فست فود، قاتل شماره يك انسان

تا پيش از اين سيگار، قاتل اصلى انسان به شمار مى رفت؛ عاملى كه باعث بروز انواع سرطان مى شود و با به خطر انداختن سلامت عروق خطر سكته و بيمارى هاى عروق كرنر را افزايش مى دهد.
دوشنبه، 6 اسفند 1386
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فست فود، قاتل شماره يك انسان
فست فود، قاتل شماره يك انسان
فست فود، قاتل شماره يك انسان
نويسنده: بهاره مهرنژاد
منبع:بى بى سى
تا پيش از اين سيگار، قاتل اصلى انسان به شمار مى رفت؛ عاملى كه باعث بروز انواع سرطان مى شود و با به خطر انداختن سلامت عروق خطر سكته و بيمارى هاى عروق كرنر را افزايش مى دهد. مطالعات اخير در آمريكا نشان مى دهد، چاقى مفرط به زودى جاى سيگار را مى گيرد و قاتل شماره يك مردم خواهد شد. اين تحقيقات كه توسط مركز كنترل و پيشگيرى از بيمارى ها انجام گرفت، حاكى از آن است كه مصرف غذاهاى ناسالم و عدم تحرك جسمى، سالانه باعث مرگ بيش از ۴۰۰ هزار نفر آمريكايى مى شود. از آنجا كه مصرف بيش از اندازه فست فود در چند دهه اخير با عث افزايش وزن افراد به ويژه كودكان در سنين رشد شده، محققان از همبرگر و سيب زمينى سرخ كرده به عنوان قاتلين شماره يك سلامتى ياد مى كنند و معتقدند غذاهاى آماده بسيار پركالرى اند به گونه اى كه خوردن تنها مقدار كمى از آن، كالرى مصرف شده توسط بدن را به شدت بالا مى برد و چون پركالرى هستند مردم را به خوردن مقدار بيشترى از فست فود ترغيب مى كنند و اين دقيقاً همان چيزى است كه باعث چاقى مى شود و اكثر مردم از آن غافلند چرا كه ما عادت داريم غذا را بر اساس اندازه آن بسنجيم.
 در حالى كه ميزان كالرى غذاهاى آماده خيلى بيشتر از يك وعده غذاى سالم با اندازه قابل مقايسه است. يك وعده غذاى آماده در مقايسه با ساير غذاها حاوى مقادير زيادى انرژى است. ميزان كالرى يك همبرگر مك دونالد و نوشابه يك برابر و نيم بيش از يك وعده غذاى سنتى انگليسى و دو برابر و نيم بيش از يك وعده غذاى سنتى آفريقايى است.




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.