اسرار رژيم هاي پرچرب

در بدن توليد حرارت مي کنند. اين چربي ها در حرارت معمولي چربي ها نيز مانند مواد قندي و نشاسته اي جامد هستند و آن دسته که مايع هستند، روغن ناميده مي شود.
يکشنبه، 19 اسفند 1386
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اسرار رژيم هاي پرچرب
اسرار رژيم هاي پرچرب
اسرار رژيم هاي پرچرب

نويسنده:admin2
منبع:مجله اینترنتی کشاورز جوان
در بدن توليد حرارت مي کنند. اين چربي ها در حرارت معمولي چربي ها نيز مانند مواد قندي و نشاسته اي جامد هستند و آن دسته که مايع هستند، روغن ناميده مي شود.
چربي ها خاصيت انرژي زايي فراواني دارند و هر کدام از آنها 9 کالري انرژي ايجاد مي کند. از اين رو مصرف چربي ها براي ايجاد حرارت ضروري است.
چربي ها اسيدهاي چرب لازم براي بدن دارند و ناقل ويتامين هاي محلول در چربي نيز هستند. بعلاوه وجود چربي در رژيم غذايي کودکان در حال رشد حائز اهميت است.
همچنين جوانان و کساني که کارهاي بدني سنگين انجام مي دهند نياز بيشتري به چربي دارند. چربي هاي خون به صورت اسيدهاي چرب آزاد، تري گلسيريدها، فسفوليپيدها، ليپوتروئتين و کلسترول است.
کلسترول که در رژيم غذايي وجود دارد فراوان ترين نوع استرول در بافت حيواني است غذاهاي حيواني مانند انواع گوشت ، کره ، خامه ، شير، تخم مرغ و روغن هاي حيواني منبع اصلي چربي هستند. علاوه بر اينها دانه هاي روغني مانند گردو، فندق ، بادام زيتون ، لوبيا، سويا و کاکائو نيز مقادير زيادي چربي دارند.در اين ميان چربي ها منبع انرژي هستند و در بدن توليد گرما مي کنند بعلاوه اسيدهاي چرب ضروري را تامين مي کنند. سه نوع اسيد چرب ضروري وجود دارد که در ساختمان سلول ها و رشد و نمو بدن نقش مهمي دارند و از آنجا که در بدن ساخته نمي شوند، بايد از طريق غذا به بدن برسند. چربي ها ويتامين هاي محلول در چربي را تامين مي کنند ويتامين هاي K، E، D، A نيز محلول در چربي هستند. حذف چربي از غذا سبب کاهش اين نوع ويتامين ها در بدن مي شود، ضمن اين که اثر سيرکنندگي دارند، غذاهاي چرب به علت آن که ديرهضم مي شوند در ايجاد سيري موثرند.اما چربي کلمه اي است که اکثرا از آن فرار مي کنيم بخصوص وقتي صحبت از بدن خودمان به ميان مي آيد ما را ياد چاقي مي اندازد. خوب است بدانيد سلول هاي چربي از ابتدا تا انتهاي زندگي در بدن به يک اندازه وجود دارند و تنها بزرگ مي شوند و همين باعث رشد و گاهي هم چاقي مي شود.بتازگي دانشمندان دريافته اند که با انجام حرکات ورزشي بعد از مصرف يک وعده غذايي حاوي چربي ، مقدار چربي در بدن رو به کاهش مي رود و به صورت اکسيد شده در ماهيچه هاي دور استخوان ها استفاده مي شود و نيز به سلامت بيشتر افراد کمک مي کند. اين رژيم باعث تعديل چربي در بدن مي شود. چربي ها در سلول هاي چربي طي عملي به نام ليپولايسيس (تجزيه و تحليل چربي) براي توليد انرژي در بدن شکسته مي شوند، بنابراين مقدار آنها کاهش مي يابد. اسيدهاي چرب نيز توسط رگهاي گردش خون اين چربي ها را به بافتهايي که نياز به انرژي دارند، مي رساند.در افراد چاق مقدار زياد چربي انباشته شده توسط ليپولايسيس تسويه مي شود، اما جزييات اين روند هنوز به طور کامل شناخته نشده است.
بعلاوه هورمون هاي آدرنالين در اين افراد هنگام استرس و اضطراب و... واکنش هايي انجام مي دهند که باعث تاثير در چربي هاي زيرپوستي مي شوند. همان طور که مي دانيد آدرنالين (گلوکان اپي نفرين) و نورآدرنالين همگام با تحريک اعصاب سمپاتيک از غدد فوق کليه ترشح مي شود و نوعي حالت آماده باش براي بدن است.
دانشمندان در طول اين تحقيق دريافتند که نه تنها از حجم چربي در هر دو مورد افراد چاق و لاغر هنگام ورزش کاسته مي شود بلکه در افراد چاق اين ميزان نسبت به افراد لاغر بيشتر است.
همچنين غذاهاي پرچرب ، عمليات ليپولايسيس را در افراد چاق بالاتر نيز مي برد. دانشمندان به مطالعه زنجيره طويل اسيدهاي چرب در رژيم هاي درماني پرچرب در سلول هاي چربي پرداختند و متوجه شدند اين اسيدهاي چرب نيز عمليات ليپولايسيس را افزايش داده و درنتيجه باعث کاهش چربي مي شود. اين براي اولين بار است که دانشمندان به چنين نتايجي در مورد چربي ها رسيده اند و اين نتايج راه نويني براي بررسي نقش اسيدهاي چرب موثر بر سوخت وساز ماهيچه ها و رگهاي خوني باز مي کند.




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.