مصرف بی رویه نمک سبب افزایش وزن میشود

تحقیقات جدید بیانگر این مطلب است که مصرف بیش از حد نمک میتواند سبب افزایش وزن شود و اگر خواهان کاهش وزن خود هستید باید در مصرف نمک تعدیل نمائید. مطالعات نشان می دهند که استفاده نامناسب از نمک در رژیم غذائی باعث تشنگی میشود که در نتیجه تمایل به نوشیدن نوشابه را زیاد کرده و چون نوشابه ها حاوی کالری بالائی هستند این امر سبب افزایش وزن میگردد.
سه‌شنبه، 4 تير 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مصرف بی رویه نمک سبب افزایش وزن میشود
مصرف بی رویه نمک سبب افزایش وزن میشود
مصرف بی رویه نمک سبب افزایش وزن میشود

تحقیقات جدید بیانگر این مطلب است که مصرف بیش از حد نمک میتواند سبب افزایش وزن شود و اگر خواهان کاهش وزن خود هستید باید در مصرف نمک تعدیل نمائید.
مطالعات نشان می دهند که استفاده نامناسب از نمک در رژیم غذائی باعث تشنگی میشود که در نتیجه تمایل به نوشیدن نوشابه را زیاد کرده و چون نوشابه ها حاوی کالری بالائی هستند این امر سبب افزایش وزن میگردد.
در سالهای ۱۹۸۸-۱۹۷۶ و ۱۹۹۴-۱۹۸۸ در ایالات متحده چاقی در میان مردان ۵۲ درصد و در میان زنان ۶۲ درصد رشد داشته است. این میزان رشد در سالهای ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۲ در حدود ۱۲۰ در صد در بین مردان و ۹۹ درصد در بین زنان افزایش پیدا کرده است.
تحقیقات نشانگر اینست که این ارتباط افزایش وزن با مصرف بی رویه نمک و متعاقبا تشنگی و نوشیدن نوشابه های پر کالری میباشد.
در گذشته تصور می شد که کاهش مصرف نمک در رژیم غذائی تاثیری در سلامتی انسان ندارد اما بر اساس گزارش مجله “رشد بیماریهای قلبی” کاهش ۳۰ در صد از مصرف نمک سبب کاهش قابل ملاحظه 75 در صدی در بیماریهای رگهای اطراف قلب و مرگ و میر میگردد.
پرفسور هیکی کارپانان (Heikki Karppanen) از دانشگاه هلسینکی ( Helsinki ) و دکتر ارو مروالا (Eero Mervaala) گزارش مبسوطی ارائه داده اند که کاهش مصرف نمک تاثیری زیادی در میزان فشار خون دارد در صورتیکه استفاده از داروهای کاهنده فشار خون بر روی این بیماری تنها تاثیر ده درصدی دارد.
مصرف نمک در ۱۵ سال گذشته در اغلب کشورها به خصوص آمریکا حدود ۵۰ در صد افزایش پیدا کرده است و میزان فشار خون بالا در بین دنیا بی ارتباط با افزایش مصرف نمک نمی باشد.




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.