کتاب های وقف ویژه تلفن همراه

کتاب های وقف ویژه تلفن همراه عنوان این مطلب راسخون است که به آن اشاره می کنیم.
چهارشنبه، 6 تير 1403
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کتاب های وقف ویژه تلفن همراه
مطالعه تطبیقی وقف - ویژه تلفن همراه مطالعه تطبیقی وقف - ویژه تلفن همراه   

این نوشته به بررسی تطبیقی دو نهاد وقف و تراست اختصاص یافته است و به بررسی تحلیلی پاره ای از جنبه های حقوقی این دو می پردازد. تراست و وقف که به دو سیستم حقوقی کاملاً متفاوت تعلق دارند، بی شک دارای خاستگاه متفاوت و تفاوتهای بسیاری در قواعد حقوقی مرتبط می باشند. در کنار این از جهات مشابه متعددی برخوردار بوده که مطالعه تطبیقی این دو را توجیه می نماید. در این کتاب ابتدا به بررسی تراست پرداخته تا آشنایی اولیه نسبت به این نهاد بیگانه حاصل آید و زمینه ای باشد برای تطبیق آن با نهاد وقف. در این مبحث تعریف تراست، شرایط اساسی وقوع آن، موارد کاربرد، انواع آن، عناصر تشکیل دهنده آن و سایر موضوعات مرتبط را مورد مطالعه قرار داده ایم.
دریافت فایل برنامه   ( 125 کیلوبایت )    ( 9 بار دانلود شده )  ( 0 نظر ثبت شده )
http://www.Rasekhoon.net/Software/ Download-1573.aspx
کتاب های وقف ویژه تلفن همراه
وقف نامه مسجد محمودیه - ویژه تلفن همراه وقف نامه مسجد محمودیه - ویژه تلفن همراه   

وقف‏نامه‏ی مسجد و مدرسه‏ی محمودیه از معدود وقف‏نامه‏های جامع و مانعی است که در عهد سلطنت مظفرالدین شاه قاجار با خط نستعلیق به سلک کتابت درآمده و در نهایت دقت و رزانت تدوین یافته است. این وقف‏نامه در 1324 هق، همراه با کتاب جواهرالاخلاق، نوشته‏ی واقف، به قطع رحلی و درصد نسخه چاپ سنگی شده است. محل کنونی مسجد و مدرسه‏ی محمودیه که این وقف‏نامه مختص بدان است، در خیابان چراغ برق بین چهارراه سرچشمه و سه‏راه امین حضور واقع است که به گذر میرزا محمود وزیر نیز شهرت دارد.
دریافت فایل برنامه   ( 143 کیلوبایت )    ( 4 بار دانلود شده )  ( 0 نظر ثبت شده )
http://www.Rasekhoon.net/Software/ Download-1572.aspx
کتاب های وقف ویژه تلفن همراه
موقوفات ایرانیان در عراق - ویژه تلفن همراه موقوفات ایرانیان در عراق - ویژه تلفن همراه   

در سه دهه اخیرودرپی به حکومت رسیدن دولتهای کودتا درعراق که جوانان کم‏خردوبی‏فرهنگ وخشّن و به دورازآگاهیهای فرهنگی و اجتماعی ودینی رابا پشتیبانی نیروهای مسلح به قدرت رسانید،جامعه عراق با ترکیبی درهم آمیخته ازمذاهب و ملیتها و فرهنگهای گوناگون دردریایی از خون وخشم وناامنی فرو رفت.دراین میان شیعیان بیشترین ضربات را ازبعثی‏ها تحمل نمودند، کودتاچیان، خشن‏ترین شیوه‏های استالینی رادرزدودن فرهنگ اصیل مردم عراق به‏کار برده و به خیال خود می‏خواستند فرهنگ به اصطلاح بعثی را برآوارها وخرابه‏های فرهنگ بالنده و اصیل اسلامی بنا کنند؛ لیکن ادامه مبارزات درشمال وجنوب ومیانه عراق نمایانگر ناکامی آنان درزدودن فرهنگ اصیل و ریشه‏دار ملت مسلمان عراق است.
دریافت فایل برنامه   ( 176 کیلوبایت )    ( 4 بار دانلود شده )  ( 0 نظر ثبت شده )
http://www.Rasekhoon.net/Software/ Download-1571.aspx
کتاب های وقف ویژه تلفن همراه
احکام وقف - ویژه تلفن همراه احکام وقف - ویژه تلفن همراه   

