مواد شوينده و خطرات آن براى چشم اطفال

نوزادان تا ۶ ماهگى معمولاً بر اثر بازى با كپسول هاى دارويى و مواد شوينده و فشار دادن آن ها دچار جراحات شديد چشمى مى شوند. نوزادان و كودكان به طور غريزى اين مواد را بر مى دارند و چون حالت ژله اى دارند فشار مى دهند در نتيجه پوسته كپسول پاره مى شود و مواد داخل آن روى دست و گاهى به صورت كودك مى پاشد كه محتويات داخل آن باعث لرزش و جراحات چشم مى شود.
يکشنبه، 14 مهر 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مواد شوينده و خطرات آن براى چشم اطفال
مواد شوينده و خطرات آن براى چشم اطفال
مواد شوينده و خطرات آن براى چشم اطفال

نوزادان تا ۶ ماهگى معمولاً بر اثر بازى با كپسول هاى دارويى و مواد شوينده و فشار دادن آن ها دچار جراحات شديد چشمى مى شوند.
نوزادان و كودكان به طور غريزى اين مواد را بر مى دارند و چون حالت ژله اى دارند فشار مى دهند در نتيجه پوسته كپسول پاره مى شود و مواد داخل آن روى دست و گاهى به صورت كودك مى پاشد كه محتويات داخل آن باعث لرزش و جراحات چشم مى شود. بنابراين والدين بايد مواد شوينده و دارويى را دور از دسترس اطفال قرار دهند و در كابينت و يا كمد نگهدارى كنند. پزشكان معتقدند اين مواد باعث يك نوع جراحات قليايى در چشم مى شود كه قليا يكى از خطرناكترين مواد شيميايى اثرگذار بر روى چشم است كه پزشكان براى كاهش تورم چشم كودكان آنتى بيوتيك ها و داروهاى ضدالتهاب خاصى را تجويز مى كنند. زيرا اين مواد قليايى موجود در مواد شوينده باعث آسيب رساندن به سلول هاى لبه قرنيه چشم مى شود كه باعث آسيب حس بينايى مى شود.
منبع: http://www.iran-newspaper.com




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.