شير مادر؛ پديده شگفت انگيز خلقت

شير مادر تركيبي بي نظير است كه خداوند آن را نه فقط به منظور تأمين نيازهاي غذايي كودك بلكه براي حفظ كودك از عفونتها و بيماريهاي مختلف خلق كرده است. تعادل مواد غذايي موجود در شير مادر در سطح عالي و در بهترين شكل ممكن براي سيستم فيزيكي بدن كودك در حال رشد مي باشد.
شنبه، 11 اسفند 1386
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
شير مادر؛ پديده شگفت انگيز خلقت
شير مادر؛ پديده شگفت انگيز خلقت
شير مادر؛ پديده شگفت انگيز خلقت
منبع: روزنامه قدس
شير مادر تركيبي بي نظير است كه خداوند آن را نه فقط به منظور تأمين نيازهاي غذايي كودك بلكه براي حفظ كودك از عفونتها و بيماريهاي مختلف خلق كرده است. تعادل مواد غذايي موجود در شير مادر در سطح عالي و در بهترين شكل ممكن براي سيستم فيزيكي بدن كودك در حال رشد مي باشد. در عين حال، شير مادر از لحاظ مواد مغذي بسيار غني است به طوري كه رشد مغز و تكامل سيستم عصبي كودك را بهبود مي بخشد. مواد غذايي كه امروزه توسط فناوري جديد مخصوص كودكان توليد شده است به همين سادگي نمي تواند با اين ماده غذايي شگفت انگيز و بي نظير رقابت كند.
هر روز كه مي گذرد فايده جديد از شير مادر كه به طور رايگان به كودك ارزاني شده، آشكار مي شود. تحقيقات نشان داده است، كودكاني كه از شير مادر تغذيه مي كنند از نظر مقاومت در برابر عفونتهاي تنفسي و گوارشي نسبت به ساير كودكان بسيار قويترند و اين به دليل وجود پادتنهايي است كه در شير مادر وجود دارد و از كودك در برابر عفونتها محافظت مي كند. از ديگر ويژگيهاي ضد عفوني بودن شير مادر آن است كه موانعي بر سر راه ورود باكتريها و ويروسها و انگلها ايجاد و در ضمن محيطي مناسب را براي ورود باكتريهاي خوب فراهم مي كند كه به وضعيت نرمال فلورا معروف است. در اين حالت، عناصر شير مادر در سيستمي ايمن و واكسينه تنظيم شده و وضعيت را به وجود مي آورند كه شير مادر به طور مؤثرتري در مقابله با بيماريهاي مسري و واگيردار عمل نمايد. شير مادر به اين دليل كه مخصوص كودكان فراهم شده، از نظر غذايي قابل هضم ترين غذايي است كه كودكان مي توانند بخورند و از آنجايي كه شير مادر از نظر غذايي براي كودك بسيار غني است با اين حال به راحتي توسط سيستم حساس بدن كودك هضم مي شود و در نتيجه، چون كودك انرژي كمتري را صرف هضم آن مي كند، انرژي ذخيره شده مي تواند در ساير فعاليتهاي بدني كودك نظير رشد و تكامل اعضا به كار گرفته شود.
در شير مادراني كه نوزاد زودرس داشته اند، مقدار چربي، پروتئين، كلريد سديم معدني و آهن بيشتري وجود دارد. در حقيقت، اين موضوع اثبات شده است كه نوزادان زودرس تغذيه شده با شير مادر در آزمونهاي هوش نسبت به ساير كودكان از امتياز بيشتري برخوردار مي باشند و رشد و تكامل سيستم بينايي آنها نيز بهتر است. يكي از حقايقي كه علم جديد درباره شير مادر به آن دست يافته اين است كه شير خوردن كودك تا مدت دو سال پس از تولد بسيار مفيد و سودمند است و اين در حالي است كه خداوند اين اطلاعات مهم را، كه بتازگي توسط علم جديد كشف شده، در چهارده قرن پيش در قالب آيات زير در اختيار ما قرار داده است:
«و ما به هر انساني سفارش كرديم كه در حق پدر و مادر نيكي كن به خصوص مادر، كه چون حمل فرزند برداشته تا مدت دو سال، كه طفل را از شير بازگرفته، هر روز به رنج و ناتواني اش بيفزوده، بسيار نيكي كن و سپاسگزاري كن و نخست شكر من كه خالق و منعم هستم و آنگاه شكر پدر و مادر را به جاي آور كه بازگشت خلق به سوي من خواهد بود.» (لقمان، 14)




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.