اگر کودک شما اضافه وزن دارد

رژيم غذايي فرزندتان مي بايد از لحاظ مواد غذايي لازم براي رشد کودکتان کامل و مطمئن باشد . رژيم غذايي کودکتان بايد سرشار از ويتامين ها ، پروتئين ها و مواد معدني باشد . کاهش وزن تنها متوجه کم کردن مقدار کالري ( انرژي ) غذا است نه کم کردن مواد غذايي ضروري . حتي در مواردي که اضافه وزن زياد است کاهش وزن مي بايد به تدريج صورت گيرد . تغيير شديد و ناگهاني رژيم غذايي يا استفاده از قرصها اصلاً توصيه نمي شود .
يکشنبه، 17 آذر 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اگر کودک شما اضافه وزن دارد
اگر کودک شما اضافه وزن دارد
اگر کودک شما اضافه وزن دارد

بسياري از کودکاني که اضافه وزن دارند از آنجا که در حال رشد هستند نياز به کاهش وزن ندارند . اما مي توان اضافه شدن وزن آنها را کنترل کرد تا با رشد قدي که دارند به وزن متعادلشان برسند .
رژيم غذايي فرزندتان مي بايد از لحاظ مواد غذايي لازم براي رشد کودکتان کامل و مطمئن باشد . رژيم غذايي کودکتان بايد سرشار از ويتامين ها ، پروتئين ها و مواد معدني باشد . کاهش وزن تنها متوجه کم کردن مقدار کالري ( انرژي ) غذا است نه کم کردن مواد غذايي ضروري .
حتي در مواردي که اضافه وزن زياد است کاهش وزن مي بايد به تدريج صورت گيرد . تغيير شديد و ناگهاني رژيم غذايي يا استفاده از قرصها اصلاً توصيه نمي شود .
اگر کاهش اضافه وزن تنها با تمرکز بر روي رژيم غذايي باشد اغلب اوقات ناموفق خواهد بود و بعد از مدتي دوباره دچار اضافه وزن خواهيد شد .
لازم است در کنار توجه به رژيم غذايي حتماً کودکتان را به فعاليت و بازي تشويق کنيد .
براي کنترل وزن همه عمر بايد تلاش کنيد .
برنامه کاهش وزن در کودکان حتماً مي بايد زير نظر پزشک صورت گيرد .
جام جم آنلاين: تحقيق نشان داد 88 درصد مشكلات بهداشتي افراد سالخورده به چاقي دوران جواني آنها مربوط مي شود.
به نوشته ميدل ايست آنلاين ، محققان گفتند: چاقي پديده اي است كه در اثر تغذيه بد و مصرف زياد مواد نشاسته اي، شيريني جات و عدم تحرك به وجود مي آيد.
در چاقي و افزايش وزن ، چربي زير پوست جمع و باعث بزرگ شدن شكم افراد مي شود.
كارشناسان گفتند: چاقي جز دوري از عوامل ايجاد كننده آن و تحرك و كم خوري ، علاج ديگري ندارد.
چاقي و اضافه وزن به سرعت در ميان كودكان ، زنان و مردان در حال گسترش است و سلامت مردم جهان را با خطر جدي روبه رو ساخته است.




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.