دوازده واقعیت جالب و شگفت انگیز درباره‌ی برادران رایت

برادران رایت که به عنوان پدر هوانوردی پیشرفته شناخته می‌شوند بر خلاف چیزی که آسان به نظر می‌رسد کارهای زیادی را برای این پروژه دوتایی انجام دادند. در این مقاله اطلاعاتی نه تنها درباره‌ی اختراع آنها بلکه درباره‌ی
سه‌شنبه، 30 تير 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دوازده واقعیت جالب و شگفت انگیز درباره‌ی برادران رایت
دوازده واقعیت جالب و شگفت انگیز درباره‌ی برادران رایت

 

مترجم:حمید وثیق زاده
منبع:راسخون




 

برادران رایت که به عنوان پدر هوانوردی پیشرفته شناخته می‌شوند بر خلاف چیزی که آسان به نظر می‌رسد کارهای زیادی را برای این پروژه دوتایی انجام دادند. در این مقاله اطلاعاتی نه تنها درباره‌ی اختراع آنها بلکه درباره‌ی واقعیتهای جالب زندگیشان آورده شده است.
برادران رایت با اختراع هواپیما معروف شدند که به عنوان یکی از اختراعات بزرگ قرن بیستم مورد تحسین واقع شد. اگر آنها این کار را نمی‌کردند شاید هنوز بشر نمی‌دانست چگونه مثل یک پرنده پرواز کند.
بنابراین این دو چگونه هواپیما را اختراع کردند و چه چیزی به آنها الهام شد که این کار را انجام دادند؟ زندگی آنها چه شکلی بود؟ و چه چیزهای دیگری اختراع کردند؟ همه‌ی اینها و چند واقعیت جالب دیگر درباره‌ی برادران رایت در این مقاله بحث شده است. بگذارید از این کلیشه استفاده کنم که کمربندهای صندلی خود را ببندید و با من در این پرواز شاد شرکت کنید.
12 واقعیت جالب در مورد برادران رایت :

1. برادران رایت چه کسانی بودند؟

ویلبر و اورویل دو فرزند از هفت فرزند میلتون رایت، اسقف کلیسای یونایتد برترن و سوزان کاترین کوئرنر رایت بودند. ویلبر در 16 آوریل 1867 در ایندیانا نزدیک میل ویل به دنیا آمد و فرزند وسط خانواده بود. برادر کوچکتر او اورویل در 19 آگوست 1871 در دیتون اوهایو به دنیا آمد. آنها کودکی خود را در اوهایو و ایندیانا گذراندند. در کودکی آنها با هم خیلی صمیمی بودند و همبازی هم بودند.

2. به دانشگاه نرفتند.

ویلبر یک بچه باهوش و کوشا بود و عملکردش در مدرسه عالی بود. او اجتماعی بود و شخصیت محکمی داشت و تصمیم گرفته بود که بعد از فارغ التحصیلی از مدرسه به دانشگاه Yale برود. اما او در سال 86-1885 در حین بازی هاکی یخی بر اثر اصابت چوب بازی هاکی بازیکنی دیگر مجروح شد. اگرچه او از جراحت بهبود یافت اما این حادثه باعث شد ویلبر افسرده گردد. او برنامه رفتن به دانشگاه را رها کرد و مدرسه را ترک کرد و در خانه ماند. بیشتر وقت او صرف خواندن کتاب و مراقبت از مادر بیمارش شد کسی که در سال 1889 بر اثر مرض سل درگذشت. او بعدها به کلیسا کمک کرد.
اورویل رایت نیز بعد از گذراندن یک سال در دبیرستان، مدرسه را ترک کرد و سالهای زیادی را صرف یادگیری نقاشی کرد. برادران رایت تنها اعضای خانواده رایت بودند که به دانشگاه نرفتند.

3. آنها کارهای زیادی انجام دادند.

با اینکه هر دو برادر به دانشگاه نرفته بودند اما علاقه‌ی زیادی به یادگیری چیزهای جدید داشتند. در سال 1889 روزنامه‌ی خودشان را با نام روزنامه West Side منتشر کردند. اورویل منتشر می‌کرد و ویلبر ویرایش می‌کرد.
هر دو برادر دوچرخه‌ها را دوست داشتند و در سال 1892 مغازه‌ی دوچرخه‌ی خودشان را باز کردند که در آن نه تنها تعمیر می‌کردند بلکه بعداً با طراحیهای جدید می‌ساختند و می‌فروختند. کسب و کارشان مؤفق بود. در کنار دوچرخه، کایت و گلایدر نیز طراحی و تولید می‌کردند.

4. اندیشه پرواز

پدرشان، میلتون رایت برای سخنرانی و وعظ به طور مرتب مسافرت می‌کرد و برای فرزندان خود هدیه‌های کوچکی می‌آورد. در سال 1878 او یک هلی کوپتر کوچک که از نی، کاغذ و چوب پنبه ساخته شده بود و با یک نخ پلاستیکی که پره‌های آن را به گردش در‌می‌آورد و حرکت می‌کرد، برای فرزندان خود آورد. این برادران مجذوب این اسباب بازی و مکانیسم آن شدند و باعث علاقمندی آنها به هوانوردی و پرواز شد که این علاقه تا پایان عمر ادامه یافت.
دوازده واقعیت جالب و شگفت انگیز درباره‌ی برادران رایت

5. کار نهایی

آنها همیشه بر روی پروژه‌های مکانیکی مختلف کار می‌کردند و خود را با آخرین یافته‌های علمی بروز می‌کردند. این دو برادر به طور مرتب تحقیقات هوانورد آلمانی "اوتو لیلنتال" را دنبال می‌کردند. بعد از مرگ او در تصادف گلایدر برادران رایت تصمیم گرفتند تحقیقات خود را در مورد پرواز شروع کنند و به سوی کیتی هاوک در کارولینای شمالی منطقه‌ای که به بادهای شدید معروف بود، راهی شدند. آنها می‌خواستند آنجا طراحی هواپیمای پیشرفته خود را توسعه دهند.

6. آماده شدن برای پرواز

برادران، ایده حرکت بالها را که بر اساس حرکت بالهای پرندگان برای کنترل و نگهداشتن تعادل بنا شده بود، توسعه دادند. آنها طراحی بالهای هواپیما را بر این ایده استوار کردند. چندین گلایدر در طول سالهای 1900 تا 1903 ساخته شد. بسیاری از تستهای پرواز منجر به آسیب سرنشینان و حتی مرگ یکی از کمک خلبانان در یکی از پروازهای آزمایشی و هم چنین مجروح شدن شدید اورویل شد.

7. اولین پرواز – تاریخ و طول پرواز

در 17 دسامبر 1903 اورویل اولین پرواز مؤفق خود را در ساعت 10 و 35 دقیقه صبح در کیتی هاوک واقع در تپه‌های کیل دویل در کارولینای شمالی انجام داد. ارتفاع او در این پرواز 120 فوت بود و این پرواز به مدت 12 ثانیه طول کشید و با سرعتی معادل 8ر6 مایل در ساعت پرواز می‌کرد. در همین روز دو پرواز دیگر به ارتفاع 175 و 200 فوت نیز انجام شدند.

8. چه چیزی تازه بود؟

اگرچه آنها اولین کسانی نبودند که هواپیماهای آزمایشی را می‌ساختند و پرواز می‌کردند اما این برادران اولین کسانی بودند که کنترلهای هواپیما را اختراع کردند که پرواز با بالهای ثابت را کنترل می‌کرد. شکستهای آنها منجر به این شد که کنترل سه محوره را اختراع کنند تا خلبان را به کنترل هواپیما و حفظ تعادل خود قادر سازد.

9. شهرت

برادران رایت متوجه شدند که در کشور خودشان خیلی از افراد و روزنامه‌ها تمایلی به باور مؤفقیت پروازشان ندارند به همین دلیل ناامید شدند و در سال 1908 به فرانسه سفر کردند چون فکر می‌کردند که آنجا از این شاهکار و کار بزرگ به خوبی قدردانی می‌شود. در اروپا آنها به راحتی پذیرفته و خوشامد گویی شدند، آنها پروازهای عمومی زیادی برگزار کردند و مقامات رسمی، رجل سیاسی و روزنامه‌نگارها را سوار کردند. آنها در اروپا اشخاص نامداری شدند و مقامات سلطنتی و سران سیاسی دیگر از آنها به خوبی استقبال کردند و تیتر روزنامه‌ها شدند. در سال 1909 به آمریکا بازگشتند؛ در این زمان تجار ثروتمندی شده بودند و قراردادهای زیادی برای هواپیما در آمریکا و اروپا می‌بستند.

10. تا هنگام مرگ ازدواج نکردند.

هیچ کدام از دو برادر تا پایان عمر ازدواج نکردند و از ویلبر نقل شده که گفته " او وقت هم برای همسر و هم برای هواپیما ندارد."

11. روابط نزدیک

برادران رایت برای کارشان اعتبار زیادی قائل بودند و در طول زندگیشان با هم خیلی صمیمی بودند. ویلبر مغز تجارت بود و کار را اجرا می‌کرد به همین دلیل ریاست شرکت رایت را بر عهده گرفت.

12. مرگ و میراث

ویلبر رایت در آوریل 1912 در سفر تجاریش به بوستون مریض شد؛ بعداً بیماری او را تب تیفوئید تشخیص دادند و بعد از چند هفته بین حالت هوشیاری و بیهوشی بودن در سن 45 سالگی در 30 ام ماه می سال 1912 در منزل خانوادگی رایت درگذشت.
بعد از مرگ ویلبر، اورویل ریاست شرکت رایت را برعهده گرفت اما چون مهارتهای اجرایی برادرش را نداشت در سال 1915 شرکت را فروخت. او آخرین پرواز خود را به عنوان خلبان در سال 1918 انجام داد و سی ژانویه 1948 بعد از دومین حمله‌ی قلبی درگذشت.
اگرچه این دو برادر در ابتدا برای متقاعد کردن دنیا با شاهکار خودشان با سختیهایی مواجه شدند و موضوع بحث شده بودند اما سرزمین مادریشان از آنان به عنوان قهرمان یاد می‌کند. امروز عکس آنها بر روی تمبرها و سکه‌ها حک شده و چندین یادبود به افتخار آنها برپا شده است.



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.