نحوه ی استفاده از روغن درخت چای جهت درمان آکنه

این روزها روغن درخت چای به طور گسترده ای جهت درمان آکنه مورد استفاده قرار می گیرد. این روغن به طور کامل جای جوش ها را از بین نمی برد، اما تا حد زیادی به درمان آن کمک می کند. روغن درخت چای به واسطه ی وجود ترپن
شنبه، 11 دی 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
نحوه ی استفاده از روغن درخت چای جهت درمان آکنه
نحوه ی استفاده از روغن درخت چای جهت درمان آکنه

 

مترجم: سهیلا حاجی زاده
منبع:راسخون
 

این روزها روغن درخت چای به طور گسترده ای جهت درمان آکنه مورد استفاده قرار می گیرد. این روغن به طور کامل جای جوش ها را از بین نمی برد، اما تا حد زیادی به درمان آن کمک می کند. روغن درخت چای به واسطه ی وجود ترپن – 4- اول که یکی از 98 ترکیب موجود در این روغن است، دارای ارزش دارویی بالایی می باشد. ترپن – 4 – اول یک سلاح قوی در برابر قارچ ها، ویروس ها و باکتری ها می باشد. خواص ضد باکتریایی روغن درخت چای اغلب به دلیل وجود ترکیب ترپن می باشد. بنابراین، روغن درخت چای به عنوان یک عامل ضد باکتریایی طبیعی و درمان کننده ی آکنه عمل می کند.
روغن درخت چای یک عصاره ی طبیعی از درخت Melaleuca Alternifolia بوده و می تواند به طور موثری علائم آکنه مانند سوزش و خشکی را کاهش دهد. این روغن جذب پوست شده و انسداد منافذ را از بین می برد، همچنین میکروب ها و چرک های موجود در جوش ها را نیز حذف می کند. در صورتی که روغن درخت چای به صورت منظم بر روی بخش آسیب دیده به کار برده شود، باعث جوان سازی پوست شده و بنابراین به رهایی از آکنه کمک می کند.

روغن درخت چای و مشکلات پوستی

روغن درخت چای جهت درمان طبیعی تعدادی از مشکلات پوستی مفید می باشد، اما به منظور درمان آکنه، استفاده از مقدار بالایی از این روغن ضروری می باشد. روغن درخت چای تقلبی که امروزه توسط برخی از فروشندگان به فروش می رسد، جهت درمان مناسب نیست. همچنین، جهت دستیابی به نتیجه ی مطلوب، استفاده از این روغن به شیوه ی مناسب ضروری می باشد. کاربرد مستقیم روغن بدون رقیق کردن آن باعث آسیب به پوست و ایجاد تاول و سوزش می گردد.

رقیق کردن روغن درخت چای جهت درمان آکنه

روغن درخت چای و به خصوص روغن درخت چای استرالیایی برای درمان آکنه بسیار مفید می باشد. کاربرد مستقیم این روغن می تواند باعث تشدید وضعیت پوست گردد. پوست حساس به این روغن بوده و استفاده از آن به شکل غلیظ توصیه نمی گردد. بنابراین استفاده از فرم رقیق این روغن جهت درمان مناسب می باشد.
یک درمان بی خطر برای زخم های اکنه استفاده از آب گرم و حل کردن چند قطره روغن در آن می باشد. شستشوی صورت با این مخلوط می تواند باعث بهبود قابل توجه این بیماری گردد. همچنین می توانید این روغن را با روغن جوجوبا، یا روغن دانه ی انگور رقیق کرده و آن را بر روی پوست قرار دهید، این مخلوط به کاهش علائم آکنه کمک می کند. این ترکیب یک پاک کننده ی طبیعی پوست بوده و همه ی سلول های ناخواسته را از بین می برد. محلول حاوی مقادیر مساوی آب مقطر و روغن درخت چای نیز جهت درمان آکنه استفاده می شود. اشکال شدید آکنه می تواند با استفاده از روغن درخت چای رقیق شده به طور موثری کنترل گردد. این روغن در درمان سوختگی ها، زخم ها و عفونت ها نیز کاربرد دارد.

محصولات روغن درخت چای

این محصولات می توانند به راحتی از انواع فروشگاه های مواد غذایی یا به صورت آنلاین از اینترنت خریداری شوند. از آن جا که روغن درخت چای باکتری های مسئول ایجاد آکنه را تخریب می کنند، کاربرد موضعی محصولات حاصل از این روغن مانند کرم، لوسیون و شامپوهای صورت نیز روبه افزایش است. امروزه، اگثر محصولات مراقبت از پوست در برابر آکنه و محصولات مراقبت از مو حاوی روغن درخت چای به عنوان یک ماده ی فعال می باشند.
محصولات حاصل از روغن درخت چای که به راحتی جهت درمان آکنه مورد استفاده قرار می گیرند، به شرح زیر می باشند:
شامپوها، ژل ها، صابون ها، ماسک صورت، پاک کننده های صورت

ژل آلوئه ورا و روغن درخت چای

افزودن روغن درخت چای به ژل آلوئه ورا ترکیب قوی بوده که جهت احیاء بافت طبیعی پوست مفید می باشد. همانطور که همه ی ما می دانیم، روغن آلوئه ورا برای درمان آکنه مفید است. با این حال، آلوئه ورا هنگامی که با روغن درخت چای ترکیب شود، جهت درمان آکنه موثرتر خواهد بود. جهت استفاده، 2 قطره روغن درخت چای را با 25 میلی لیتر ژل خالص آلوئه ورا ترکیب کنید. صورت خود را با صابون تمیز کرده و با استفاده از ترکیب ناحیه ی آسیب دیده را ماساژ دهید.

شواهد

در این مطالعه، مشاهده شد که محلول حاوی 5 درصد روغن درخت چای بیشتر از محصولات ضد آکنه ی حاوی 5 درصد بنزوئیل پراکسید موثر است. با این حال، بسیاری از افرادی که از آکنه رنج می برند، محصولات پنزوئیل پراکسید باعث پوسته پوسته شدن پوست آن ها شده و این علامت با احساس سوزش و خارش همراه است. از طرف دیگر، روغن درخت چای رقیق هیچ کدام از این عوارض جانبی را ایجاد نخواهد کرد و از این رو بیشتر افراد استفاده از روغن درخت چای را جهت درمان آکنه ترجیح می دهند.

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.