بیست و نه کاخ ریاست جمهوری بسیار زیبا در دنیا

کاخ‌های ریاست جمهوری با معماری و ساختمان زیبای‌شان از جاذبه‌های توریستی محبوب در میان گردشگران هستند. این مقاله در مورد مقرهای بسیار زیبای ریاست جمهوری اطلاعاتی به شما ارائه می‌دهد. بعضی از اینها، کاخ‌های
سه‌شنبه، 13 مرداد 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بیست و نه کاخ ریاست جمهوری بسیار زیبا در دنیا
بیست و نه کاخ ریاست جمهوری بسیار زیبا در دنیا

 

مترجم: حمید وثیق زاده انصاری
منبع: راسخون



 

کاخ‌های ریاست جمهوری با معماری و ساختمان زیبای‌شان از جاذبه‌های توریستی محبوب در میان گردشگران هستند. این مقاله در مورد مقرهای بسیار زیبای ریاست جمهوری اطلاعاتی به شما ارائه می‌دهد. بعضی از اینها، کاخ‌های پادشاهی و بعضی مقر رؤسای جمهور و یا سران دولتی کشورها هستند.
در برخی کشورها کاخ ریاست جمهوری به عنوان مقر باشکوه و رسمی رئیس جمهور و یا سران کشور در نظر گرفته می‌شود اما در برخی دیگر از کشورها دفتر کار رسمی رئیس جمهور و یا سران کشور به عنوان کاخ ریاست جمهوری تلقی می‌شود. در برخی دیگر نیز هم مقر و اقامتگاه و هم دفتر کار به عنوان کاخ ریاست جمهوری است.
کاخ‌های ریاست جمهوری جاذبه‌های باشکوه یک شهر هستند چون زیبایی معماری خاص و منحصر به فرد و طرح‌هایی چون باروک (معماری قرن 18) و نئو کلاسیک (معماری قرن 17 و 18) در بین ساختمان‌های دیگر دارند. برخی از این کاخ‌ها اخیراً و برخی در زمان‌های قبل ساخته شده‌اند و پس از باز سازی و تغییر نما به ساختمان‌های امروزی و مدرن تبدیل شده‌اند.
$ کاخ‌های ریاست جمهوری بسیار زیبا در دنیا :

کاخ هافبورگ، اتریش

بیست و نه کاخ ریاست جمهوری بسیار زیبا در دنیا
کاخ امپراطوری هافبورگ در شهر وین در کشور اتریش، مقر رسمی و دفتر کار رئیس جمهور اتریش است. در ابتدا این کاخ در قرن 13 به عنوان قلعه ساخته شده و بعدها توسط امپراطوران هابزبورگ به مقری باشکوه گسترش یافته است و به مدت قرن‌ها مقر هابزبورگ‌ها، حاکمان اتریش بوده است. امروز، این ساختمان شامل کتابخانه‌ی ملی، خزانه‌ی امپراطوری، کلکسیونی از ابزار و لوازم موسیقی، کلکسیون اسلحه، موزه قوم شناسی و مدرسه‌ی دوچرخه سواری معروف اسپانیایی است.

کاخ کورینال، رم

بیست و نه کاخ ریاست جمهوری بسیار زیبا در دنیا
کاخ کورینال بر تپه‌ی کورینال که یکی از هفت تپه‌ی بلند در شهر رم در کشور ایتالیا است، واقع شده و در زبان ایتالیایی نیز به نام پالازو دل کورینال مشهور است. این ساختمان تاریخی مقر پاپ‌ها و پادشاهان در گذشته بوده است و امروزه مقر رسمی رئیس جمهور ایتالیا است. یک بنا در میدان مونته کاوالو درست در مقابل کاخ قرار دارد. هم چنین یک کلیسای پولسی کوچک در درون کاخ وجود دارد که کنسرت‌های موسیقی در آن برگزار می‌شود. این کاخ در ابتدا به عنوان کاخ تابستانه توسط پاپ گریگوری سیزدهم در اواخر دهه‌ی 1500 ساخته شده است تا از گرمای تابستان و مالاریا که یک مشکل عمده در این منطقه بود در امان باشند و بعدها توسط معماران مشهور و بنام زینت داده شد و گسترش یافت. این ساختمان شامل تعدادی پرده‌ی منقوش نادر، مبل، نقاشی، مجسمه و کالسکه‌های تاریخی است.

کاخ سفید، واشنگتن، آمریکا

بیست و نه کاخ ریاست جمهوری بسیار زیبا در دنیا
کاخ سفید مقر رسمی و دفتر کار رئیس جمهور آمریکا است و به مدت چندین سال به عنوان نماد ریاست جمهوری شناخته می‌شد. این کاخ در واشینگتن واقع شده است. محل ساختمان رسمی در سال 1791 توسط اولین رئیس جمهور آمریکا، جورج واشینگتن انتخاب شد و یک سال بعد در سال 1792 ساخت آن شروع شد. در طول جنگ سال 1812 توسط انگلیسی‌ها به آتش کشیده شد. این کاخ بعدها چندین بار، باز سازی و تعمیر شد. در قرن 19 ام طرح‌های مختلفی برای توسعه کاخ فعلی یا ساخت یک کاخ جدید وجود داشت اما تاکنون این طرح‌ها عملی نشده است.

کاخ ریاست جمهوری آک اوردا، آستانه، قزاقستان

بیست و نه کاخ ریاست جمهوری بسیار زیبا در دنیا
کاخ ریاست جمهوری آک اوردا، دفتر کار رسمی رئیس جمهور قزاقستان است و در پایتخت این کشور یعنی شهر آستانه واقع شده است. این کاخ یکی از جاذبه‌های بسیار جالب در این شهر است و با ساختمان سفید و گنبد آبی و طلایی در بالای آن، بسیار باشکوه به نظر می‌رسد. ساخت این بنا در سال 2001 شروع شد و در سال 2004 به اتمام رسید.

رشتراپتی بهاوان، هندوستان

بیست و نه کاخ ریاست جمهوری بسیار زیبا در دنیا
رشتراپتی بهاوان مقر رسمی ریاست جمهور هندوستان است و در شهر دهلی نو در کشور هندوستان واقع شده است. وقتی که تصمیم گرفته شد یک مقر برای نایب السلطنه انگلیسی ساخته شود و پایتخت از کلکته به دهلی تغییر داده شود، ساخت این بنا توسط مهندس معمار انگلیسی در سال 1912 شروع شد و در سال 1929 به اتمام رسید. معماری آن با سنگ ماسه‌های کرمی و عمدتاً قرمز تماشایی و دیدنی است و طرح‌های آن ترکیبی از هندی و غربی است. این یکی از بزرگترین مقر سران کشور در دنیا است.

کاخ کرملین باشکوه، مسکو، روسیه

بیست و نه کاخ ریاست جمهوری بسیار زیبا در دنیا
کرملین باشکوه مقر رسمی ریاست جمهور روسیه است و در شهر مسکو پایتخت کشور روسیه واقع شده است. آن، شاهکار معماران روسی است. این کاخ مجلل، باشکوه و زیبا در 12 سال یعنی از سال 1837 تا 1849 توسط کنستانت تون و گروهی از معماران ساخته شده است. قبلاً این کاخ مقر تزاران مسکو بوده است.

قلعه پراگ، جمهوری چک

بیست و نه کاخ ریاست جمهوری بسیار زیبا در دنیا
قلعه پراگ مقر رسمی و دفتر کار رئیس جمهور جمهوری چک است و در پایتخت این کشور در شهر پراگ واقع شده است. این بنا در سال 880 قبل از میلاد، توسط پادشاه بوریووج از سلسله‌ی پریمسلید ساخته شده است. قلعه شامل موزه، تخت پادشاهی و باغ است. این تخت یکی از زیباترین تخت‌ها در اروپا است. قلعه پراگ به مدت چندین سال مقر پادشاهان چک، حاکمان و رؤسای جمهور بوده است. این قلعه به عنوان بزرگترین قلعه تاریخی در دنیا، در لیست کتاب گینس به ثبت رسیده است.

ساختمان اداری رئیس جمهوری، تایپه، تایوان

بیست و نه کاخ ریاست جمهوری بسیار زیبا در دنیا
ساختمان اداری ریاست جمهوری، دفتر کار رسمی رئیس جمهور جمهوری چین است و در شهر تایپه در کشور جمهوری چین واقع شده است. ساخت آن از سال 1912 تا 1919 به طول کشیده و توسط مهندس معماری به نام یوهیجی ناگانو انجام شده است. در زمانی که این کشور مستعمره‌ی ژاپن بوده است به عنوان اداره‌ی حکومت عمومی تایوان بوده است. در طول جنگ جهانی دوم به علت بمباران به شدت آسیب دیده است و در سال 1947 دوباره باز سازی شده است و از آن پس به عنوان دفتر کار رسمی رئیس جمهور جمهوری چین بوده است و از کناره گیری جمهوری چین از تایوان پیروی کرده است.

ساختمان‌های اتحادیه، پرتوریا، آفریقای جنوبی

بیست و نه کاخ ریاست جمهوری بسیار زیبا در دنیا
این محل به عنوان مقر رسمی حکومت و رئیس جمهور آفریقای جنوبی است و در شهر پرتوریا واقع شده است. این یکی از زیباترین مقرهای حکومتی در دنیا است و به عنوان یک شاهکار معماری تلقی می‌شود. ساختمان سنگ ماسه‌ای و نیمه دایره‌ای آن از سال 1910 تا 1913 توسط سِر هِربرت باکر ساخته شده است. این بنا شامل چند اداره و یک آمفی تئاتر است و با یک باغ سبز باشکوه احاطه شده است.

کاخ ریاست جمهوری، ویلنیوس، لیتوانی

بیست و نه کاخ ریاست جمهوری بسیار زیبا در دنیا
کاخ ریاست جمهوری به عنوان مقر رسمی رئیس جمهور لیتوانی است و در شهر قدیمی ویلنیوس واقع شده است. این کاخ در قرن 14 ام ساخته شده است و پس از آن چندین بار توسط معماران باز سازی شده است و به مدت چندین سال مقر حاکمان، پادشاهان و نجیب زادگان بوده است.

کاخ مستقل سایگون، ویتنام

بیست و نه کاخ ریاست جمهوری بسیار زیبا در دنیا
کاخ مستقل، اقامتگاه رسمی و دفتر کار رئیس جمهور ویتنام جنوبی در طول جنگ ویتنام بوده است. این کاخ در شهر هو چی مین در کشور ویتنام واقع شده است و از سال 1962 تا 1966 توسط مهندس معمار " اِن گو وییت تو " در محلی که کاخ نورودوم ساخته شده بود، ساخته شد. این کاخ به کاخ اتحاد نیز مشهور است و امروزه به عنوان یک جاذبه توریستی است و برخی اوقات از آن برای دیدارهای رسمی حکومتی، اجرا و پذیرایی از مهمان استفاده می‌شود.

کاخ گراس سالکویچ، براتیسلاوا، اسلواکی

بیست و نه کاخ ریاست جمهوری بسیار زیبا در دنیا
کاخ گراس سالکویچ که به آن کاخ ریاست جمهوری نیز گفته می‌شود مقر رئیس جمهور اسلواکی است و در میدان هودزوو در پایتخت کشور اسلواکی یعنی شهر براتیسلاوا واقع شده است. این بنا در سال 1760 توسط مهندس معمار "آنتون مایرهوفر" ساخته شده است. یک بنا با زمین بزرگ نیز در جلوی کاخ وجود دارد و به عنوان نماد آزادی است. هم چنین یک پارک با درختان و چمن وجود دارد. در گذشته این ساختمان محل تشکیل دادگاه جامعه‌ی اشرافی و انجام مراسم‌های دیگر بوده است و امروزه جز در مناسبات خاص برای عموم باز نیست.

