نخستین و بزرگترین خبرگزاری تخصصی قرآن کریم در جهان اسلام

خبرگزاری قرآنی ایکنا

پايگاه فرهنگی و اطلاع‌رسانی راسخون نرم‌افزار «شيوه ارتباط موفق» را با الهام از كتاب «شيوه های ارتباط موفق زوجين» منتشر كرده است. اين نرم‌افزار با بيان مباحثی درباره ازدواج و اصول زندگی مشترك به ارائه راه‌كارهايی در
دوشنبه، 5 اسفند 1387
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حجت اله مومنی
موارد بیشتر برای شما
خبرگزاری قرآنی ایکنا
آئینه رسانه
آئینه رسانه
 
خبر گذاری قرآنی ایکنا

center 

شنبه 03 اسفند 1387 10:24:06 شماره‌ خبر :367007
انتشار نرم‌افزار «شيوه ارتباط موفق» ويژه تلفن همراه
گروه فضای مجازی: پايگاه فرهنگی و اطلاع‌رسانی راسخون نرم‌افزار «شيوه ارتباط موفق» را با الهام از كتاب «شيوه های ارتباط موفق زوجين» منتشر كرده است.
به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، اين نرم‌افزار با بيان مباحثی درباره ازدواج و اصول زندگی مشترك به ارائه راه‌كارهايی در مسايل خانوادگی پرداخته و راه ايجاد و حفظ خانواده و عملی ساختن دستورات اسلام را در آن بررسی می‌‌كند.
با توجه به اينكه تفكر اسلامی، «خانواده محور» است. سرمايه و ريشه خانواده به عنوان نهادی محوری در اسلام، چيزی جز مودت و رحمت نيست. اساس آرامش خانواده به نوع ارتباط اعضای آن ‌به ويژه روابط بين زن و شوهر بستگی دارد، بنابراين آموزش راهكارهايی برای تقويت و اصلاح روابط بين آن دو كه از ضروريات زندگی و از لوازم تكامل خانواده به شمار می رود از امكانات موجود در اين نرم‌افزار است.
در اين نرم‌افزار آمده كه خداوند اساس نظام خلقت را بر پايه زوجيت قرار داده است. در آيين اسلام نيز به تكامل كائنات به‌ويژه انسان، در سايه زوجيت توجه خاص شده است. بر اين اساس، دو جنس زن و مرد با ويژگی‌های متفاوت و مشتركات قابل توجه در حكم دو بال برای پرنده تكاملند كه بدون همراهی و همگرايی اين دو، پرواز مقدور نمی‌شود و خانواده بهترين ميدان برای همسويی و تلفيق اين دو بال بوده است. به همين دليل در منطق وحی، تجرد و رهبانيت به شدت مطرود بوده و تشكيل خانواده را پيمانی مقدس ميان زن و مرد شمرده و اصلی‌ترين هدف آن را تأمين نيازهای انسانی و سكون و انس ميان آن دو می‌داند تا بدانجا كه در قوانين دين، نهاد خانواده در اولويت قرار گرفته و كارآمدترين قوانين حقوقی در مسير حمايت از استحكام اين بنيان الهی وضع شده است.
خانه می‌تواند محلی برای تكامل مرد و زن و به تعبيری ديگر مكانی برای تربيت انسان باشد. قرآن، خانه را محل آرامش می‌داند و زن و مرد را عامل آرامش يكديگر.
ليست گوشی های تست شده را اينجا مشاهده كنيد!
برای دانلود اين نرم‌افزار اينجا كليك كنيد!

center

جمعه 02 اسفند 1387 13:27:22 شماره‌ خبر :366747
انتشار ويژه‌نامه «خواجه نصيرالدين طوسی» در سايت «راسخون»
گروه فضای مجازی: پايگاه فرهنگی اطلاع‌رسانی راسخون، ويژه‌نامه «خواجه نصيرالدين طوسی» را با بررسی خدمات اين فيلسوف به تشيع و ايران روی خروجی خود قرار داده است.
به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، خدمات خواجه نصيرالدين طوسی به تشيع و ايران، خواجه نصير‌الدين طوسی و ترويج انديشه سياسی شيعه، ملاصدرا، حسنه‌ای از حسنات خواجه نصير، خواجه‌ نصيرالدين‌ طوسی‌ كه بود؟ چه كرد؟، خواجه نصيرالدين طوسی؛ احياگر فلسفه مشاء، زندگی‌نامه خواجه نصيرالدين طوسی و گذری كوتاه بر زندگی خواجه نصيرالدين طوسی از بخش‌های متنوع اين ويژه‌نامه است.
در بخش‌هايی از «خدمات خواجه نصيرالدين طوسی به تشيع و ايران» آمده است: «توجه به خواجه نصيرالدين طوسی از دو جهت دارای اهميت است: نخست اين كه وی در زمان‌های حساس و بی‌بديل از تاريخ ايران قرار داشته است، زمان‌های كه بيش از هر زمان ديگر فرهنگ و تمدن ايرانی در معرض تهديد و خطر قرار گرفته بود و اين تهديد بيش از همه از جانب مغولان است.»
«سبب ديگر، موقعيت خواجه نصير در دستگاه‌های حكومتی و وجود شرايطی برای دخالت و تغيير وضعيت سياسی ـ اجتماعی است. شواهد نشان می‌دهد خواجه نصيرالدين طوسی توانسته است در ايجاد تحولات مؤثر باشد و نقش گذار از شرايط قبل از حمله مغول به بعد از آن را به عهده گيرد و از ميراث شيعی و ايرانی دفاع كند.»
در ادامه می‌خوانيم: «خواجه، فردی واقع‌گراست. اين نكته از تأمل در زندگی او به دست می‌آيد. عكس‌العمل وی در قبال اسماعيليان و هلاكوخان و استفاده از تمامی فرصت‌ها برای تأليف و تأمل در علوم فلسفی، كلامی و دينی و همچنين تلاش برای بهبود وضعيت مسلمانان و گردآوردن مجدد آنان پس از حمله مغول دليل بهره‌ای است كه خواجه به خاطر واقع‌گرايی خويش نصيب جامعه كرد.»
در قسمت‌هايی از «خواجه نصير‌الدين طوسی و ترويج انديشه سياسی شيعه» آمده است: «خواجه نصير‌الدين طوسی در طوس خراسان به دنيا آمد، در بغداد در گذشت و در كاظمين عراق به خاك سپرده شد. وی با كشف حالات شش‌گانه در مثلث قائم‌الزاويه، احداث بزرگ‌ترين رصدخانه اسلامی در مراغه، قوام بخشيدن به فلسفه مشاء ابن ‌سينا و تصدی وزرات هلاكوخان مغول، شخصيت پرآوازه عصر خويش در رياضيات، نجوم، فلسفه و سياست بود.»
«تأسيس كتابخانه بزرگ مراغه، مسلمان ساختن هلاكوخان و نجات بخشيدن جان هزاران شيعه از تيغ شمشير مغولان از جمله خدمات برجسته ديگر اوست. اين انديشمند شيعی صاحب تأليفات بسياری است كه اخلاق ناصری، يكی از مهم‌ترين آن‌هاست. اين كتاب تنها اثر سياسی معروف وی به شمار می‌رود.»
ويژه‌نامه «خواجه نصيرالدين طوسی» را اينجا كليك كنيد!

center

سه شنبه 29 بهمن 1387 13:58:15 شماره‌ خبر :365409
برندگان مسابقه اينترنتی روزانه سايت «راسخون» اعلام شد
گروه فضای مجازی: سايت راسخون برندگان مسابقات روزانه بهمن‌ماه خود را روی خروجی خود قرار داده است.
به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، پايگاه فرهنگی اطلاع‌رسانی راسخون، هر روز مسابقه‌ای تحت عنوان «مسابقه روزانه» برگزار می‌كند و به قيد قرعه به يك نفر از برندگان سكه طلا (با آرم راسخون) تقديم می‌كند.
يادآوری می‌شود، اعضای سايت از شانس بيشتری در قرعه كشی برخوردار هستند، به همين دليل به همه كاربران سايت پيشنهاد شده، قبل از شركت در مسابقه حتماً عضو سايت شوند و با نام كاربری و ايميل عضويت خود در مسابقه شركت كنند تا از امتياز بيشتری جهت برنده شدن برخوردار باشند.
برنده مسابقه روزانه 28 بهمن‌ماه «محسن فتح‌اله‌زاده»، برنده مسابقه روزانه 27 بهمن‌ماه «رضا محمدپور»، برنده مسابقه روزانه 26 بهمن «زينب عالی‌بيگی»، برنده مسابقه روزانه 25 بهمن «سارا شهبازی»، برنده مسابقه روزانه 24 بهمن «احمد غفوری»، برنده مسابقه روزانه 23 بهمن «مرجان كاظمی» هستند.
برندگان غير عضو لازم است، حتماً در سايت عضويت پيدا كنند و ثبت نام خود را تكميل كنند و نام كاربری و آدرس و تلفن خود را از طريق ايميل mosabeghat@rasekhoon.net ارسال كنند، تا جايزه به آدرس پستی آنها ارسال شود.
برندگانی كه عضو سايت هستند فقط بايد ثبت‌نام خود را تكميل كنند تا جايزه به نشانی پستی كه در فرم ثبت‌نام آنها تكميل شده ارسال شود. بعد از تكميل ثبت‌نام و تصحيح آدرس از طريق ايميل فوق تقاضای خود را برای ارسال جايزه عنوان كنند.
برای اطلاعات بيشتر اينجا را ببينيد!

center

سه شنبه 29 بهمن 1387 11:02:05 شماره‌ خبر :365201
ويژه‌نامه «هفته وقف» در سايت راسخون ارائه شد
گروه فضای مجازی: پايگاه فرهنگی و اطلاع‌رسانی راسخون به مناسبت هفته وقف ويژه‌نامه‌ای اينترنتی ارائه كرده است.
به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، مقالات، گالری تصاوير، كتابخانه موضوعی، كتابخانه همراه و سخن مدير عامل از بخش‌های تشكيل دهنده اين ويژه‌نامه است.
وقف، پيامبر اعظم و اماكن متبركه، وقف و توسعه علمی و پژوهشی، وقف، بانوان و ميراث جاويدان، وقف، واقفين و خيرين نيكوكار و هيئت‌های امنا، نقش وقف در تعميق فرهنگ دينی، اجتماعی و اقتصادی، نقش وقف در ترويج قرآن كريم و وقف، سنت معصومين و تعظيم شعائر اسلامی از مقالات موجود در بخش مقالات است.
در مقاله «نقش وقف در ترويج قرآن كريم» اين بخش آمده است: «سخن درباره جايگاه وقف از نظر قرآن كريم به عنوان يكی از ارزش‌های اجتماعی و فرهنگی مسلمانان است. زيرا گرچه اين پديده در همه اديان و مذاهب و گرايش‌های انسانی وجود دارد و تاريخ نشان می‌دهد كه انسان از دير باز در ذهن خود سودای جاودانه بودن را می‌پرورانده است، به هر كجای جهان سر بزنيد، شاهد مراكز و ساختمان و ابنيه زيادی در جهت حمايت از مستمندان و ترويج علم و نگهداری موسسات دينی و عام المنفعه هستيم.»
«اما نكته مهم اين است كه نقش تعاليم قرآنی به اين خواسته فطری، ميدان می‌دهد و در گسترش وقف تشويق می‌كند و اين متن ظرفيت توسعه و فرهنگ‌سازی به وقف را با علايق گوناگون می‌دهد. زيرا هرچند در تمدن بشری و فرهنگ‌ها ابنيه و آثار گوناگون ديده می‌شود، اما اين فراوانی ميل به برجای گذاشتن نام و حضور بی‌حضور قطعی و در ميان دينداران با آموزه‌های دينی و معنوی بيشتر می‌شود و اين امر هر چند در جهتی ريشه در حب به ذات دارد و تمايل انسان برای جاودانگی و بی‌مرگی و جاودان طلبی است كه انسان می‌خواهد بگونه‌ای پس از مرگ نامش و كارهايش جاويدان بماند، كه اگر خودم ديگر در ميان جامعه نيستم، پس نام و نشان من در جامعه مطرح شود.»
در بخش «سخن مدير عامل» اين ويژه‌نامه می‌خوانيم: «وقف سنت ‏حسنه‏ای است كه از ديرباز به اشكال گوناگون از جمله مؤسسه‏های خيريه فراوانی در سراسر جهان به وجود آمده و املاك و اموالی بر آنها تخصيص يافته و فروش و انتقال آن املاك و اشياء نيز منع شده است، در تاريخ بشر وجود داشته و اسلام آن را در مسيری روشن، منطقی، هدفدار، مترقی و دقيق نهاده است.»
«وقف عملی است صالح و باقی، و مصداق روشنی است از تعاون و تعاضد، و انفاقی است عاری از منت، و احسانی است‏ خالی از اذيت و بدور از تحقير شخصيت ديگران، و تصدقی است دايمی و مستمر و بدون ريا، و وامی است ‏بدون اضطراب و تكاثر كه از رهگذر آن با بروز اختلافات فاحش طبقاتی به صورتی معقول مبارزه می‏شود، و برگ سبزی است كه به گور فرستاده می‏شود و سرانجام عاملی است كه نام واقف را از رهگذر اقامه مظهری از مظاهرعدل الهی جاودان می‏سازد و وی را به آن چه مستحق اوست يعنی نوعی خلود و بقا می‏رساند.»
ويژه‌نامه هفته وقف در سايت راسخون را اينجا كليك كنيد!

center

يكشنبه 27 بهمن 1387 13:39:45 شماره‌ خبر :364552
ويژ‌ه‌نامه اربعين حسينی در سايت راسخون منتشر شد
گروه فضای مجازی: پايگاه اينترنتی راسخون به مناسبت فرارسيدن اربعين حسينی ويژه‌نامه‌ای با اين عنوان را در دسترس كاربران اينترنتی قرار داده است.
به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، مقالات، مداحی، كاغذ ديواری، كارت پستال و مسابقه از بخش‌های ويژه‌نامه اينترنتی اربعين حسينی است.
در بخش نخست اين ويژه‌نامه آمده است: «اربعين است، آری، چهل روز است هر سبزه‌ای كه می‏رويد، هر غنچه‌ای كه می‏شكفد، هر چشمه‌ای كه می‏جوشد و حتی خورشيد در طلوع و غروبش، سوگوار امام قربانگاه عشق‌اند.»
«چهل روز است كه آتش انقلاب از زير خاكستر قلب‏ها شراره می‏كشد، آنان كه رنج پيمان‏شكنی بر جانشان پنجه می‏كشيد و همه آنان كه شاهد مظلوميت كاروان تازيانه و اشك بودند و همه آنانی كه وقتی به كربلا رسيدند كه تنها غبار صحنه جنگ و بوی خون تازه و دود خيمه‏های نيم‌سوخته باقی بود، اينك برآشفته‏ و بر خويش شوريده‏اند.»
ارزش و جايگاه اربعين حسينی از ديدگاه مقام معظم رهبری، عطيه عوفی همراه با سوگواری جابر، زيارت اربعين نشانه هر مومن، شرحی بر زيارت اربعين، بزرگداشت اربعين و پرسش‌هايی درباره اين روز، اربعين در اشعار فارسی، نجات بشريت رمز جاودانگی‌ حماسه‌ عاشورا و غيره از ديگر بخش‌های مقالات اين ويژه‌نامه محسوب شده‌ است.
همچنين اين ويژه‌نامه به ارائه مداحی، كاغذ ديواری، كارت پستال پرداخته و كاربران می‌توانند هر روز در مسابقه «هر روز يك مسابقه هر روز يك برنده» سايت راسخون شركت و هديه ويژه‌ای دريافت كنند.
ويژ‌ه‌نامه اربعين حسينی سايت راسخون را اينجا ببينيد!

center

جمعه 25 بهمن 1387 12:44:24 شماره‌ خبر :363432
برندگان مسابقه اينترنتی «تولد يك انقلاب» اعلام شد
گروه فضای مجازی: سايت راسخون كه هم‌زمان با سی‌امين سالگرد انقلاب اسلامی مسابقه اينترنتی «تولد يك انقلاب» را برگزار كرده بود، اسامی برندگان اين مسابقه را منتشر كرد.
به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، پايگاه فرهنگی اطلاع‌رسانی راسخون، هم‌زمان با سی‌امين سالگرد انقلاب اسلامی به 30 نفر از برندگان مسابقه اينترنتی «تولد يك انقلاب» به قيد قرعه جوايزی اهدا كرده است.
«مسعود اسمعيلی» و «ربابه كريمی‌ابربكوه» در بخش «تولد يك انقلاب 1» برنده سفر به مشهد مقدس شده‌اند و به ساير برندگان اين بخش سكه طلا اهدا شد.
«اسماعيل جوادی»، «رضا سليمی»، «مصطفی محمودی كاشانی» در بخش «تولد يك انقلاب 2» برنده سفر به مشهد مقدس شده‌اند.
يادآوری می‌شود، برندگان غير عضو لازم است حتماً در سايت عضويت پيدا كرده و ثبت‌نام خود را تكميل كنند و نام كاربری، نشانی و تلفن خود را از طريق ايميل mosabeghat@rasekhoon.net ارسال كرده تا جايزه به آدرس پستی آنها ارسال شود.
برندگانی نيز كه عضو سايت هستند، فقط بايد ثبت‌نام خود را تكميل كنند تا جايزه به آدرس پستی كه در فرم ثبت‌نام آنها تكميل شده ارسال شود. اين افراد می‌توانند بعد از تكميل ثبت‌نام و تصحيح آدرس از طريق ايميلmosabeghat@rasekhoon.net، تقاضای خود را برای ارسال جايزه عنوان كنند.
لازم است افرادی كه اسامی آنها اعلام شده حداكثر ظرف مدت 30 روز اقدامات لازم را برای دريافت جوايز خود انجام دهند.
برای اطلاعات بيشتر اينجا را ببينيد!

center

جمعه 18 بهمن 1387 11:48:36 شماره‌ خبر :360135
به مناسبت سی‌امين سالگرد انقلاب اسلامی
تالارهای گفت‌وگوی سايت «راسخون» افتتاح شد‌
گروه فضای مجازی: پايگاه اطلاع‌رسانی «راسخون» به منظور تعاملی كردن بيشتر اين سايت، تالارها يا انجمن‌های گفت‌وگوی راسخون را هم‌زمان با ايام دهه فجر راه‌اندازی كرده است.
به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، تالار اخبار و اعلانات، تالار دين‌پژوهی، تالار كامپيوتر و فناوری اطلاعات، تالار سرگرمی، تالار مطالب عمومی، تالار ورزش، تالار تازه‌های خبری و تالار هنر از بخش‌‌های اصلی اين انجمن‌های گفت‌وگو است.
هر انجمن يا تالار گفتگو از چند بخش تشكيل شده و كاربران می‌توانند در موضوعات مورد علاقه خود به بحث و تبادل نظر و همچنين تبادل اخبار و لينك‌های مفيد بپردازند.
تالار «دين‌پژوهی»شامل «قرآن‌شناسی»، «معصوم‌شناسی»، «اسلام‌شناسی»، «شيعه‌شناسی»، «اديان، فرق و مذاهب» است و در هر تالار امكان نمايش آخرين پست و موضوع مورد بحث و تعداد هر پست وجود دارد.
علاقه‌مندان می‌توانند با عضويت در اين انجمن‌ها يا تالارها از امكانات آن و همچنين تبادل اخبار و اطلاعات استفاده كنند.
تالارهای گفتگو را اينجا ببينيد!

