سریع‌ترین راه جهت کاهش 10 پوند ( 5ر4 کیلو) از وزن بدن

نمی‌توانیم تنها یک روش یا برنامه‌ی قطعی بیابیم تا بوسیله‌ی آن به سریع‌ترین راه ممکن حدود 5ر4 کیلو از وزن خود را کم کنیم. ترکیبی از رژیم غذایی، ورزش، عزم قوی و تمرکز به شما کمک خواهند کرد که نه تنها آن چند کیلو اضافه وزن را
پنجشنبه، 8 بهمن 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سریع‌ترین راه جهت کاهش 10 پوند ( 5ر4 کیلو) از وزن بدن
سریع‌ترین راه جهت کاهش 10 پوند ( 5ر4 کیلو) از وزن بدن

 

مترجم: رزیتا ملکی‌زاده
منبع: راسخون



 

نمی‌توانیم تنها یک روش یا برنامه‌ی قطعی بیابیم تا بوسیله‌ی آن به سریع‌ترین راه ممکن حدود 5ر4 کیلو از وزن خود را کم کنیم. ترکیبی از رژیم غذایی، ورزش، عزم قوی و تمرکز به شما کمک خواهند کرد که نه تنها آن چند کیلو اضافه وزن را به سرعت از دست دهید، بلکه زندگی بسیار سالمتری را پیش گیرید.
سریع‌ترین راه‌ها جهت از دست دادن وزن
با جستجویی سریع در مورد راه‌هایی برای از دست دادن وزن می‌توان به انواع بسیاری از رژیم‌های غذایی زودگذر و مد روز مانند «رژیم غذایی اتکینز»، «پنج عامل رژیم غذایی»، « رژیم غذایی مخصوص گروه خونی» و غیره دست یافت. این رژیم‌های غذایی، بدون شک، به کاهش وزن شما کمک خواهند کرد، اما آیا قادر خواهید بود که کاهش وزن را حفظ کنید یا خیر، کسی از آن اطلاعی ندارد.

مراقب آنچه می‌خورید باشید

سریع‌ترین راه جهت کاهش 10 پوند ( 5ر4 کیلو) از وزن بدن
جهت از دست دادن سریع‌تر 10 پوند یا 5ر4 کیلوگرم از وزن خود، با خوردن مواد غذایی کم کالری و کم چرب شروع کنید. غذاهای کمتری در هر وعده بخورید و آنها را به 4 یا 5 مرتبه در روز برسانید. مصرف کالری روزانه خود را با انتخاب مواد غذایی کم کالری و محدود کردن پُرس غذا کاهش دهید. از خوردن غذاهایی که چربی بالایی دارند مانند غذاهای سرخ شده، لبنیات پر چرب، شیرینی، فست فود، محصولات آرد سفید و خوراکی‌هایی مانند شیرینی، کیک و... خودداری کنید. میوه‌های تازه، سبزیجات، دانه‌ها، مغزهای خوراکی، گوشت بدون چربی، ماهی، و غلات سبوس‌دار را وارد رژیم غذایی خود نمایید. نوشیدن چای شیرین، قهوه‌های طعم‌دار و لیموناد را کاهش دهید.

در تمرینات ورزشی تنوع ایجاد کنید

سریعترین روش برای از دست دادن وزن، سوزاندن کالری است و بهترین و سریع‌ترین راه برای رسیدن به آن، ورزش می‌باشد. دوچرخه سواری، شنا، کیک بوکسینگ، ایروبیک، رقص، و یا هر گونه فعالیت‌های قلبی و عروقی را امتحان نمایید. تمرینات بدنسازی را دنبال کرده و بر روی گروههای ماهیچه‌های اصلی متمرکز شوید. پرس سینه، پرس شانه، کار بر روی عضلات دو سر بازو و اسکات، برخی از تمرینات بدنسازی هستند که بایستی نه تنها به جهت عضله سازی بلکه کمک به سوزاندن چربی وارد برنامه‌ی خود نمایید.

مقدار زیادی آب بنوشید

آب نیز بدون کالری بوده و خصوصاً نوشیدن آن پیش از وعده‌های غذایی موجب سیری شما می‌شود. آب نه تنها موجب هیدراته (آبدار) بودن بدن، دفع سموم مضر از بدن و افزایش سوخت و ساز می‌شود، بلکه کبد و کلیه‌ها را تحت شرایط بهتر عملکردی قرار می‌دهد. به توصیه‌ی مؤسسه‌ی پزشکی، مردان بایستی روزانه حدوداً 7ر3 لیتر و زنان 7ر2 لیتر آب بنوشند. تا به این ترتیب آب بدنشان حفظ شود.

متمرکز و با انگیزه بمانید

یکی دیگر از عوامل بسیار مهم در مورد کاهش وزن، حفظ اهداف واقع بینانه است. واقع بین بودن به این معنا است که بایستی درمورد مقدار وزنی که لازم است کم کنید، معقول باشید. انتظارات غیر معقول، شانس شما را در کاهش وزن کم می‌کند. از اینرو، بر اجرای برنامه خود تمرکز کرده و با حفظ هدفی بزرگتر در ذهن، به خود انگیزه دهید. نوع بدن، شیوه زندگی، و میزان فعالیت بدنی که می‌توانید در روز انجام دهید را مورد بررسی و تحلیل قرار دهید.

مصمم بمانید

داشتن نگرش و رویکرد هنگامی که به دنبال سریع‌ترین راه برای از دست دادن 5ر4 کیلو از وزن خود هستید، از اهمیت زیادی برخوردار است. نگرش شما نسبت به بدن‌تان تأثیر بسزایی بر روی بدن‌تان دارد. اگر اعتماد به نفس پایینی داشته باشید، و همیشه به مشکلات اضافه وزن خود فکر ‌کنید، آنگاه به مشکلات وزنی خود دامن می‌زنید. اعتماد به نفس داشته و عاشق خود باشید. مسلماً این بدان معنا نیست که هیچ کاری برای آن چند کیلوی اضافه وزن آزار دهنده انجام ندهید. فقط بیش از حد به آن اهمیت ندهید.



 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط