شرح شغل مدیر فروش منطقه‌ای

مدیر فروش منطقه‌ای... به نظر شغل پر مسئولیتی می‌آید، اینطور نیست؟ این مقاله را مطالعه نمایید تا دریابید وظایف و مسئولیت‌های مربوط به این شغل چه اموری را در بر می‌گیرد.
پنجشنبه، 26 فروردين 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
شرح شغل مدیر فروش منطقه‌ای

شرح شغل مدیر فروش منطقه‌ای
 

 

مترجم: غزل معتمدی
منبع:راسخون




 

مدیر فروش منطقه‌ای... به نظر شغل پر مسئولیتی می‌آید، اینطور نیست؟ این مقاله را مطالعه نمایید تا دریابید وظایف و مسئولیت‌های مربوط به این شغل چه اموری را در بر می‌گیرد.
همانگونه که از نام آن مشخص است، مدیر فروش منطقه ای موظف به رصد و مدیریت فروش محصولی خاص در یک منطقه‌ی جغرافیایی خاص می‌باشد. افراد زیادی روزانه باید تحت سرپرستی چنین شخصی کار کنند و به او گزارش‌های روزانه بدهند. مدیر فروش منطقه‌ای تاثیر بسزایی بر رشد و افزایش بازدهی و فروش محصول در حوزه فعالیت خود داشته و لذا این شغل اختیارات و مسئولیت‌های زیادی را برای وی به همراه می‌آورد.
در قسمت‌های بعدی این مقاله به ویژگی‌ها و خصوصیاتی که یک مدیر فروش منطقه‌ای برای موفقیت در احراز شغل خود نیاز دارد می‌پردازیم اما قبل از آن اجازه دهید وظایف و مسئولیت‌های یک فرد شاغل در این پست سازمانی را بیان کنیم.

وظایف و مسئولیت‌ها

در مقام یک مدیر منطقه‌ای، فرد باید مهارت‌های یک متخصص بازاریابی را داشته باشد. شاید این گفته کمی اغراق آمیز به نظر بایید ولی زمانی که به شرکت‌های بزرگ جهانی و موفقیت آنها نگاه کنید، به نقش بسیار حیاتی این مدیران پی خواهید برد. در زیر همه‌ی آنچه از یک مدیر بازاریابی انتظار می‌رود انجام دهد آورده شده‌است:
• برنامه‌ریزی و اجرای استراتژی‌های بازاریابی مناسب برای رشد فروش
• شناسایی فرصت‌های جدید و نوظهور در بازار و بکارگیری استراتژی‌های مناسب برای توزیع محصولات جدید
• راهنمایی و مشاوره دادن به نمایندگان فروشی که تحت سرپرستی مدیر منطقه‌ای کار می‌کنند برای دستیابی به اهداف فروش تعیین شده در بازه‌ی زمانی مورد نظر و در نتیجه افزاش فروش کلی محصولات
• استخدام، آموزش و مشاوره کارکنان جدید فروش و توزیع نیروی کار در مناطق تحت سرپرستی
• فعالیت به عنوان رابط میان مدیران عالی و نمایندگی‌های فروش در اموری همچون ارزیابی عملکرد یا تغییردر سیاست‌ها و رویه‌های کاری
• ارائه‌ی گزارشات ماهانه از فروش و بودجه‌ی سالانه‌ی تخمینی برای بازاریابی با بهره‌گیری از مهارت‌های تحلیلی و مطالعه و بررسی رویکردهای بازار.
• تشویق و انگیزش رهبران فروش با بروزآوری نمایندگی‌های فروش و آگاه‌سازی آنها از نیاز بازار
• برقراری جلسات هفتگی برای اطمینان از عدم بروز مشکل و پیش‌روی بر طبق برنامه ها

مدارک تحصیلی و مهارت‌ها

حال که با ماهیت این شغل آشنا شدید، باید بدانید که فرد متقاضی این پست باید از مهارت‌های تحلیلی و قضاوتی بهره‌مند باشد. چنین فردی همچنین باید در زمینه‌های برقراری ارتباطات، انجام چندین کار در آن واحد، کنترل استرس و هیجانات و از همه مهم‌تر رهبری توانمند باشد. از لحاظ مدارک تحصیلی افراد با مدارک حداقل لیسانس در حوزه‌ی فروش و بازاریابی گزینه‌های مناسب‌تری خواهند بود. اما تنها مدرک تحصیلی مهم نیست بلکه شما باید حداقل 5 سال سابقه کار در محیط‌های مشابه را داشته باشید. بدلیل نقش حیاتی و موثر این شغل در سازمان اغلب ارگان‌ها بدنبال استخدام افراد کارآزموده و مجرب برای احراز این پست در سازمان خود می‌باشند.
حقوق یک مدیر فروش منطقه ای بین 47 تا 130 هزار دلار در سال متغیر است. هر چقدر شما ماهرتر باشید سازمان‌های بزرگ‌تری از شما دعوت به کار خواهند کرد و این دلیل حقوق بالای شاغلین این حرفه است. براساس منابع مدیریتی موجود، تقاضا برای مدیران فروش منطقه‌ای در آینده رو به افزایش است، بنابراین از حالا خود را برای استخدام در شرکت‌هابی بزرگ و معتبر آماده کنید.



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.