کاخ بوگور، اندونزی

بیست و نه کاخ ریاست جمهوری بسیار زیبا در دنیا
کاخ بوگور یک کاخ ریاست جمهوری است که در شهر بوگور در کشور جاوای غربی واقع شده است. این کاخ اقامتگاه رسمی دوک حکومتی از سال 1870 تا 1942 بوده است. ویژگی‌های معماری و تاریخی این کاخ زیبا هستند. این کاخ به علت باغ‌های سبز و هوای خنکش مشهور است. کاخ بوگور برای دیدارهای سیاسی مختلف و انجام کنفرانس‌های بین المللی استفاده می‌شده است.

کاخ لا مونِدا، جمهوری شیلی

بیست و نه کاخ ریاست جمهوری بسیار زیبا در دنیا
کاخ لا موندا مقر ریاست جمهور جمهوری شیلی است. این ساختمان اداراتی نیز برای سه وزیر کابینه دارد. در ابتدا یک ضراب خانه‌ی مستعمره بوده که در سال 1784 ساخته شده است و ضراب خانه در سال 1805 باز شده است. این کاخ توسط مهندس معمار ایتالیایی به نام "جواکوئین توئسکا" طراحی شده است.

کاخ مونتازا، مصر

بیست و نه کاخ ریاست جمهوری بسیار زیبا در دنیا
محوطه‌ی کاخ مونتازا در منطقه‌ی مونتازا در شهر الکساندریا در کشور مصر واقع شده است و دو کاخ درون آن وجود دارد. یک کاخ سلام لک که به عنوان مقر تابستانی در سال 1892 توسط خِدیو عباس حلمی دوم ساخته شده است. بعدها کاخ الحراملیک و باغ‌های سلطنتی در زمین اطراف کاخ مونتازا توسط پادشاه فؤاد دوم در سال 1932 به عنوان مقر تابستانی ساخته شد. امروزه کاخ سلام لک به عنوان هتل استفاده می‌شود و کاخ الحراملیک از وقتی که رئیس جمهور "انور السادات" آن را به عنوان مقر رئیس جمهوری تعمیر و باز سازی کرد به عنوان مقر ریاست جمهوری به کار می‌رود.

کاخ سفید، بیشکک، قزاقستان

بیست و نه کاخ ریاست جمهوری بسیار زیبا در دنیا
کاخ سفید ساختمان اداری و رسمی رئیس جمهور در شهر بیشکک در کشور قزاقستان است. این کاخ مرمری محل شورشیان در انقلاب تولیپ در سال 2005 و شورشیان قرقیزستانی در سال 2010 بوده است. در آشوب‌های 2010 قسمت‌های مختلفی از ساختمان همانند بسیاری از نمونه‌های حکومتی سخت مشابه که ثبت شده است توسط آتش تخریب شد.

کاخ ریاست جمهوری، ورشو، لهستان

بیست و نه کاخ ریاست جمهوری بسیار زیبا در دنیا
کاخ ریاست جمهوری در شهر ورشو در کشور لهستان در اوایل دهه‌ی 1640 توسط فرمانده ارشد سنت لئو کونئیک پولسکی بزرگ ساخته شده است. در طول تاریخ این کاخ به عنوان مقر بسیاری از خانواده‌های اشرافی بوده است و چندین بار، باز سازی و تعمیر شده است. از سال 1994 این کاخ مقر رسمی رئیس جمهور جمهوری لهستان بوده است اما رئیس جمهور لهستان تصمیم به اقامت در کاخ بِلوِدِر گرفت.

کاخ ریاست جمهوری، فنلاند

بیست و نه کاخ ریاست جمهوری بسیار زیبا در دنیا
کاخ ریاست جمهوری در شهر هلسینیکی یکی از اقامتگاه‌های رسمی رئیس جمهور جمهوری فنلاند است. ساخت آن در سال 1816 به عنوان مقر دولتی شروع شد و توسط مهدس معمار "پِهر گرنس تِد" طراحی شد. بعدها باز سازی این بنا بین سالهای 1843 تا 1845 توسط مهندس معمار "کارل لودویگ انجل" صورت گرفت.

کاخ ریاست جمهوری، هانوی، ویتنام

بیست و نه کاخ ریاست جمهوری بسیار زیبا در دنیا
کاخ ریاست جمهوری کشور ویتنام بین سالهای 1900 تا 1906 توسط مهندس معمار فرانسوی "آگوسته هنری ویلدیو" به عنوان اقامتگاه حاکم فرانسوی در هندوچین ساخته شد. کاخ ویژگی‌های معماری فرانسه را دارد. از سال 1945 دولت ویتنام بر کاخ مسلط شد و آن را به عنوان اقامتگاه رئیس جمهور مهیا کرد. اما به دلایلی رئیس جمهور از زندگی در آن امتناع کرد و یک اقامتگاه دیگر در زمین کاخ بنا کرد. امروزه این کاخ به عنوان محل دیدارهای حکومتی به کار می‌رود.

کاخ مِردِکا، جاکارتا، اندونزی

بیست و نه کاخ ریاست جمهوری بسیار زیبا در دنیا
کاخ مردکا، کاخ ریاست جمهوری کشور اندونزی است و مقر رسمی رئیس جمهور جمهوری اندونزی است و در مرکز شهر جاکارتا واقع شده است. کاخ ویژگی‌های معماری نئو کلاسیک را دارد و در دهه 1870 احداث شده است. این کاخ قبلاً مقر حاکم هلندی بوده است. در سال 1949 کاخ به نام کاخ مردکا، نام گرفت.

کاخ بِلِوو، آلمان

بیست و نه کاخ ریاست جمهوری بسیار زیبا در دنیا
کاخ بلوو که به نام اسکلاس بلوو نیز شناخته می‌شود در شهر برلین کشور آلمان واقع شده است و به مدت‌های طولانی مقر رسمی رئیس جمهور آلمان بوده است. این ساختمان به عنوان مقر سلطنتی در بین سالهای 1785 تا 1786 ساخته شده است که شامل یک موزه و اقامتگاه مهمان است و توسط مهندس معمار "فیلیپ دانیل بومن" طراحی شده است. بعد از جنگ جهانی دوم ساختمان آسیب دید و باز سازی شد. بعدها چندین بار تعمیر شد و از آن به بعد مقر رئیس جمهور شد. طرح نئو کلاسیک سفید ساختمان به صورت دو بال در دو طرف ساختمان است. به سمت چپی بال ملکه و سمت راستی بال نشاط گفته می‌شود.

کاسا روسادا، آرژانتین

بیست و نه کاخ ریاست جمهوری بسیار زیبا در دنیا
لا کاسا روسادا یک کاخ ریاست جمهوری در آرژانتین است و در شهر بوینس آیرس پایتخت کشور آرژانتین واقع شده است. این کاخ دفتر کار رسمی رئیس جمهور است اما او آنجا زندگی نمی‌کند. این ساختمان به طور رسمی کاسا دی گوبیرنو به معنی خانه حکومت نام دارد. کاخ کالباسی رنگ به عنوان یکی از باشکوه‌ترین ساختمان‌های شمایلی در شهر بوینس آیرس است و در اواخر دهه 1800 ساخته شده است. این ساختمان شامل یک موزه نیز هست.

کاخ ریاست جمهوری اوغوز خان، عشق آباد، ترکمنستان

کاخ ریاست جمهوری اوغوز خان مقر رسمی و دفتر کار رئیس جمهور است و در شهر عشق آباد پایتخت این کشور واقع شده است و در سال 2011 توسط شرکت ساختمانی فرانسوی بویگوئز در مرکز این پایتخت تاریخی بنا شد و به مدت طولانی قرارگاه رئیس جمهوری و اقامتگاه رئیس جمهور بوده است.

