هم بازی شدن با کودک

هم بازی شدن با کودک، یعنی کودک را به حال خود نگذاشتن، و با تنهائی و نگرانی او مبارزه کردن، و او را شاد و دل خوش نمودن، وقتی پدر یا مادر با کودکش برخورد محبت آمیز داشته باشد، و همواره با او و در کنار او باشد، احساس تنهائی و خود محوری نمی کند، و عواطف و احساساتش و روح تعاون و همکاریش شکوفا می گردد، در شرح حال رسول خدا و امامان معصوم فراوان به چشم می خورد که با بچه ها بازی می کردند. مخصوصا رسول خدا ( صلی الله علیه و آله) با بچه های
جمعه، 13 دی 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
هم بازی شدن با کودک
هم بازی شدن با کودک
هم بازی شدن با کودک

هم بازی شدن با کودک، یعنی کودک را به حال خود نگذاشتن، و با تنهائی و نگرانی او مبارزه کردن، و او را شاد و دل خوش نمودن، وقتی پدر یا مادر با کودکش برخورد محبت آمیز داشته باشد، و همواره با او و در کنار او باشد، احساس تنهائی و خود محوری نمی کند، و عواطف و احساساتش و روح تعاون و همکاریش شکوفا می گردد، در شرح حال رسول خدا و امامان معصوم فراوان به چشم می خورد که با بچه ها بازی می کردند. مخصوصا رسول خدا ( صلی الله علیه و آله) با بچه های توی خیابان و یتیمان بی سرپرست بازی می کرد، آنها را بدوش می گرفت، می بوسید، نوازش می کرد، به آنها سلام می نمود، و علی علیه السلام برای کودکان یتیم داستان می گفت، و آنها را می خندانید و در آغوشش می فشرد، که فرمودند:
چونکه با کودک سر و کارت فتاد
هم زبان کودکی باید گشاد
رسول گرامی اسلام فرمودند. من کان عنده صبی فلیتصاب له. ( کسی که در خانه کودکی دارد باید با بازی کودکانه فرزندش را شاد نماید) (1)

پی نوشت ها:

1- من لا یحضره الفقیه ج 3 ص 312 و وسائل الشیعه ج 5 ص 126.

منبع: کتاب مسئولیت تربیت




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.