اعتقادات نادرست و باورهاي غلط در مورد کودکان

۱- عده اي باور دارند ،‌ فشار و ماساژ دادن پستان نوزادي که دچار تورم شده است باعث خروج شير و برطرف شدن تورم مي گردد . تجزيه و تحليل : از آنجا که متورم شدن پستان نوزاد به دليل تغييرات هورموني که در بدن نوزاد رخ مي دهد مي باشد ، بنابراين ماساژ و فشار دادن پستان باعث آسيب به بافت پستان شده و احتمال ايجاد عفونت ثانويه هم بيشتر مي شود . حتي در دختر بچه ها فشار دادن پستان و آسيب به نسج آن باعث اختلالاتي در رشد آينده آن خواهد شد .
يکشنبه، 19 خرداد 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اعتقادات نادرست و باورهاي غلط در مورد کودکان
اعتقادات نادرست و باورهاي غلط در مورد کودکان
اعتقادات نادرست و باورهاي غلط در مورد کودکان

۱- عده اي باور دارند ،‌ فشار و ماساژ دادن پستان نوزادي که دچار تورم شده است باعث خروج شير و برطرف شدن تورم مي گردد .
تجزيه و تحليل : از آنجا که متورم شدن پستان نوزاد به دليل تغييرات هورموني که در بدن نوزاد رخ مي دهد مي باشد ، بنابراين ماساژ و فشار دادن پستان باعث آسيب به بافت پستان شده و احتمال ايجاد عفونت ثانويه هم بيشتر مي شود . حتي در دختر بچه ها فشار دادن پستان و آسيب به نسج آن باعث اختلالاتي در رشد آينده آن خواهد شد .
۲ -عده اي باور دارند : قنداق کردن نوزاد با پارچه و يا بستن او در گهواره چوبي بوسيله پارچه با بندهاي پارچه اي باعث آرامش گرديده و جلوي کج شدن دست و پا را مي گيرد .
توضيح : دررفتگي هاي مفصل لگني و بخصوص دررفتگي هاي خفيف اين مفصل با قنداق کردن و يا بستن نوزاد در گهواره وضع بدتري پيدا مي کند . به علاوه قنداق کردن ممکن است باعث افزايش خطر گرمازدگي و ادرار سوختگي شود در اين حال نوزاد بي قرار شده و شير نمي خورد . يا ممکن است بعلت آنکه نوزاد در گهواره به پشت خوابيده و تغذيه هم مي شود امکان اسپيراسيون افزايش يابد .
۳ - عده اي باور دارند : ريختن شير يا جوشانده گياهي محلي در گوش نوزادي که بي قرار است و گريه مي کند موجب آرام کردن وي مي شود .
توضيح : بي قراري در شيرخوار را با برطرف کردن علت بايد درمان کرد علل شايع شامل خيس بودن کهنه ، گرسنگي ، گرما ، سرما ، نفخ شکم مي باشد . و علل ديگر شامل عفونت هاي مختلف مثل عفونت گوش ، عفونت ادراري و عفونتهاي روده اي ممکن است باشد . ريختن مواد ذکر شده در گوش هيچ تأثيري در درمان عفونت گوش ندارد .
۴ - عده اي باور دارند : سرمه کشيدن چشم نوزاد باعث پر نوري و جلاء چشم او مي شود .
توضيح : ميزان ديد هر فرد بستگي به خصوصيات کره چشم و قسمتهاي مختلف چشم از جمله قرنيه دارد و سرمه هيچ تأثيري در تغيير اين اندامها ندارد و بيشترين مشکل با سرمه ايجاد عفونتهاي مکرر در چشم نوزاد مي شود که در صورت عدم درمان مناسب مي تواند منجر به کاهش ديد و حتي کوري شيرخوار گردد http://www2.irib.ir




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.