عامل اسپرسو یا ساده‌ترین راه برای پس‌انداز کردن!

همانطور که در پست چرا باید خرجتان کمتر از دخلتان باشد هم گفتم، یکی از کلیدهای ثروتمند شدن در اختیار گرفتن شیوه‌ی خرج کردنتان است. در کتاب میلیونر اتوماتیک نویسنده دیوید باخ توضیح می‌دهد که چگونه ممکن است ندانستن عامل
دوشنبه، 12 بهمن 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
عامل اسپرسو یا ساده‌ترین راه برای پس‌انداز کردن!
عامل اسپرسو یا ساده‌ترین راه برای پس‌انداز کردن!

 

مترجم: ملیحه پیمانی

منبع : راسخون






 

همانطور که در پست چرا باید خرجتان کمتر از دخلتان باشد هم گفتم، یکی از کلیدهای ثروتمند شدن در اختیار گرفتن شیوه‌ی خرج کردنتان است. در کتاب میلیونر اتوماتیک نویسنده دیوید باخ توضیح می‌دهد که چگونه ممکن است ندانستن عامل اسپرسو شما را از ثروتمند شدن باز دارد. ایده‌ی بزرگی که پشت عامل اسپرسو است این است که بیشتر مردم واقعا درباره‌ی اینکه چگونه پولشان را خرج می‌کنند فکر نمی‌کنند -و اگر هم فکر کنند، معمولا برای چیزهای گران قیمت است نه هزینه‌های ناچیز روزانه( مثل قهوهی اسپرسو). همین مخارج خرد و ناچیز روزانه وقتی روی هم جمع شوند مقدار هنگفتی خواهند شد. حرفم را باور نمی‌کنید؟ توضیحی که در ادامه میدهم را در نظر بگیرید.
یک قهوه‌ی اسپرسو در روز= 3.5 دلار
روزی یک اسپرسو در طول یک ماه= 10500دلار
روزی یک اسپرسو در طول یک سال= 126000دلار
روزی یک اسپرسو در طول یک دهه= 1260000دلار
من عاشق یک فنجان قهوه صبحگاهی هستم، اما توضیحی که در بالا درباره‌ی عامل اسپرسو آمد باعث شده که من خودم قهوه‌ام را آماده کنم.
با این حال درک می‌کنم که چرا هنوز هم ممکن استافرادی باشند که برای کنار گذاشتن قهوه اسپرسویشان یا همان یک فنجان قهوه‌ی با کیفیت خوشمزه که یکی از لذت‌های ساده‌ی زندگی است تردید داشته باشند و البته معمولا جنبه‌ی اجتماعی نوشیدن قهوه هم مطرح می‌شود. چرا که معمولا تمایل داریم دور هم جمع شویم و در کنار هم در محیطی صمیمانه گپ بزنیم و چای یا قهوه‌مان را بنوشیم. در ادامه چند هزینه‌ی روزانه‌ی کوچک را می‌بینید که ممکن است بتوانید کنار بگذارید و بیشتر پس‌انداز کنید.

• سیگار - چرا بخاطر سلامتی خودتان هم شده سیگار را ترک نمی‌کنید؟
• نوشیدنی - چرا آب نمی‌نوشید؟
• آبنبات - چرا میان وعده‌ای سالم با خودتان به سر کار نمی‌برید؟
• روزنامه - چرا اخبار را آنلاین( از طریق اینترنت) نمی‌خوانید.
• فست فود - چرا ناهارتان را از خانه سر کار نمی‌برید؟
• معدنی - چرا همان بطری روز قبل را از آبسردکن پر نمی‌کنید؟

با اطلاع از عامل اسپرسو شخصا توانسته‌ام روزانه 10 دلار در مخارج کوچک روزانه پس‌انداز کنم. و مهم این است که فکر نمی‌کنم اگر این چیزهای کوچک این چنینی را کنار بگذارم آنها را "فدا کرده‌ام" چرا که بهرحال چندان هم برایم مفید نیستند. اگر با خودتان می‌اندیشید که در توضیح داده شده چگونه 3.5 دلار به چنین مبلغ چشمگیری رسید، حالا آن را با 10 دلار حساب کنید....
به همین سادگی میتوانید مدیریت اقتصادی بهتری بر مخارج خود داشته باشید.
ثروتمند باشید!



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.