وقف: قسمتی از اقسام صدقات است. زیرا واژه صدقه گاهی به کار می‏رود و از آن وقف اراده می‏شود. حتی در اخبار و روایات غالبا از وقف، با عبارت «صدقه» یاد شده است و لفظ وقف در روایات بندرت به کار رفته است. گاهی هم در معنایی اعم از وقف و نظایر آن مانند حبس، سکنی، عمری و رقبی به کار می‏رود، چنانکه گاهی هم مراد از صدقه معنای اصطلاحی آن است یعنی: تملیک به غیر و تبرعا و به قصد قربت. صدقه به دو قسم زکات (زکات مالی و زکات بدنی) هم اطلاق می‏شود چنانچه در آیه‏ی انما الصدقات للفقراء... مراد از صدقات، انواع زکات است.
دریافت فایل برنامه   ( 248 کیلوبایت )    ( 6 بار دانلود شده )  ( 0 نظر ثبت شده )
http://www.Rasekhoon.net/Software/ Download-1570.aspx
کتاب های وقف ویژه تلفن همراه
وقف و سیر تحولات - ویژه تلفن همراه وقف و سیر تحولات - ویژه تلفن همراه   

میل به جاودانه زیستن همواره انسان‏ها راتشویق کرده تادرکنارکاروتلاش مستمرخود،به ایجادوبنای کارهای یادگاری بپردازندکه در حیات آنهاوهمچنین پس ازفوتشان، منشاءخیر و منبع برکات گردندوبرای جامعه مفید باشند.روح نوع دوستی،واندیشه اجتماعی و همکاری متقابل،وفکرزندگی گروهی،ریشه چنین تفکروعملی را می سازدباوجودسایردشواری‏های موجوددراجتماع،کارهایی می‏کند که بخشی ازآن برای دیگران سودمند باشد.
دریافت فایل برنامه   ( 220 کیلوبایت )    ( 4 بار دانلود شده )  ( 0 نظر ثبت شده )
http://www.Rasekhoon.net/Software/ Download-1569.aspx
کتاب های وقف ویژه تلفن همراه
وقف در فقه اسلامی - ویژه تلفن همراه وقف در فقه اسلامی - ویژه تلفن همراه   

«لن تنالوا البر حتی تنفقوا مما تحبون»هرگز(به مقام) بر(خیرونیکی) نایل نمی‏شوید مگرآن که ازچیزهایی که دوست دارید(درراه خدا) انفاق کنید. چنان که درمتن اثرحاضراشاره شده، سنت دیرپای وقف،هم درسیره‏ی رسول خدا(ص)و معصومین (ع) و هم در سیره‏ی صحابه و تابعین ازجایگاهی والا و ارجمند برخوردار بوده است. پس از صدر اول نیز مسلمانان، به سهم خود، در همه‏ی اعصار و امصار به عنوان یک سنت حسنه و صدقه‏ی جاریه به آن نگریسته‏اند.
دریافت فایل برنامه   ( 446 کیلوبایت )    ( 4 بار دانلود شده )  ( 0 نظر ثبت شده )
http://www.Rasekhoon.net/Software/ Download-1568.aspx
کتاب های وقف ویژه تلفن همراه
وقف در قرآن - ویژه تلفن همراه وقف در قرآن - ویژه تلفن همراه   

قرآن، خلاصه ی کتاب های الهی است که خدا بر انبیاء و اولیایش فرستاده است. هیچ علم ربّانی و مسأله ی الهی و برنامه ی زندگی و راه معرفت، با اصل و فرع و جزئیاتش، در کتابی نیست؛ مگر در قرآن کریم. قرآن کریم سرشار از معارفی بلند و عمیق در همه ی مسائلی است که بشر برای پیمودن راه سعادت به آن نیاز دارد. مخاطبان قرآن همه ی مردم هستند و مطالب آن برای همه قابل فهم و درک است امّا ظرفیّت انسان ها برای پذیرش معارف و معارف الهی تفاوت دارد؛؛ چنان که وقتی آبی از آسمان سرازیر می شود، درّه ها و رودخانه ها هر کدام به اندازه ی گنجایش خـود، از آن آب درخود جای می دهند.
دریافت فایل برنامه   ( 120 کیلوبایت )    ( 29 بار دانلود شده )  ( 0 نظر ثبت شده )
http://www.Rasekhoon.net/Software/ Download-1582.aspx
کتاب های وقف ویژه تلفن همراه
وقف پشتوانه نهادهای علمی - ویژه تلفن همراه وقف پشتوانه نهادهای علمی - ویژه تلفن همراه   

وقف که در لغت، ایستادن و درنگ کردن و در اصطلاح شرعی، تحبیس اصل و تسبیل منفعت است در طول تاریخ سابقه ای طولانی دارد. این موضوع حتی در پیش از اسلام نیز رایج بوده است و به عنوان یک حقیقت شرعیه مطرح نیست. در وقف سه رکن اصلی وجود دارد که عبارتند از واقف و موقوف علیه و مال موقوفه. رد پای وقف را در جای جای آیات قرآن و روایات پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و ائمه معصومین علیهم السلام می توان مشاهده نمود، بنابراین مشروعیت وقف نزد فقهای امامیه امری مسلم است و درکتب فقهی امامیه بحث زیادی در این باره نیامده است. در بخش اول به تفصیل به وقف و موارد مربوطه پرداخته شده است.
دریافت فایل برنامه   ( 121 کیلوبایت )    ( 10 بار دانلود شده )  ( 0 نظر ثبت شده )
http://www.Rasekhoon.net/Software/ Download-1581.aspx
کتاب های وقف ویژه تلفن همراه
وصیت و وقف - ویژه تلفن همراه وصیت و وقف - ویژه تلفن همراه   

)ن و القلم و ما یسطرون...( نوشتاری که پیش روی شما خواننده گرامی می‏باشد برگردان کتاب «الوصایة و الاوقاف و ارث الزوجة و العول و التعصیب فی الفقه الاسلامی» نوشته هاشم معروف الحسنی نویسنده متعهد لبنانی است. در این برگردان تلاش شده است به اندازه توان واژگان فارسی به کار رود. از آنجا که کتاب به سبک فقه استدلالی نگارش یافته است دریافت و فهم مطالب آن به دقت و تیزبینی ویژه‏ای نیاز دارد و چون به طور مختصر نوشته شده است و بیشتر قول مشهور و دلایل آن را مد نظر داشته است، منبع خوبی برای تحقیقات و مطالعات سریع می‏باشد.
دریافت فایل برنامه   ( 292 کیلوبایت )    ( 11 بار دانلود شده )  ( 0 نظر ثبت شده )
http://www.Rasekhoon.net/Software/ Download-1580.aspx
کتاب های وقف ویژه تلفن همراه
نقش وقف در گسترش سنت کتابخوانی - ویژه تلفن همراه نقش وقف در گسترش سنت کتابخوانی - ویژه تلفن..   

وقف یا صدقه جاریه در فرهنگ اسلامی، سابقه‌ای به قدمت اسلام دارد، آیات و احادیث فراوانی به اشاره و یا تصریح، مشروعین و استحباب و بلکه ضرورت آن را تضمین می‌کند. با وجود این، در طول تاریخ در مقابل «واقفان خیر اندیش»، «موقوفه خوارانی» نیز بوده‌اند که همیشه به فکر بلعیدن موقوفات و یا سوء استفاده از آن سر به بالین خواب گذاشته‌اند و همین جریان موجب شده است که در برابر «گروه خوشبین به وقف»، گروهی نیز از آن انتقاد کرده و چه بسا نهاد وقف را عامل مفت‌خواری و سبب خرابی اقتصاد جامعه معرفی کرده‌اند.
دریافت فایل برنامه   ( 123 کیلوبایت )    ( 8 بار دانلود شده )  ( 0 نظر ثبت شده )
http://www.Rasekhoon.net/Software/ Download-1579.aspx
کتاب های وقف ویژه تلفن همراه
ساختار وقف در جهان اسلام - ویژه تلفن همراه ساختار وقف در جهان اسلام - ویژه تلفن همراه   

هو الواقف علی الضمائر تأثیر نهاد وقف به عنوان یک سنت حسنه‏ی نبوی )ص( در پیشرفت‏های معنوی، فرهنگی و اجتماعی در جهان اسلام بر کسی پوشیده نیست. مسلمانان در مقاطع مختلف تاریخ بر اساس انگیزه‏های خیرخواهانه آثار ماندگار فراوان و صالحات باقیات و بی‏شماری را پدید آورده‏اند. وجود هزاران مرکز آموزشی، درمانی، رفاهی و خدماتی علاوه بر ده‏ها هزار مرکز عبادی و معنوی اعم از مساجد، تکایا و زیارتگاه‏ها گواه روشنی بر این مدعاست.
دریافت فایل برنامه   ( 958 کیلوبایت )    ( 8 بار دانلود شده )  ( 0 نظر ثبت شده )
http://www.Rasekhoon.net/Software/ Download-1578.aspx
کتاب های وقف ویژه تلفن همراه
جایگاه وقف در توسعه اقتصادی - ویژه تلفن همراه جایگاه وقف در توسعه اقتصادی - ویژه تلفن همراه   

