نحوه‌ی نصب نبشی آب‌ چکان روی سقف

نصب یک نبشی آب چکان تضمین خواهد کرد که دیوارهای خانه شما در فصول بارانی، خشک بماند. چیزهایی که شما نیاز دارید: دستور العمل‌ها، مواد و ابزار، و کمی کار سخت است.
پنجشنبه، 17 مهر 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نحوه‌ی نصب نبشی آب‌ چکان روی سقف
نحوه‌ی نصب نبشی آب‌ چکان روی سقف

 

تألیف و ترجمه: حمید وثیق زاده انصاری
منبع: راسخون




 
نصب یک نبشی آب چکان تضمین خواهد کرد که دیوارهای خانه شما در فصول بارانی، خشک بماند. چیزهایی که شما نیاز دارید: دستور العمل‌ها، مواد و ابزار، و کمی کار سخت است.
در هر فصل بارانی، دیوارهای خانه‌ی شما تبدیل به یک مکان مستعد برای رشد خزه‌ها و قارچ‌ها می‌شود. دلیلش این است که آب از پشت بام، به طور مستقیم بر روی دیوار چکه می‌کند، و آن را مرطوب می‌کند. این به نوبه‌ی خود، باعث رشد قارچ‌ها می‌شود. برای جلو گیری از آن، شما نیاز به یک سقف مناسب دارید، که می تواند از این آسیب جلو گیری کند. نصب یک لبه‌ی آب چکان می‌تواند به شما کمک کند که از شر این مشکل خلاص شوید. لبه‌ی آب چکان، نوار L شکل، گالوانیزه‌ و‌ از جنس فلز است، که به سقف نصب می‌شود و اجازه می‌دهد تا جریان آب، از سقف به سیستم فاضلاب زمینی هدایت شود. این راه حلی بسیار مناسب است که از تجمع آب در پشت بام جلو گیری می‌کند. این را می‌توان بر روی هر نوع بامی از جمله، فایبر گلاس (پشم شیشه‌ای)، فلزی، و غیره، نصب کرد. از آسیب دیدن بام و پیشانی بام، جلو گیری می‌کند. این واقعاً یک ضرورت برای هر خانه‌ای است.
نحوه‌ی نصب نبشی آب‌ چکان روی سقف

دستور العمل

سقف باید از پیش آماده شود. باید یک لایه‌ی زیرین از جنس کاغذ آلی داشته باشد.
وسایل مورد نیاز را از فروشگاه ابزار تهیه نمایید. از آن جایی که نبشی آب چکان در رنگ‌ها و اندازه‌های مختلف در دست رس است، یکی را که مناسب نمای منزل شما است انتخاب کنید. اندازه‌ای را انتخاب کنید که سقف خانه را به طور کامل پوشش دهد.
شروع نصب را از گوشه‌ای از سقف شروع کرده و با حرکت در اطراف، آن را تکمیل کنید. با کمک چنگال یا گیره‌ی آهنی، لبه‌ها را به ورق‌های سقف محکم فیکس کنید. از هر 18 تا 20 سانتی متر، گیره بزنید تا نبشی آب چکان در جای خود ثابت شود. هنگامی که یک صفحه ثابت شد، ورق دوم را کمی بر روی ورق اولی سوار کرده و با همین روش ادامه دهید.
ورق دوم را روی اولی قرار داده و گیره‌ یا چنگال را با چکش در نقطه تقاطع بکوبید. پس از پیوستن دو بخش، ورق‌های بعدی را نیز با همان روش قبلی، با فاصله 18 اینچ بین هر گیره، در جای خود محکم کنید. ورق‌های بعدی باید با همین شیوه‌ ثابت شوند تا تمام محیط سقف پوشش داده شود.
اگر شما لبه‌های قطره چکان را در سقف تخته‌ کوب نصب می‌کنید، حتماً محافظ‌ ضد آب و برف نصب کنید، که سقف را از نشت آب محافظت ‌کند. نصب نبشی قطره چکان را باید از پایین شروع کرده و به سمت بالا حرکت کنیم. شیروانی باید به درستی هم پوشانی شود تا شکاف بین آنها کاملاً پوشانده شود.
در صورتی که شما در پشت بامتان ناودان دارید، سطح لبه‌ی قطره چکان را در پایین‌تر از نوک فوقانی ناودان نصب کنید. این موقعیت نبشی قطره‌ چکان باعث می‌شود که آب حتماً به داخل ناودان بچکد، و به زمین منتقل شود و از آسیب دیدگی دیوار جلو گیری کند. پس از نصب کامل، مطمئن شوید که هیچ شکاف یا نا هم‌ ترازی وجود نداشته باشد. هم چنین می‌توانید رنگ نبشی قطره‌ چکان را مطابق با رنگ نمای خانه‌ی خود نقاشی کنید.
شما هم چنین می‌توانید نبشی قطره چکانی را بر روی سقف کارگاه و یا گاراژ خود، با پیروی از این دستور العمل فوق، نصب کنید. نبشی قطره چکان یک ضمیمه‌ی با ارزش برای هر خانه‌ای محسوب می‌شود؛ هر چه زودتر از آن استفاده کنید‌.



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.