مركبات حاوى ويتامين C را با چاقوى تيز برش دهيد

با توجه به ميزان مصرف مركباتى از جمله پرتقال، ليموشيرين و نارنگى در اين فصل، متخصصان تغذيه توصيه مى كنند هنگام استفاده از مركبات، آن ها را با چاقوهاى تيز برش دهيد تا ويتامين C بيشترى در اين ميوه ها حفظ شود. دكتر محمدرضا وفا متخصص تغذيه و رژيم درمانى و استاد دانشگاه علوم پزشكى ايران گفت: به علت حساسيت بالاى ويتامين C به عواملى مثل نور و اكسيداسيون، بهتر
شنبه، 9 آذر 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مركبات حاوى ويتامين C را با چاقوى تيز برش دهيد
مركبات حاوى ويتامين C را با چاقوى تيز برش دهيد
مركبات حاوى ويتامين C را با چاقوى تيز برش دهيد

با توجه به ميزان مصرف مركباتى از جمله پرتقال، ليموشيرين و نارنگى در اين فصل، متخصصان تغذيه توصيه مى كنند هنگام استفاده از مركبات، آن ها را با چاقوهاى تيز برش دهيد تا ويتامين C بيشترى در اين ميوه ها حفظ شود.
دكتر محمدرضا وفا متخصص تغذيه و رژيم درمانى و استاد دانشگاه علوم پزشكى ايران گفت: به علت حساسيت بالاى ويتامين C به عواملى مثل نور و اكسيداسيون، بهتر است تا هنگام مصرف ميوه هاى حاوى اين ويتامين، آن ها را با چاقوى تيز برش دهيد چرا كه برش با چاقوهاى كند منجر مى شود تا مدت زمان بيشترى ويتامين C در معرض هوا قرار گرفته و باعث ايجاد تروما يا همان ضربه به بافت ميوه ها شود كه اين نيز باعث خواهد شد تا ويتامين C مدت زمان بيشترى را در معرض هوا و مواد اكسيد كننده قرار گرفته و ارزش اصلى غذايى خود را از دست بدهد.
وى افزود: آب ميوه هاى حاوى پرتقال و ليموشيرين و نارنگى نيز بايد زودتر مصرف شوند چرا كه ماندن آن ها در معرض نور و هوا باعث تجزيه اين ويتامين و از دست رفتن مواد غذايى در آن مى شود.
دكتر وفا در پايان خاطرنشان كرد: ويتامين C علاوه بر تقويت سيستم ايمنى در استحكام دندان ها و رسوب املاح در استخوان و پيشگيرى از آب مرواريد نيز موثر است.
منبع: www.javannewspaper.com

تصاوير زيبا و مرتبط با اين مقاله




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.