پس از جنگ جهانی دوم و آغاز پروژه توسعه در کشورهای جهان سوم نقش دولت در سرنوشت این کشورها بسیار پررنگ شد. مردم از صحنه امور کنار گذاشته شدند و فعالیت‌هایی که در جوامع کشاورزی بر عهده مردم بود دولت متحمل آن‌ها شد. اما نظریه‌های توسعه دولت‌سالاری را برنتابیدند و در نهایت حکم به کمتر دخالت کردن دولت داده و پدیده جهانی‌شدن هم به این روند کمک کرده و امروزه دولت‌های ملی با چالش‌های عدیده‌ای مواجه هستند به نحوی که کارآمدی و مؤثر بودن فعالیت‌هایشان منوط به دخالت کمتر، و حضور گسترده‌تر مردم در فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی می‌‌باشد. از این رو، ضرورت نگاه مجدد به فعالیت‌های وقفی و امور مشابه جهت ورود به عصر جدید احساس می‌‌شود.
دریافت فایل برنامه   ( 123 کیلوبایت )    ( 6 بار دانلود شده )  ( 0 نظر ثبت شده )
http://www.Rasekhoon.net/Software/ Download-1577.aspx
کتاب های وقف ویژه تلفن همراه
اوقاف اسلامی در بیت المقدس - ویژه تلفن همراه اوقاف اسلامی در بیت المقدس - ویژه تلفن همراه   

در گذشته یکی از شرطهای تبحّروثقه‏شدن در هریک از شاخه‏های علوم اسلامی، مسافرت علمی بود.درتاریخ اسلام برای یک محقق به ندرت می‏توان ستایشی ازاین والاتر یافت که گفته شود سفرهای بسیارکرده وازمحضرعلمای طراز اول تعلیم گرفته است.این رسم از قرن اول وازآن هنگام آغاز شدکه بسیاری ازصحابه پیامبر(ص)، به عراق و سوریه و مصر رفتند.هرمحدثی،هنگامی که می‏خواست سندیت هریک ازکلمات حدیثی را که روایت کرده ثابت کند،راهی سفر می‏شد تا با کسانی که آن سخن را اززبان پیامبر(ص) شنیده بودند دیدار کند.
دریافت فایل برنامه   ( 126 کیلوبایت )    ( 9 بار دانلود شده )  ( 0 نظر ثبت شده )
http://www.Rasekhoon.net/Software/ Download-1576.aspx
کتاب های وقف ویژه تلفن همراه
تحول نهاد وقف - ویژه تلفن همراه تحول نهاد وقف - ویژه تلفن همراه   

همگام با تغییرات شدید اجتماعی و فرهنگی در جامعه ایران نهاد وقف چه از نظر درونی و چه از نظر برونی دچار تحول شده است. مروری بر وقفنامه های دوره صفویه نشان می دهد که اکثر موقوفات بزرگ به دست اعضای خاندان سلطنتی ایجاد شده است. از آنجا که شیوه تولید غالب در عصر صفوی تولید کشاورزی است، وقف زمین زراعی متداول ترین نوع موقوفه است. تمام متون و اسناد تاریخی بر صیغه مذهبی وقف مصرف موقوفات تأکید می کنند و در موارد بسیاری تولیت موقوفات به طور مستقیم به روحانیون صاحب نام واگذار شده یا آنکه حکومت آنها را به عنوان ناظر بر نحوه اداره موقوفات تعیین کرده است.
دریافت فایل برنامه   ( 129 کیلوبایت )    ( 7 بار دانلود شده )  ( 0 نظر ثبت شده )
http://www.Rasekhoon.net/Software/ Download-1575.aspx
کتاب های وقف ویژه تلفن همراه
وقف حقوق معنوی - ویژه تلفن همراه وقف حقوق معنوی - ویژه تلفن همراه   

یکی ازرؤیایی ترین خواست های بشر در حالی که خداوند می فرماید همه به سوی خدا باز می گردندماندگاری خویش بوده است. پس ازنومیدی از بقای جاودانه، اندیشه " نام نیک " ایجاد شد. یکی از ابزار نیک نامی استفاده ازنهاد وقف است.اموالی ازگردونه دادوستد خارج می شوند و منافع آنها برای نیت خیر صاحب قبلی آن منافع که بدون شک منفعت دیگران (غیر از خودش) را در بردارد به جریان می افتند.اموال اختصاص یافته به موجب قانون شخصیت اعتباری و حقوقی مستقلی می یابند.نام ودارایی و درآمد ومدیریت ویژه که همه این اختصاصات برای تأمین نیت خیر واقف به وجود می آیند:
دریافت فایل برنامه   ( 140 کیلوبایت )    ( 8 بار دانلود شده )  ( 0 نظر ثبت شده )
http://www.Rasekhoon.net/Software/ Download-1574.aspx

این مقاله در تاریخ  1403/4/06 بروز رسانی شده است:
کتاب های وقف ویژه تلفن همراه


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط