پیوند سلولهاى بنیادى به بیماران قلبى با استفاده از نانوتکنولوژى

پیوند سلولهاى بنیادى به بیماران قلبى با استفاده از نانوتکنولوژى افقى جدید در درمان بیمارى قلبى استفاده از سلول هاى بنیادى براى درمان بیمارى هاى صعب العلاج، یکى از امیدهاى در حال تحقق بشر در حوزه علوم پزشکى است که روزبه روز، افق هاى تازه اى از آن نمایان مى شود. در این مقاله به روش جدیدى از پیوند سلول هاى بنیادى بالغ به بیماران قلبى اشاره شده است که در آن از نانوتکنولوژى هم استفاده مى شود
يکشنبه، 25 فروردين 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پیوند سلولهاى بنیادى به بیماران قلبى با استفاده از نانوتکنولوژى
پیوند سلولهاى بنیادى به بیماران قلبى با استفاده از نانوتکنولوژى
پیوند سلولهاى بنیادى به بیماران قلبى با استفاده از نانوتکنولوژى

منبع:http://daneshnameh.roshd.ir
پیوند سلولهاى بنیادى به بیماران قلبى با استفاده از نانوتکنولوژى افقى جدید در درمان بیمارى قلبى استفاده از سلول هاى بنیادى براى درمان بیمارى هاى صعب العلاج، یکى از امیدهاى در حال تحقق بشر در حوزه علوم پزشکى است که روزبه روز، افق هاى تازه اى از آن نمایان مى شود. در این مقاله به روش جدیدى از پیوند سلول هاى بنیادى بالغ به بیماران قلبى اشاره شده است که در آن از نانوتکنولوژى هم استفاده مى شود.

• هدف از پیوند

هدف از انجام این عمل تهیه و پیوند نوع خاصى از سلول هاى بنیادى بالغ به بیماران قلبى بود. بیمارانى که در این روش مورد مطالعه و آزمایش قرار گرفتند، دچار ایسکمى عضلات قلبى (از بین رفتن سلول هاى میوکارد در نتیجه قطع جریان خون) بودند و انجام عمل پیوند عروق میان بر کرونرى یا باى پس (Bypass) براى آنان کارساز نبود.در این روش جدید که نوعى درمان با استفاده از سلول هاى بنیادى است و نیازمند انجام عمل قلب باز است، ابتدا با استفاده از نور لیزر، بافت عضلانى قلب بیمار در ناحیه دچار ایسکمى تحریک مى شوند. سپس سلول هاى بنیادى اخذ شده از خود فرد به اطراف ناحیه دچار آسیب تزریق مى شوند تا ضمن تمایز به سلول هاى عضله قلب، منطقه آسیب دیده را ترمیم نمایند.




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.