چگونه به همسر افسرده خود کمک کنید

آیا همسر شما احساس ناامیدی، بی‌کسی، بیچارگی، خشم و یا ناراحتی مداوم می‌کند؟ آیا تغییری در اشتها و چرخه‌ی خواب او مشاهده کرده‌اید؟ آیا او علاقه‌ی خود را به سرگرمی‌ها و فعالیت‌های روزانه از دست داده است و علائم رفتاری خود
دوشنبه، 19 بهمن 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونه به همسر افسرده خود کمک کنید
چگونه به همسر افسرده خود کمک کنید

 

مترجم : بهروزی
منبع:راسخون




 

آیا همسر شما احساس ناامیدی، بی‌کسی، بیچارگی، خشم و یا ناراحتی مداوم می‌کند؟ آیا تغییری در اشتها و چرخه‌ی خواب او مشاهده کرده‌اید؟ آیا او علاقه‌ی خود را به سرگرمی‌ها و فعالیت‌های روزانه از دست داده است و علائم رفتاری خود بیزاری، بی‌اعتنایی و یا خودکشی را از خود نشان می‌دهد؟ پس شما علائم افسردگی را تشخیص داده‌اید و باید گام‌های فعالانه‌ای برای کمک به همسر خود بردارید.
طبق سازمان سلامت جهانی (WHO) افسردگی یک اختلال روانی شایع است. به طور جهانی، تقریباً 350 میلیون نفر از تمام سنین از افسردگی رنج می‌برند. هم چنین، افسردگی علت اصلی ناتوانی جهانی و عامل عمده‌ی بیماری‌ها در کل دنیا است.

در یک تیم باشید :

بدانید که این بیماری است که دشمن است و نه همسر شما. سعی کنید به صورت یک تیم، با افسردگی مقابله کنید که به همسر شما کمک خواهد کرد تا احساس انزوا نکند. با رفتن به پیاده روی همراه با همسر خود و یا باشگاه و یا رفتن به مطب دکتر به صورت زوج، حضور فعالانه‌ای در کمک به همسر افسرده خود داشته باشید تا او احساس بهتری بکند. در مواردی که احساس کردید در بیماری غرق شده‌اید، از یک دوست صمیمی و یا مشاور برای حمایت بیشتر کمک بگیرید.

به همسر خود کمک کنید تا معاینه پزشکی مناسب داشته باشد :

اغلب افسردگی باعث خواهد شد که همسر شما نیاز به کمک را رد و انکار کند. پس شما باید در مقابله با بیماری، صبر و حوصله نشان دهید و برنامه‌ی فعالی بریزید. ابتدا از دکتر وقت ملاقات بگیرید و به همسر خود توضیح دهید که آنجا با او خواهید بود و هر گونه مراقبتی را که در توان دارید برای درمان بیماری او انجام خواهید داد.

به همسر خود فرصت و فضا بدهید تا از مرحله و فاز بد عبور کند :

زمان‌هایی هست که صرف نظر از این که شما چقدر همسر خود را دوست دارید و یا برای او فداکاری می‌کنید، او روزهای بدی دارد. او با برنامه‌های شما برای تماشای فیلم و یا حتی خوردن نهار همراه با هم، موافقت نخواهد کرد. تمام کاری که او می‌خواهد انجام دهد این است که افسرده و موجود ناامید و بیچاره‌ای باشد و در همان حالت بماند تا این که شما خوابتان ببرد. این چیزها اتفاق می‌افتند. در چنین زمان‌هایی از مشاور و دکتر کمک بگیرید و همسر خود را تحریک کنید تا ارزش خودش را ببیند. هم چنین اجازه دهید فقط باشد.

آنچه را که او حقیقتاً نیاز دارد و می‌خواهد، درک کنید :

از همسر خود بپرسید که در آن لحظه به چه نیاز دارد. اگر شدنی است، چیزی را که او می‌خواهد برایش فراهم کنید. آن می‌تواند چیزی مثل خوردن بستنی مورد علاقه‌‌ی او و یا دیدن سریال بسیار مورد علاقه‌ی او باشد. لیستی از چیزهایی را که او دوست دارد تهیه کنید و هر وقت که او احساس افسردگی کرد یکی از آنها را پیشنهاد دهید.

اطلاعات خود را در مورد افسردگی به روز نگه دارید :

تا حدی که می‌توانید در مورد افسردگی بخوانید و اطلاعات کسب کنید. از دکتر خود در مورد مراحل درمان بپرسید و از طریق مقدار متوسطی هر چیزی که می‌توانید به دست آورید درک کاملی از افسردگی کسب کنید. هر چه بیشتر بدانید، بهتر می‌توانید با همسر افسرده خود سازگار شوید.

از همسر خود مراقبت کنید :

به هنگام مقابله با مشکلات همسر خود، از نیازهای شخصی و فردی خود، نگذرید. شما مستحق این هستید که وقت خود را صرف دنبال کردن علایق معنی‌دار خود بکنید به علاوه شایسته‌ی ظرافت‌ها و خوبی‌های روزانه مثل محیط تمیز در خانه‌ی خود، وعده‌های غذایی به موقع و داشتن زندگی اجتماعی هستید. باید خاطر نشان شد که ممکن است شما خودتان نیز از افسردگی در امان نباشید. بنابراین لذت‌ها و تفریحات فردی خود را با چیزهایی که حال همسر شما را بهتر خواهد کرد به تعادل برسانید تا شرایط را بهتر کنترل و اداره کنید.



 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.