روش به دست آوردن اعتماد به نفس و تقویت اراده

دوست عزیز، همانگونه که آگاهی از خویشتن‌، می‌تواند انسان را به سوی کمال واقعی و اصلاح کاستی‌ها راهنمایی کند، عدم اعتماد به نفس می‌تواند
سه‌شنبه، 7 اسفند 1386
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
روش به دست آوردن اعتماد به نفس و تقویت اراده
  دست آوردن اعتماد به نفس
روش به دست آوردن اعتماد به نفس و تقویت اراده
منبع:www.porsojoo.com
دوست عزیز، همانگونه که آگاهی از خویشتن‌، می‌تواند انسان را به سوی کمال واقعی و اصلاح کاستی‌ها راهنمایی کند، عدم اعتماد به نفس می‌تواند مانع شکوفایی استعدادها و خلاقیت‌ها و انجام مسؤلیت‌ها گردد. اعتماد به نفس انسان را مستقل نموده و با توجه به توانایی‌های شخصی برای انجام مسؤلیتهای فردی و اجتماعی‌، او را به میدان عمل می‌کشاند و موحب می‌شود تا این مسؤلیت‌ها را با اطمینان کامل بپذیرد و با افزایش قابلیت‌ها و توانائی هایش زمینة هر چه بیشتر رشد را فراهم آورد. در حقیقت‌، اعتماد به نفس به معنای باور کردن قابلیت‌های خویش برای روبه رو شدن با رویدادهای زندگی و انجام دادن درست وظایف است‌. افرادی که «مسؤلیت‌پذیر» و «علاقمند به پیشرفت و ترّقی‌» هستند، ناکامی‌های زندگی را می‌پذیرند و قدرت ایجاد ارتباط با دیگران را دارند. لذا شناخت استعدادها و قابلیت‌ها می‌تواند در تقویت اراده و کسب اعتماد به نفس مفید باشد و انسان را از دام ناامیدی رها سازد. برای این منظور توصیه می‌کنیم‌:
1 - استعدادها و توانمندیهای مختلف علمی‌، ورزشی‌، هنری‌، کلامی و... خود را یادداشت کنید و هر روز آن را برای خود بخوانید.
2 - بر توانائی‌ها و موفقیت‌های گذشته خود تکیه کنید و ضمن مرور آنها، همواره آنها را مورد توجه قرار دهید.
3 - گذشته ناموفق را فراموش کنید، وضع فعلی خودتان را آنطور که هست‌، دریابید.
4 - خودتان را با دید مثبت ببینید، در شایستگی خود تردید نکنید و خود را با زمینه‌های خوبی که دارید تفسیر کرده و در انجام کارها توانا بدانید.
5 - به دنبال کسب تجربیات جدید باشید و برای یادگیری بیشتر و کسب مهارت‌های بیشتر فعالیت کنید و از شکست نهراسید. این کار باعث می‌شود که امکانات جدیدی برایتان فراهم شود و به خود باوری دست یابید.
6 - از خواهش‌ها و درخواست هایتان از دیگران بکاهید، زیرا عزّت نفس و سربلندی انسان در گرو آن است‌. تا می‌توانید به خودتان متکی باشید و آنچه هستید و به آنچه دارید، اکتفا کنید.
7 - خود را با دیگران مقایسه نکنید و همواره به رقابت با خودتان بپردازید و بخواهید که بهتر از آنچه هستید، باشید.
8 - ارتباط با خداوند را حفظ و تقویت کنید که این مهم‌ترین روش کسب اعتماد به نفس است‌. به او تکیه و اعتماد کنید و بزرگی اش را دریابید و به او بپیوندید، به بزرگی شخصیت خود پی خواهید برد و با این پشتوانة قوی همة ضعف‌ها و کاستی‌ها جبران خواهد شد. در نمازها و عبادات‌، حضور قلبتان را بیشتر کنید و خود را با ذات مقدس خداوند در ارتباط دائمی بدانید




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.