راه‌هایی موثر برای برقراری ارتباط با رئیس خود

نگران در مورد چگونگی صحبت با رئیس خود در مورد مرخصی فوری هستید؟ نگران از دست دادن شغل خود بابت یک اشتباه کوچک هستید؟ منصفانه است! اما با راه‌های موثر برای برقراری ارتباط با رئیس خود، قول می‌دهیم که اعتماد به
پنجشنبه، 1 مهر 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
راه‌هایی موثر برای برقراری ارتباط با رئیس خود
 راه‌هایی موثر برای برقراری ارتباط با رئیس خود

 

مترجم: سعید علیزاده
منبع:راسخون



 

نگران در مورد چگونگی صحبت با رئیس خود در مورد مرخصی فوری هستید؟ نگران از دست دادن شغل خود بابت یک اشتباه کوچک هستید؟ منصفانه است! اما با راه‌های موثر برای برقراری ارتباط با رئیس خود، قول می‌دهیم که اعتماد به نفستان در برخورد با رئیس‌تان بالا می‌رود.
رئیس را سرزنش نکنید، او به حد کافی مشکلات دارد. (دونالد رامسفلد)
کارفرمایان به ترسناک‌ترین افراد در زندگی بزرگسالی ما تبدیل شده‌اند. آن‌ها عملا قدرت را در دست دارند تا زندگی شغلی ما و زندگی آن‌هایی که با آن‌ها مرتبط است را درست یا نابود کنند. این نقش باعث می‌شود که حتی برای بسیاری از مردم ارتباط با رئیس‌شان بسیار سخت باشد. با این حال، هر شخصی نمی‌تواند همواره از رئیس خود دوری کند. زمانی می‌آید که هر فرد در دفتر نمی‌تواند از صحبت کردن با رئیس خودداری کند.
مشکلات بسیار پیچیده‌تر می‌شود زمانی که رئیس از شما جوان‌تر باشد. این امر یک شکاف روانی ایجاد می‌کند، که یک بخش از ذهن توجیه می‌کند که رئیس شما بی‌تجربه و از اختیارات خود سوءاستفاده می‌کند. در حالی که بخش دیگر دلایلی به همراه دارد که ما باید به تصمیم رئیس احترام بگذاریم. فکر ساده ارتباط با رئیس می‌تواند به شما استرس وارد و مضطرب‌تان کند. اما ما یک راه حل برای اضطرابتان داریم. این نکات ساده به شما کمک می‌کنند تا به صورت موثر با رئیس خود ارتباط داشته باشید. بنابراین اجازه دهید نگاهی بیندازیم ببینیم چه چیزی هستند.
بهترین راه‌ها برای برقراری ارتباط با رئیس خود

انتخاب زمان خوب

برای همه چیز زمان و مکانی وجود دارد. اگر شما در زمان‌بندی نامناسبی گرفتار شده‌اید، اقدامات کمی می‌تواند باعث خروج از این بحران شود. بنابراین، انتخاب زمان خوب برای ارتباط با رئیس مهم است. اگر مساله شخصی دارید، کمی تاخیر در هنگام صبح، هنگامی که او نسبتا وقت آزادی دارد، و همچنین هنگام تعطیلی موقت در بین ساعات کاری، زمان‌های مناسبی برای مراجعه به پیشگاه رئیس است. اگر در پیدا کردن زمان مناسب ناتوان هستید، در این صورت سعی کنید وقت ملاقات را با دستیار رئیس هماهنگ کنید.

صریح باشید

اغلب مردم به صورت غیرمستقیم صحبت می‌کنند و هرگز مستقیم به نکته اصلی اشاره نمی‌کنند. این کار تلف کردن محض وقت شما و رئیس است. علاوه بر این، موضوع اصلی هم در حین گفتگو گم می‌شود. اگرچه مضطرب بودن حین صحبت کردن در مورد موضوع اصلی با رئیس توجیه‌پذیر است، اما نیاز دارید تا موضوع را باز کنید. در صورت نیاز، انچه را که می‌خواهید بگویید را تکرار کنید و رسیدن به موضوع اصلی بحث نباید بیشتر از پنج دقیقه طول بکشد. در مورد آنچه که می‌خواهید بگویید، درخواست کنید یا معرفی کنید کاملا صریح باشید. صریح بودن حین گفتگو بهتر از به طفره رفتن نتایج است.

از حواس‌پرتی گستاخانه خودداری کنید

زمانی که مکالمه به دلیل زنگ خوردن تلفن همراه قطع می‌شود، این کار گستاخانه است. همچنین گفتگو با رئیس چیزی نیست که هر روز اتفاق بیافتد. بنابراین، به آن اهمیت بیشتری نسبت به زنگ خوردن تلفن همراه بدهید. تلفن خود را در حالت سکوت بگذارید تا روی گفتگو تمرکز شود. چیز آزاردهنده دیگر، آلارم ساعت مچی است. ممکن است این آلارم‌ها را برای یادآوری کارهای معین برای پیگیری یا انجام دادن تنظیم کرده باشید، اما مطمئن شوید که قبل از مراجعه به اتاق رئیس، آن‌ها را خاموش کنید یا جای دیگری قرار دهید.

بیشتر گوش دهید

یک رئیس، بیشتر از سایرین دوست دارد حرف بزند. بنابراین بعد از اینکه ایده خود را مطرح کردید، به احتمال زیاد رئیس خواهد خواست تا افکار خود را مطرح کند، احتمالا آن را به چالش بکشد، توافقی تنظیم کند، یا به بحث بپردازد. مهم است که بیشتر گوش دهید با اینکه احساس می‌کنید باید حرف بزنید. یک شنونده فعال باشید، سعی کنید آنچه که گفته می‌شود را درک کنید، و هر موضوعی را که احساس می‌کنید طرف مقابل دچار کج فهمی شده است را توضیح دهید.

افکار خود را بیان کنید

گاهی اوقات، ما می‌دانیم که چه زمانی یک ایده خاص مورد پذیرش رئیس واقع نمی‌شود. در چنین زمان‌هایی، تمام کاری که می‌کنیم این است که امیدوار باشیم. با‌این‌حال، آنچه که می‌توانید انجام دهید این است که افکارتان را به طریقی که با اعتقاد راسخ از ذهنتان بیرون می‌آید را بیان کنید. کلمات می‌توانند تاثیر ماندگاری داشته باشند. بنابراین، مطمئن شوید آن‌چیزی که می‌گویید حداقل تاثیر خوبی داشته باشند. از به کار بردن اصطلاحات غیرضروری خودداری کنید، موضوع مورد نظر خود را اثبات کرده و رئیس خود را متقاعد کنید.

مراقب حرف زدنتان باشید

برای داشتن ارتباط موثر، شخص باید علاوه بر کلمات، مراقب زبان بدن خود نیز باشد. آیا تا به حال شخصی بی کفایت، من من کنان، عرق کرده و یا بی قرار حین ارائه یک سخنرانی دیده‌اید؟ هیچ سخنران خوب و مکاتب موثر این کارها را نمی‌کند. یک فرد با اعتماد به نفس که برای تحریک احساسات شنوندگان صحبت می‌کند می‌تواند یک شخص تاثیرگذار باشد. این هدفی است که شما باید حین صحبت کردن با رئیس خود داشته باشید. به چشمان رئیس نگاه کنید و از حرکات بیجا خودداری کنید، لحن آرام داشته باشید، وضعیت خود را اصلاح کنید، و از هرگونه نگاه منفی حین صحبت با رئیس خودداری کنید.
اگر هدف شما این است که ارتباط خوبی با رئیس داشته باشید، در این صورت نیاز دارید تا رابطه دوستانه با رئیس خود داشته باشید. ترس از رئیس تنها مسائل را برایتان پیچیده می‌کند. حین حرکت و غلبه بر ترس‌هایتان، ذهن باز و مثبتی داشته باشید. چالش شنیده شدن صدایتان در اداره را داشته باشید.

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما