سرکه سیب برای درمان آکنه

آیا می‌دانستید با استفاده از سرکه‌ی سیب می‌توانید آکنه را به طور طبیعی درمان کنید و پوستی سالم و درخشان داشته باشید؟ در این مقاله اطلاعات بیشتری راجع به استفاده از سرکه‌ی سیب برای درمان آکنه ارائه شده است.
شنبه، 22 خرداد 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
سرکه سیب برای درمان آکنه
سرکه سیب برای درمان آکنه

 

مترجم: امین حسین پور
منبع:راسخون




 

آیا می‌دانستید با استفاده از سرکه‌ی سیب می‌توانید آکنه را به طور طبیعی درمان کنید و پوستی سالم و درخشان داشته باشید؟ در این مقاله اطلاعات بیشتری راجع به استفاده از سرکه‌ی سیب برای درمان آکنه ارائه شده است.
آکنه نوعی بیماری پوستی التهابی است که مسدود شدن منافذ پوست منجر به تشکیل آکنه می‌شود. آکنه بیشتر پوست صورت را تحت تأثیر قرار می‌دهد. نوجوانان به خاطر تغییرات هورمونی اغلب بیشتر دچار این مشکل می‌شوند. آکنه به خاطر عفونت باکتریایی تشکیل می‌شود. بسته شدن منافذ پوست به خاطر چرک ، گرد و غبار و تولید چربی زیاد توسط غدد سبابه منجر به بروز عفونت می‌شود. در نتیجه، فولیکول‌های مو و بافت‌های اطراف منافذ بسته شده متورم می‌شوند. برای جلوگیری از تشکیل جوش‌های جدید آکنه را هر چه سریع‌تر باید کنترل کرد. به علاوه، آکنه اگر درمان نشود ممکن است باعث به جا ماندن اسکار شود. برای درمان آکنه روش‌های مختلفی وجود دارد. از مؤثرترین روش‌های طبیعی برای درمان آکنه سرکه‌ی سیب است.

سرکه‌ی سیب

همه‌ی ما می‌دانیم که سرکه به وسیله‌ی تخمیر سبزیجات ، میوه‌ها یا دانه‌ها تولید می‌شود. این فرآیندی است که در آن مولکول‌های ماده‌ی غذایی با کمک مخمر و باکتری تجزیه می‌شوند. در مرحله‌ی ابتدایی، قند موجود در ماده‌ی غذایی به الکل تبدیل می‌شود و سپس، تخمیر الکل منجر به تشکیل سرکه می‌شود. سرکه‌ی سیب با تخمیر سیب‌های ارگانیک در بشکه‌های چوبی به دست می‌آید. سرکه‌ی سیب به خاطر فرآوری طبیعی خود حاوی آنزیم‌ها و مواد معدنی متفاوتی است. سرکه‌ی سیب غنی از آنتی اکسیدان‌هایی مانند ویتامین A ، ویتامین C ، بتا کاروتن و انواع مختلف ویتامین‌های گروه ب ، بیوفلاونوئید‌ها و غیره است. سرکه‌ی سیب همچنین حاوی مواد معدنی مانند کلسیم ، منیزیم ، پتاسیم ، فسفر ، مس ، آهن و غیره است. همه‌ی این ترکیبات سرکه‌ سیب را قادر می‌سازند تا باکتری‌های مولد آکنه را از بین ببرد و التهاب پوست را کاهش دهد.

سرکه‌ی سیب برای درمان آکنه

بهترین مزیت استفاده از سرکه‌ی سیب برای درمان آکنه آن است که سرکه‌ی سیب نه تنها عفونت را از بین می‌برد بلکه همچنین از بروز عفونت جلوگیری می‌کند. افراد مبتلا به آکنه برای دستیابی به نتایج بهتر باید آن را به صورت خارجی و داخلی مصرف کنند.

استفاده‌ی خارجی

قبل از استفاده از سرکه‌ی سیب بر روی آکنه توصیه می‌شود آن را با آب رقیق کنید. 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب را با مقداری آب مخلوط کنید و آن را نواحی آکنه بمالید. اجازه دهید مخلوط به مدت 10 دقیقه باقی بماند. این کار را چند بار در طول روز انجام دهید. استفاده از سرکه‌ی سیب التهاب را از بین می‌برد و آکنه نیز خشک می‌شود. اگر دچار آکنه شدید هستید، می‌توانید قبل از خواب از سرکه‌ی سیب استفاده کنید و اجازه دهید شب را روی پوست باقی بماند. کسانی که پوست مستعد آکنه دارند باید از سرکه‌ی سیب به عنوان تونر استفاده کنند. بدین منظور به آب گرم نصف فنجان سرکه‌ی سیب اضافه کنید و روی پوست خود بمالید. این کار را باید دو بار در روز انجام دهید. قبل از تونر سرکه‌ی سیب صورت خود را با یک پاک کننده‌ی معمول بشویید. سرکه‌ی سیب پوست را عفونت زدایی می‌کند و باکتری‌های موجود بر روی سطح پوست را از بین می‌برد. سرکه‌ی سیب همچنین چربی اضافی پوست را از بین خواهد برد و به حفظ تعادل pH پوست کمک می‌کند.

استفاده‌ی داخلی

قبل از استفاده از سرکه‌ی سیب به عنوان نوشیدنی باید آن را رقیق کنید. معمولاً برای 2 قاشق غذاخوری سرکه از یک فنجان آب استفاده می‌کنند. مقداری عسل نیز می‌توانید اضافه کنید تا مخلوط طعم بهتری پیدا کند. از این نوشیدنی 3 بار در روز استفاده کنید. شما می‌توانید 2 قاشق غذاخوری سرکه‌ی سیب به یک فنجان چای سبز اضافه کنید. مصرف این چای صبح و قبل از خواب تأثیر زیادی برای جلوگیری از تشکیل آکنه دارد. بعد از استفاده از سرکه سیب حتماً دهان خود را بشویید زیرا، اسید سرکه ممکن است به دندان‌ها آسیب بزند.
سرکه‌ی سیب انتخابی ایمن برای همه‌ی انواع پوست است. پاسخ دهی پوست به این روش درمان ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. معمولاً استفاده از سرکه‌ی سیب به مدت 2 الی 3 هفته نتایج مثبتی را نشان می‌دهد.

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.