توصیه‌ی شهدا به وحدت کلمه برای پیروزی (4)

مطلب دیگر برای عموم حزب الله این است که امام در تمام صحبت‌هایشان به دو چیز [بیشتر] از همه تکیه دارند و آن را رمز پیروزی می‌دانند که آن وحدت کلمه و تسلط بر نفس‌های شیطانی است، اگر این دو را حفظ کنید، امت واقعی امام امت هستید.
پنجشنبه، 4 تير 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
توصیه‌ی شهدا به وحدت کلمه برای پیروزی (4)
 توصیه‌ی شهدا به وحدت کلمه برای پیروزی (4)

 

تهیه و تنظیم: ایوب سیف زاده





 

شهید عبدالله مسیحی ایسینی (1362-1340 بندرعباس)

مطلب دیگر (1) برای عموم حزب الله این است که امام در تمام صحبت‌هایشان به دو چیز [بیشتر] از همه تکیه دارند و آن را رمز پیروزی می‌دانند که آن وحدت کلمه و تسلط بر نفس‌های شیطانی است، اگر این دو را حفظ کنید، امت واقعی امام امت هستید.

شهید مجید مقیمی (1365-1343 شازند)

همان گونه که از گفته‌ی امام روح الله، رهبر حزب الله برداشت می‌کنیم، پیروزی ما در گرو وحدت ماست و در گرو ایمان ماست و نیز توجه به این معنا داشته باشید که باید این ایمان به خدا را حفظ کنیم و [از] آن وحدتی که به تبع ایمان برای شما حاصل شده است، استفاده کنید و برای نبرد با ظلم و پیوند با مظلوم به کار برید.

شهید حسین ملاباقری (1362-1340 کاشان)

الهی! پس از عمری مصیبت و نافرمانی [نسبت] به یاد تو، اکنون در زمانی قرار گرفته ام که می‌نگرم و می‌شنوم ندای شهدا را. من هم لبیک گویان به راه آنان که همان راه الهی است، تداوم می‌بخشم و تقاضای من این است که همگی تان با اتحاد و یکپارچگی و حفظ وحدت، از جمهوری اسلامی تا آخرین لحظات دفاع نمایید؛ ان شاء الله تعالی. چون وقتی همت کنید و به پا خیزید، می‌نگرید که وعده‌ی خداوند «وَنُرِیدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ» (2) [نه تنها] نزدیک است، بلکه در حال استقرار. همت گمارید تا وحدتتان در مساجد و جماعات برقرار و گرم و صمیمی باشد.
اصرار و تأکید به آن است که از تفرقه افکنی بپرهیزید و اتحاد خویش را حفظ کنید. آری، این پیروزی‌های پی در پی ما از وحدت و همبستگی‌مان بوده است.

شهید عبدالنبی منتظرلطف (3) (1360-1336 قم)

یک پیام برای ملت شریف ایران که همیشه پشتیبان رزمندگان خود و پاسدار خون شهدا هستند، دارم که وحدت خود را که رمز پیروزی اسلام است، حفظ نمایند و گوش به فرمان روح خدا و فرمانده کل قوا و نائب امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، منجی عصر، یعنی امام خمینی باشند (4) که سعادت (5) مسلمین و مستضعفین دنیا در این است.

شهید حسین موسی خانی (1361-1334 قزوین)

چند کلمه با ملت شهیدپرور ایران: برادران عزیز! این پیروزی که نصیب ما شده، چیزی نبود مگر اطاعت از رهبری و وحدت کلمه. پس بیایید گوش به فرمان رهبر باشیم و هر چه فرمودند با جان و دل پذیرا باشیم. همواره، با استکبار و سرسپردگان و منافقین داخلی ستیز کنیم و تا نابودی آنان دست از مبارزه برنداریم.

شهید فرج الله نارنج (1365-1345 فیروزآباد)

هم اکنون که قلم در دست گرفته ام، می‌خواهم چند کلامی به عنوان وصیت بنویسم. اما آنچه می‌اندیشم، شهدای عزیز، در طول مدت انقلاب و جنگ یادآور شده اند. فقط چند تذکر لازم دانستم که به امت حزب الله توصیه نمایم:... از تفرقه و جدایی بپرهیزید که هر پیروزی، در گرو وحدت و هر شکست، بر اثر تفرقه و جدایی است.

شهید حسین نبی آبادی روزبهانی (1365-1345 تهران)

به عنوان یک برادر کوچک‌تر وصیتم بر شما این است که همیشه با هم باشید و یگانگی و وحدت خود را از دست ندهید، چرا که در پناه ایمان و وحدت است که می‌توان بر شیطان‌های زمان غلبه کرد و مادامی که با هم باشید، خداوند با شماست؛ همان طور که خداوند می‌فرماید.

شهید حیدرعلی نجفیان (1361-1344 نجف آباد)

امت مسلمان و شهیدپرور ایران! این را می‌دانید که تنها چیزی که باعث پیروزی بود و هست، حفظ وحدت [می باشد]؛ پس دست از تفرقه و جدایی بردارید و به فرمایشات رهبر کبیر انقلاب گوش فرا دهید و اطاعت کنید که اطاعت از امام، اطاعت از رسول خدا می‌باشد و (6) پیروزی شما در اطاعت از فرموده‌های این مرد کبیر می‌باشد و در نماز جماعت‌ها و نماز جمعه‌ها شرکت کنید که به فرموده‌ی پیامبر نماز ستون دین است.

شهید خسرو نکویی (1364-1347 کاشان)

عزیزان! لحظه ای از توجه به خدای عالم بصیرت و حب ولایت غافل نشوید که حتی اندک توقف، [باعث] خسران و باعث پشیمانی [در] آخرت خواهد بود. دعاها را فراموش نکنید که [با] دعاهای شما امت شهیدپرور و ایمان و وحدت کلمه و گوش دادن به امر ولایت بود که ما پیروز شدیم. در کارها صبور باشید و خود را برای تحمل رنج‌ها و مصیبت‌ها و ناکامی‌ها و ناروایی‌ها آماده سازید که تنها خدای متعال است که شما را به خیر برمی گرداند.

شهید ذبیح الله نوری (1365-1344 خلخال)

برادران من! هر چه زودتر به فریاد هل من ناصر ینصرنی لبیک گویید و به طرف جبهه‌ها بروید و این ناپاکان را از مملکتمان بیرون کنید و دیگر [اینکه] همیشه گوش به فرمان امام امت، خمینی بت شکن قرن بیستم باشید. چون رمز پیروزی ما در گرو همین وحدت است.

شهید داود نوری نژاد سعیدآبادی (1364-1338 بوئین زهرا)

شما امت عزیز، شهیدپرور و حزب الله را وصیت می‌کنم به تقوا، دوری از گناه، وحدت کلمه و اینکه برای خدا با هم برادر و مهربان باشید. چرا که عامل پیروزی شماست. دنیا زودگذر است. در راه خدا کارها را با اخلاص انجام دهید و رضایت او را بطلبید.

شهید حسین نوریان کوشکی (1363-1345 خمینی شهر)

سلام و درود بر شهیدان، از صدر اسلام تاکنون؛ مخصوصاً شهیدان محراب شما مردم شهیدپرور [و] قهرمان ایران که با وحدت و همیشه در صحنه بودنتان، مشت محکمی بر دهان ابرجنایتکاران جهان می‌زنید.
ای مردم همیشه در صحنه‌ی ایران! هوشیار باشید و وحدت همیشگی خود را برای یک هدف یعنی الله، ادامه دهید. «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ»؛ «به ریسمان خدا چنگ بزنید و پراکنده نشوید.» (7) همان طور که در شعارهایتان می‌گفتید، شما اهل کوفه نباشید و امام را تنها نگذارید و این را بدانید اگر وحدت و همبستگی شما مردم نبود، هرگز این انقلاب به این پیروزی عظیم دست نمی‌یافت. (8) این وحدت شما سرمشقی شده برای کشورهای اسلامی و حتی غیر اسلامی [و] فهمیده‌اند اگر همه با هم نباشند، نمی‌توانند (9) به اهداف خود دست یابند. هوشیار هستید؛ هوشیارتر باشید تا پشت جبهه‌ها خالی نماند.

شهید حیدرعلی نیکفر (1363-1313 نجف آباد)

انقلاب اسلامی ایران با تقدیم هزاران شهید و معلول و به رهبری قائد عظیم‌الشأن امام خمینی و وحدت و یکپارچگی مردم مسلمان ایران و زیر لوای ولایت فقیه به پیروزی مراحل اولیه‌ی خود دست یافت. اما ابرقدرت‌ها به ویژه آمریکای جنایتکار دست بردار نیستند و هر روز به وسیله‌ی ایادی داخلی‌شان یعنی لیبرال‌ها و منافقین و ایادی خارجی‌شان همچون صدام و صدامیان به این انقلاب می‌تازند. وجدان (10) انسانی و اسلامی هر فردی حکم می‌کند که از خون شهیدان اسلام [و] حریم اسلامی خود تا پیروزی نهایی و استقرار حکومت عدل جهانی حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) دفاع کند. (11)

شهید لطیف وحدت محمود (1364-1344 شهرری)

ای امت شهیدپرور! خدا بر شما منت نهاد و این رهبر را به سویتان گسیل داشت تا با پیروی از مکتب همیشه جاوید اسلام و سنت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)، آنچنان زندگی کنید. پس ای برادر و خواهر! امام را تنها نگذارید و همیشه امام را دعا کنید. توصیه‌ی من به شما این است: دست به دست همدیگر دهید و منافقین را از صحنه به در کنید و هیچ فرصتی به آن‌ها ندهید که فعالیت کنند و اما هر چه زودتر به یاری رزمندگان در جبهه‌ها بشتابید، زیرا بعد از جنگ با عراق، نوبت اسراییل است. تا آزادی بیت المقدس از دست اشغالگران شرق و غرب، جنگ ادامه دارد. تنها چیزی که شما را به پیروزی می‌رساند، حفظ وحدت بوده و هست. پس دست از تفرقه و جدایی بردارید. به امید خداوند متعال شعار مرگ بر آمریکا و اسراییل و منافقین را فراموش نکنید.

شهید حجت الله هاشمی بنی (1364-1345 شهرکرد)

از همشهریان عزیزم می‌خواهم که وحدت را به رهبری امام امت در میان خودتان حفظ کنید که نابودی دشمنان اسلام در گرو وحدت شماست و در برپایی هر چه باشکوه‌تر نماز جمعه و دعای کمیل و دعای توسل سستی نکنید و اگر از من بدی دیده اید، به بزرگواری خود مرا ببخشید و جبهه‌های جنگ را پر کنید و سلاح خونین شهدا را بر دوش بگیرید و نگذارید که اسلحه‌ی آن‌ها بر زمین بماند.

شهید داود همایونی (1365-1341 کاشان)

به ملت عزیز [می گویم] دست از امام بزرگوار برندارید. از او اطاعت کنید که او عصاره‌ی اسلام است و او را تنها نگذارید که نماینده‌ی حجت ابن الحسن (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است. پشت سر او حرکت کنید و وحدت کلمه [که] به فرمایش او رمز پیروزی است را حفظ کنید و خدای ناکرده دچار (12) انحراف خط و خط باز نشوید که چه افراد ارزشمندی از دو طرف بر اساس این مسایل از دایره‌ی خدمت و خدمتگزاری طرد شدند.
... چند کلمه‌ای به همکاران بزرگوارم: دوستان و همکاران عزیز! [اگر] من نسبت به شما مرتکب خطا و غیبت و غیره شده باشم، از شما می‌خواهم که گذشته‌ها را فراموش و مرا عفو کنید. دعایم [کنید] که سخت محتاج هستم و خودتان در راه خدمت به مستضعفین سخت کوشا باشید که از سرمایه‌های این مملکت هستند و در سایه‌ی وحدت کلمه و اطاعت کامل از دستورات رهبر و ولی فقیه به کار خود که فقط باید برای رضای خدا باشد، ادامه دهید و کار برای غیر از خدا ذره‌ای ارزش ندارد.

شهید حسین همتی جشنی (1365-1348 ارسنجان)

ای ملت شهیدپرور! قدر این رهبر بزرگ، رهبری که وقتی چشم مسلمانان کشورهای زیر ستم ستمکاران به عکسش می‌افتد، اشک از چشمانشان جاری می‌گردد را بدانید و خدا را شکر گویید که چنین رهبری را داریم. وحدت کلمه را حفظ کنید. با حفظ وحدت کلمه [و] اطاعت از امر امام که همان امر خدا است، می‌توان به پیروزی رسید. مواظب باشید منافقین و دشمنان اسلام شما را از امام و از اسلام جدا نگردانند و همیشه در هر کجا هستید، هوشیار باشید و بدانید که ملتی که کتابش، کتاب الله یعنی قرآن می‌باشد و دینش، دین اسلام و حزبش حزب الله و هدفش الله و راهی را که انتخاب کرده است، راهی واحد یعنی رسیدن به الله و راه سرور شهیدان و استقبال از شهادت در راه خدا (13) می‌باشد، هیچ گاه شکست برایش وجود ندارد و نخواهد داشت و پیروز و سربلند می‌باشد.

شهید حسین هنرور وقار (1361-1342 مشهد)

یک نصیحت به پدر و مادر و دیگران دارم و آن اینکه مطیع اوامر امام امت و ان شاء الله امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) باشید. به استقامت و مقاومت و صبر و با بردباری به جنگ ادامه دهید و تا پیروزی نهایی بجنگید تا [درخت] اسلام، این مکتب انسان ساز، آبیاری شود و از قید شیطان‌ها آزاد شود، ان شاء الله. وحدت خود را از دست ندهید و بدانید رمز پیروزی ما دو چیز بود: یکی وحدت کلمه و دیگری توحید کلمه.

شهید حسین یوسفی (1361-1340 خمینی شهر)

از شما مردم می‌خواهم که دست از امام و روحانیت اصیل و مبارز برندارید. چون که اگر از روحانیت و امام جدا شویم، بدانید که انقلاب و اسلام شکست می‌خورد و پیروزی انقلاب و اسلام در گرو وحدت و اتحاد و حمایت از امام و روحانیت اصیل می‌باشد. از شما می‌خواهم که راه این شهیدان [را] که همانا راه خدا و اسلام می‌باشد، ادامه دهید. پیام رسان این خون‌های به ناحق ریخته شده باشید که پیام خون شهیدان، اطاعت از امام و ولایت فقیه می‌باشد. همچنین از شما می‌خواهم که توطئه‌های منافقین و گروه‌های وابسته به شرق و غرب را خنثی کنید و نگذارید که آن‌ها کاری از پیش ببرند و با اتحادتان مشت محکمی به [دهان] منافقین و یاوه گویان شرق و غرب بزنید که ان شاء الله همیشه حق پیروز بوده و پیروز خواهد بود. (14)

شهید کریم یوسفی جبیری (1361-1342 دزفول)

برادران و خواهران! انقلاب اسلامی فقط بستگی به ایران ندارد، بلکه انقلابی است جهانی که مستضعفین، امید [وار به] این انقلاب هستند تا بتواند (15) روزی آن‌ها را از قید اسارت هر طاغوتی نجات دهد. وحدتی که میان شماست، آن را حفظ کنید، چرا که یکی از عوامل پیروزی انقلاب اسلامی وحدت است. مسجدها را که سنگری کوبنده علیه دشمنان اسلام است، حفظ کنید.
....پیامی دارم به ملت شهیدپرور ایران: ما شهیدان از شما ملت شهیدپرور [و] انقلابی می‌خواهیم که امام عزیزمان، خمینی کبیر را تنها نگذارید و به رهبری او دست در دست هم و با وحدت کامل تا آزادی قدس پیش روید و با امپریالیسم خونخوار مبارزه کنید. تا آخرین نفس نگذارید خون شهیدان پای مال شود.

شهید محرم علی یونسی (1364-1343 املش)

... و اما شما ملت غیور و شهیدپرور! ولایت فقیه را به عنوان فردی مستحکم، پشتیبانی کنید. وحدت را از یاد نبرید که رمز پیروزی همین است. از ملت شهیدپرور می‌خواهم که در بطن انقلاب باشند که اگر غیر این شد، شکست می‌خورید.

پی‌نوشت‌ها:

1- در اصل وصیت: دیگری
2- در اصل وصیت: کرده
3- سوره‌ی قصص؛ آیه 5
4- در اصل وصیت: باشید
5- در اصل وصیت: سعادت دست مسلمین
6- در اصل وصیت: که
7- سوره‌ی آل عمران؛ آیه 13
8- در اصل وصیت: نمی یافتید
9- در اصل وصیت: نمی توانید
10- در اصل وصیت: وجدانی
11- در اصل وصیت: کنید
12- در اصل وصیت: که دچار
13- در اصل وصیت: خداست
14- در اصل وصیت: است
15- در اصل وصیت: بتوانند

منبع مقاله :
سیف زاده، ایوب، (1391)، وحدت «دفتر سوم» (گزیده موضوعی وصیت نامه شهدا، تهران: نشر شاهد، چاپ اول.



 

 



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.