نکاتي ساده براي داشتن کفش هايي تميز و مرتب

طريقه خشک کردن کفش: کفش هاي چرمي را هيچ گاه در آفتاب يا کنار بخاري و يا شوميه خشک نکنيد; بلکه داخل آن را با روزنامه خشک پرکنيد تا رطوبت داخل آن گرفته شود و بعد از خشک شدن، روي آن را پوليش يا واکس بزنيد
يکشنبه، 26 آبان 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نکاتي ساده براي داشتن کفش هايي تميز و مرتب
نکاتي ساده براي داشتن کفش هايي تميز و مرتب
نکاتي ساده براي داشتن کفش هايي تميز و مرتب

طريقه خشک کردن کفش: کفش هاي چرمي را هيچ گاه در آفتاب يا کنار بخاري و يا شوميه خشک نکنيد; بلکه داخل آن را با روزنامه خشک پرکنيد تا رطوبت داخل آن گرفته شود و بعد از خشک شدن، روي آن را پوليش يا واکس بزنيد.
واکس زدن کفش: هميشه قبل از واکس زدن کفش ها، گرد وغبار آن را با يک دستمال پاک کنيد اگر واکس شما تمام شده مي توانيد روغن زيتون را با يک اسفنج روي کفش خوب بماليد بعد با دستمال اضافي روغن را پاک کنيد. کفش هاي شما براق و تميز خواهند شد.
گشادکردن کفش کتاني: اگر کفش هاي کتاني شما تنگ شده کفش ها را شسته يا خيس کنيد و همان طور بپوشيد تا خشک شود; در اين صورت اندازه و فرم پاي شما را مي گيرد.
پاک کردن شوره آب از کفش: در فصل زمستان، معمولا روي کفش در اثر راه رفتن در برف يا باران، شوره يا برفک مي زند که هرچه شما کفش را بشوييد و يا واکس بزنيد اين لکه هاي سفيد پاک نمي شوند; براي حل اين مشکل، با اسفنج آغشته به سرکه سفيد کفشتان را پاک کنيد.
پاک کردن کفش جير: براي پاک کردن کفش جير ابتدا از يک مداد پاک کن کمک بگيريد و لکه ها و خطوطي که روي کفش افتاده پاک کنيد. سپس با يک برس نرم کفش، روي آن بکشيد تا گرد و غبار آن پاک شود. اگر بخشي از آن سفيد شده است با فاصله 20 سانتي متر روي شعله شمع بگيريد تا با دوده شعله شمع، آن قسمت سياه شود. گرفتن کفش جير روي بخار کتري به کفش شما جلاي ويژه اي مي بخشد.
پاک کردن کفش سفيد ورزشي: کفش هاي سفيد ورزشي خود را زماني که نو است و هنوز نپوشيده ايد کمي پودر نشاسته روي آن بپاشيد تا آسان تر تميز شوند.

معرفي سايت مرتبط با اين مقاله


تصاوير زيبا و مرتبط با اين مقاله




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.