نووی دِور، صربستان

نووی دور مقر رسمی رئیس جمهور کشور صربستان است و قبلاً به عنوان مقر سلطنتی سلسله کارادوردِویک صربستان و بعداً یوگسلاوی بود و در اوایل قرن 1900 ساخته شد و در اواسط قرن 1900 باز سازی شد و از آن زمان به بعد به عنوان دفتر کار رئیس جمهور مورد استفاده قرار گرفت.

کاخ بِلِم، لیسبون، پرتغال

در طول تاریخ، کاخ ملی بلم به عنوان مقر سلطنتی پادشاهان و رؤسای جمهور کشور پرتغال بوده است و امروزه به عنوان اثر تاریخی ملی و مقر رسمی جمهوری پرتغال است و در بلم، شهر لیسبون واقع شده است. ساخت آن در حدود دهه‌ی 1720 شروع شد و در دهه‌ی 1750 به پایان رسید. هم چنین یک موزه درون ساختمان وجود دارد. درست در مقابل کاخ، یک باغ و یک تندیس از آفسونو دی آلبوکوئرکو، نایب السلطنه هندی که بر بالای یک پایه قرار دارد دیده می‌شود.

کاخ پلانالتو، برزیل

کاخ پلانالتو اقامتگاه رسمی رئیس جمهور کشور برزیل است اما مقر رسمی رئیس جمهور نیست و در پایتخت این کشور یعنی شهر برازیلیا واقع شده است. ساختمان توسط مهندس معماری به نام "اسکار نیه مِیِر" طراحی شده است. ساخت آن در سال 1958 شروع شد و در سال 1960 افتتاح شد و به مدت طولانی دفتر کار رسمی رؤسای جمهور برزیلی بوده است.

کاخ ماریینسکای

کاخ ماریینسکای اقامتگاه رسمی رئیس جمهور کشور اوکراین است و در شهر کیف واقع شده است. این کاخ باعظمت و شاهانه که ویژگی‌های معماری باروک را دارد، به عنوان مقر مهمانان خانواده‌ی امپراطوری است. این کاخ در حدود دهه‌ی 1750 به درخواست ملکه‌ی روسی "الیزابت پتروونا" ساخته شده است و توسط مهندس معمار روسی "بارتولومئو راست رِلی" طراحی شده است. بعدها در اوایل قرن 19 ام توسط آتش صدمه دید و در سال 1870 از روی نقاشی‌های قدیمی باز سازی شد. این کاخ در طول جنگ جهانی دوم دوباره صدمه دید و در دهه‌ی 1940 دوباره باز سازی شد.

کاخ الیزه، جمهوری فرانسه

کاخ الیزه در شهر پاریس در کشور فرانسه واقع شده است و مقر رسمی رئیس جمهور جمهوری فرانسه است و از سال 1848 به عنوان مقر رسمی رؤسای جمهور فرانسه، استفاده می‌شده است. این کاخ امروزه به عنوان دفتر کار رئیس جمهور و محل ملاقات و شورای وزیران به کار می‌رود. در اوایل دهه 1700 احداث شده است. بعدها در دهه 1970 تعمیر شد. این کاخ به علت دکوراسیون و اثاثیه منحصر به فرد، باپرستیژترین کاخ‌ در پاریس است.

کاخ لوس لوپز، پاراگوئه

کاخ لوس لوپز به عنوان دفتر کار رسمی رئیس جمهور همانند مقر حکومتی کشور پاراگوئه است و در شهر آسونسیون واقع شده است. این کاخ به دستور کارلوس آنتونی لوپز برای فراهم کردن یک اقامتگاه برای پسرش بنا شده است و در دهه‌ی 1860 با نظارت مستقیم مهندس معمار انگلیسی "آلونسو تیلور" ساخته شده است.



 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما