قطع ناگهاني شير مادر، کودک را مستعد عفونت مي کند

کارشناس مادر و کودک مرکز بهداشت استان يزد گفت: هر کودک بايد تا پايان دو سالگي با شير مادر تغذيه شود چرا كه قطع ناگهاني شير کودک را مستعد بيماري‌هاي عفونت مي‌کند. گيتي قوچاني در گفت‌وگو با ايسنا، در خصوص روش صحيح شيردهي اظهار داشت: به منظور روش صحيح شيردهي بايد تمام بدن شيرخوار رو به روي بدن مادر قرار گيرد و مادر در تماس مستقيم و نزديک با شيرخوار قرار گيرد.
دوشنبه، 23 ارديبهشت 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
قطع ناگهاني شير مادر، کودک را مستعد عفونت مي کند
قطع ناگهاني شير مادر، کودک را مستعد عفونت مي کند
قطع ناگهاني شير مادر، کودک را مستعد عفونت مي کند

کارشناس مادر و کودک مرکز بهداشت استان يزد گفت: هر کودک بايد تا پايان دو سالگي با شير مادر تغذيه شود چرا كه قطع ناگهاني شير کودک را مستعد بيماري‌هاي عفونت مي‌کند.
گيتي قوچاني در گفت‌وگو با ايسنا، در خصوص روش صحيح شيردهي اظهار داشت: به منظور روش صحيح شيردهي بايد تمام بدن شيرخوار رو به روي بدن مادر قرار گيرد و مادر در تماس مستقيم و نزديک با شيرخوار قرار گيرد.
وي ادامه داد: سر نوزاد بايد روي ساعد مادر و بدن او در امتداد بدن مادر قرار گيرد. به طوري كه دست چپ نوزاد زير بغل مادر آزاد و دست راست نوزاد بالا باشد و همچنين صورت شيرخوار رو به روي پستان مادر و چانه او روي پستان مادر قرار داده شود.
قوچاني، خاطر نشان كرد: دهان نوزاد حين شيرخوردن کاملا باز بوده و لب پايين وي به طرف خارج قرار داشته باشد و قسمتي از هاله پستان مادر در بالاي لب فوقاني و قسمتي بسيار کمي از پستان زير لب تحتاني کودک قابل ديد باشد.
اين کارشناس مادر و کودک، خاطر كرد: به منظور شيردهي صحيح بايد زبان کودک که حالت مقعر دارد و دور تا دور پستان قرار گرفته مشاهده شود و مکيدن‌هاي او آرام و عميق و همچنين گونه‌ها گرد و بر آمده باشد نه فرو رفته و گود.
وي، يادآور شد: شيرخوار هنگام شير خوردن بايد آسوده و خوشحال بوده و در پايان بسيار راضي و خشنود به نظر آيد و زماني که احساس سير بودن کند خودش شير خوردن را رها مي کند.
قوچاني، تاکيد کرد: مادر نبايد هنگام شيردادن به نوزاد هيچگونه دردي در ناحيه مربوطه احساس کند.
کارشناس مادر و کودک مرکز بهداشت استان يزد، در پايان در خصوص زمان مناسب از شير گرفتن کودک گفت: با استناد به توصيه‌هاي ديني هر کودک بايد دو سال تمام از شير مادر تغذيه شود؛ چرا که از شير گرفتن زود هنگام و ناگهاني کودک از شير عوارضي از قبيل مستعد شدن کودک به عفونت را در بر دارد.
http://www.salamatnews.com




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.