روش‌های خانگی برای ترمیم موهای آسیب دیده

موهای خشک و آسیب دیده ممکن است باعث تغییر شخصیت شما شوند. در این مقاله به بحث درباره‌ی روش‌های خانگی برای بازگرداندن درخشندگی از دست رفته‌ی موهای شما می‌پردازیم.
سه‌شنبه، 18 خرداد 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
روش‌های خانگی برای ترمیم موهای آسیب دیده
روش‌های خانگی برای ترمیم موهای آسیب دیده

 

مترجم: امین حسین پور
منبع:راسخون




 

موهای خشک و آسیب دیده ممکن است باعث تغییر شخصیت شما شوند. در این مقاله به بحث درباره‌ی روش‌های خانگی برای بازگرداندن درخشندگی از دست رفته‌ی موهای شما می‌پردازیم.
محصولات مراقبت از مو زیادی در بازار وجود دارند که ادعا می‌کنند می‌توانند موهای آسیب دیده‌ی شما را ترمیم کنند. ولی، این محصولات گران قیمت هستند و ممکن است تأثیر مورد نظر شما را نداشته باشند. بنابراین، عاقلانه است که از رو‌ش‌های خانگی برای ترمیم موهای آسیب دیده استفاده کنید.
درست است که محصولات موجود در بازار برای مراقبت از موها مفید هستند ولی، مواد شیمیایی موجود در این محصولات اگرچه ممکن است تأثیر سریعی داشته باشند، در دراز مدت ممکن است باعث آسیب دیدن موها شوند. همچنین، بیشتر این محصولات گران قیمت هستند. در چنین مواردی شما می‌توانید از روش‌ها و محصولات خانگی طبیعی برای ترمیم موهای خود استفاده کنید. اگر چه تأثیر گذاری این محصولات ممکن است زمان‌بر باشد ولی عوارض جانبی نیز با خود به همراه نخواهد داشت.

علل آسیب دیدن موها

عوامل مخلتفی می‌توانند منجر به آسیب دیدن موها شوند:
گرما: استفاده از دستگاه‌هایی مانند سشوار و اتو مو برای حالت دادن موها از علل آسیب دیدن موها به شمار می‌رود.
مواد شیمیایی: استفاده از مواد شیمیایی برای حالت دادن به موها باعث آسیب دیدن موها می‌شود زیرا، این مواد شیمیایی باعث متورم شدن کوتیکول می‌شوند. استفاده از این مواد همچنین ممکن است باعث از بین رفتن پروتئین طبیعی موها شود.
آب و هوا: عوامل محیطی مانند آب و هوا ممکن است باعث خشکی و شکنندگی موها شوند. اشعه‌های ماورای بنفش خورشید منجر به تجزیه‌ی پروتئین‌های مو می‌شوند. نور خورشید باعث آسیب دیدن موها خصوصاً موهایی می‌شود که از مواد شیمیایی برای آن‌ها استفاده شده است.
اصطکاک: شانه کردن موها ، خوابیدن و فعالیت‌های مشابه باعث ساییده شدن موها در برابر سطح می‌شوند که این به نوبه‌ی خود منجر به شکنندگی موها می‌شود. خوابیدن نادرست و استفاده از شانه‌ی نامناسب از علل آسیب دیدن موها به شمار می‌روند.
مراقبت نامناسب: شستن موها به تمیز شدن و پاک کردن چربی‌ موها کمک می‌کند ولی، شستن زیاد موها باعث آسیب دیدن موها می‌شود. همچنین، استفاده از رژیم غذایی ناسالم نیز باعث آسیب دیدن موها می‌شود. بنابراین، برای حفظ سطح ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری در بدن مانند ویتامین E که برای سلامت موها ضروری است، باید از رژیم غذایی سالم استفاده کنیم.

روش‌های خانگی برای ترمیم موهای آسیب دیده

اگر آسیب موهای شما چندان شدید نیست، می‌توانید از این روش‌های خانگی برای ترمیم موهای خود استفاده کنید.

آسیب دیدن موها به خاطر گرما

بهترین راه برای ترمیم موهایی که به خاطر گرمای ناشی از دستگاه‌هایی مانند سشوار آسیب دیده‌اند، کوتاه کردن موهاست. کوتاه کردن موهای خود را به صورت ماهانه ادامه دهید تا موهای آسیب دیده از بین بروند. از تماس موها با گرما حداقل برای دو ماه خودداری کنید. یک بار در هفته از نرم کننده‌ پروتئینه برای تقویت موهای خود استفاده کنید.

آسیب دیدن موها به خاطر مواد شیمیایی

برای ترمیم موهایی که به خاطر مواد شیمیایی آسیب دیده‌اند، می‌توان از تخم مرغ یا مایونز استفاده کرد. تخم مرغ خام را هم بزنید و سپس روی موهای خود بمالید. موها را با یک کلاه بپوشانید و تا خشک شدن تخم مرغ صبر کنید. سپس، موهای خود را آب سرد و نرم کننده بشویید. برای پاک کردن تخم مرغ تنها باید از آب سرد استفاده کنید. می‌توانید هر دو یا سه روز یک بار از این روش استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید با 2 تا 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون یا روغن نارگیل گرم موهای خود را ماساژ دهید. اجازه دهید روغن به مدت 30 دقیقه روی موها باقی بماند و سپس، موهای خود را بشویید.

روش‌های خانگی برای موهای خشک ، فر و آسیب دیده

ریشه‌ی زنجبیل: ریشه‌ی زنجبیل دارای خواص ضد التهابی است که به درمان شوره‌ سر کمک می‌کنند. روغن کنجد به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی عمل می‌کند و بنابراین، از آسیب دیدن موها در برابر نور خورشید محافظت می‌کند. 1 قاشق چایخوری پودر زنجبیل را با 4ر1 فنجان روغن کنجد مخلوط کنید و پوست سر خود را با آن ماساژ دهید. اجازه دهید مخلوط به مدت 10 دقیقه روی موها باقی بماند و سپس، موهای خود را با نرم کننده بشویید.
روغن زیتون و رزماری: استفاده از مخلوط روغن زیتون و رزماری برای ترمیم موهای آسیب دیده بسیار مفید است. رزماری دارای خواص آنتی اکسیدانی است که به محافظت از موها کمک می‌کند. 4ر1 فنجان روغن زیتون را گرم کنید و 5 قطره روغن رزماری به آن اضافه کنید و پوست سر خود را با آن ماساژ دهید. موهای خود را با کلاه به مدت 15-20 دقیقه بپوشانید. سپس، موهای خود را با نرم کننده بشویید.
موز: بهترین روش خانگی رای ترمیم موهایی که به شدت آسیب دیده‌اند موز است. یک عدد موز را له کنید و 5 میلی لیتر روغن بادام به آن اضافه کنید. موهای خود را با آن ماساژ دهید و اجازه دهید 20-30 دقیقه روی موها باقی بماند. شما همچنین می‌توانید به جای موز از آوکادو استفاده کنید.
مایونز: موهای خود را به طور کامل با مایونز ماساژ دهید و با کلاه بپوشانید. اجازه دهید مخلوط حدود 20 دقیقه روی موها باقی بماند. سپس، موهای خود را با یک شامپوی معمولی بشویید. مایونز یکی از بهترین روش‌های خانگی برای ترمیم موهای آسیب دیده به شمار می‌رود زیرا، حاوی تخم مرغ ؛ سرکه و چربی است که به بازگرداندن رطوبت موها کمک می‌کنند.
سرکه: استفاده از سرکه خصوصاً سرکه‌ی سیب برای ترمیم موهای آسیب دیده بسیار مفید است. 2ر1 فنجان سرکه را با یک 5ر1 فنجان آب مخلوط کنید و از آن برای شستن موهای خود استفاده کنید. اجازه دهید مخلوط به مدت چند دقیقه روی موها باقی بماند و سپس، موهای خود را دوباره بشویید. استفاده از سرکه به مرطوب کردن و درخشندگی موها کمک می‌کند.
تخم مرغ و عسل: عسل و تخم مرغ را با هم مخلوط کنید و روی موهای خود بمالید و بگذارید حداقل 10 دقیقه باقی بماند. سپس، موهای خود را با آب سرد بشویید. استفاده از مخلوط تخم مرغ و عسل روش سریع و مؤثری برای موهای خشک و فر است.
موها یکی از جوانب اصلی زیبایی هر فرد به شمار می‌روند. با مراقبت مناسب از موها و استفاده از رژیم غذایی سالم و سرشار از پروتئین می‌توان موهایی سالم و درخشان داشت.

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط