای.»

شهید علی رضا حیدری (1362- 1341 کرمانشاه)

ای مردم ایران! به خاطر خدا و اسلام تلاش و کوشش نمایید و وحدت کلمه را حفظ کنید تا پیروز شوید. اگر اختلاف در میان شما پیدا شود و خدای ناکرده اوج گیرد، نهضت به شکست می‌انجامد و عزت شما تبدیل به ذلت می‌شود و مواظب باشید در میان صف‌های مستحکم شما، گروهک ها، نفاق و شکاف ایجاد نکنند، که عملی فرعونی و شیطانی است؛ زیرا منافقان دشمن خود را، یعنی (اسلام [را]) شناخته و درصدد نابودی اسلام هستند که این خود فکری پوچ و غلط است.

شهید عزت الله خادم (1366-1347 باغملک)

وصیت آخر من این است که آقا (امام خمینی) را تنها نگذارید. آقا چشم و چراغ رسول الله است. هر چه آقا بگوید دست خدا در آن است و وحدت کلمه را حفظ کنید که کلید رمز پیروزی، وحدت کلمه است.

ادامه دارد...

پی‌نوشت‌ها:

1- در اصل وصیت: کلمه وحدت
2- در اصل وصیت: هستید
3- در اصل وصیت: کرده باشند
4- سوره‌ی رعد؛ آیه 28
5- سوره‌ی محمد؛ آیه 7
6- سوره‌ی آل عمران؛ آیه 103
7- در اصل وصیت: باعث پیروزی
8- در اصل وصیت: و تلاش
9- در اصل وصیت: متعالی
10- در اصل وصیت: همیشه مالی به عامل سهم
11- در اصل وصیت: جامعه
12- در اصل وصیت: و پیروزی
13- در اصل وصیت: که اسلام حق که اسلام باشد پیروز است.
14- سوره‌ی صف؛ آیه 8، در اصل وصیت: و «یُرِیدُونَ أَن یُطْفِؤُواْ نُورَ اللّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَیَأْبَى اللّهُ إِلاَّ أَن یُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ»
15- سوره‌ی آل عمران؛ آیه 103

منبع مقاله :
سیف زاده، ایوب، (1391)، وحدت «دفتر سوم» (گزیده موضوعی وصیت نامه شهدا، تهران: نشر شاهد، چاپ اول.



 

 



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.