center

دوشنبه 14 بهمن 1387 17:51:57 شماره‌ خبر :358321
«ستاره شام» را در سايت راسخون بخوانيد
گروه فضای مجازی: پايگاه فرهنگی و اطلاع‌رسانی راسخون به مناسبت سالروز شهادت حضرت رقيه(س) ويژه‌نامه «ستاره شام» را منتشر كرد.
به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، بانك صوت و فيلم شهادت حضرت رقيه سلام الله عليها، حضرت رقيه خاتون(س)، فرزندان و اهل‌بيت امام حسين‌(ع)، نقش كودكان در بالندگی حماسه عاشورا، پژوهشی در هويت تاريخی حضرت رقيه(س)، حضرت رقيه عليهاالسلام در اوراق تاريخ و نام واقعی رقيه دختر امام حسين(ع)، غم‌نامه حضرت رقيه(س) از بخش‌های مختلف اين ويژه‌نامه است.
در بخش «» اين ويژه‌نامه آمده است: «رقيه از رقی به معنی بالا رفتن و ترقی گرفته شده است. گويا اين اسم لقب حضرت بوده و نام اصلی ايشان فاطمه بوده است؛ زيرا نام رقيه در شمار دختران امام حسين(ع) كمتر به چشم می‏خورد و به اذعان برخی منابع، احتمال اين كه ايشان همان فاطمه بنت الحسين(ع) باشد، وجود دارد.در واقع، بعضی از فرزندان امام حسين(ع) دو اسم داشته‏اند و امكان تشابه اسمی نيز در فرزندان ايشان وجود دارد.»
«گذشته از اين، در تاريخ نيز دلايلی بر اثبات اين مدعا وجود دارد. چنانچه در كتاب تاريخ آمده است در ميان كودكان امام حسين(ع) دختر كوچكی به نام فاطمه بود و چون امام حسين(ع) مادر بزرگوارشان را بسيار دوست می‏داشتند، هر فرزند دختری كه خدا به ايشان می‏داد، نامش را فاطمه می‏گذاشت. همان گونه كه هرچه پسر داشتند، به احترام پدرشان امام علی(ع) وی را علی می‏ناميد. گفتنی است سيره ديگر امامان نيز در نام گذاری فرزندانشان چنين بوده است.»
همچنين در بخش «نقش كودكان در بالندگی حماسه عاشورا» می‌خوانيم: «منشور درخشنده عاشورا كه تابناكی خود را از درخشش خورشيد كربلا و ستارگانی كه گرد منظومه آن نورافشانی می‏كردند، با عرفان و حماسه خود چراغ فرا راه بشر روشن نمودند كه تا روز رستاخيز، راه آزاد زيستن و سربلند رهيدن را به بشريت نشان داد. در اين رهگذر، هر يك از آزاد مردان و شير زنان عاشورا، به سهم خود بر اعتلا و سربلندی اين حماسه افزودند اما كربلا از حماسه كودكانی كه در اين سفر جاودانه، هم پای ايثارگران و جانبازان عاشورا، چكامه حضور سرودند، خاطره‏ها بر لوح سينه دارد.»
«كودكان بی‌گناهی كه طعمه آتش افروزی پست‏ترين آفريدگان خدا شدند. كودكانی كه در جنگی نابرابر قربانی زراندوزی و زورمداری حريص‏ترين شغالان بيشه طمع ورزی گشتند. كودكانی كه در خون طپيدن پدران و برداران خود را پيش روی خويش ديدند، مبارزه با ستم و فرياد در برابر تفرعن را آموختند و به پدران و برادران خويش اقتدا كردند. آنان اگر چه نجنگيدند اما حضور و شهادتشان نقش مهمی در عزت و عظمت ابعاد قيام و نيز شتاب بخشيدن در فروپاشی بنيان ظلم و استبداد در جامعه اسلامی شد.»
«ستاره شام» را اينجا كليك كنيد!

center

چهارشنبه 09 بهمن 1387 12:43:32 شماره‌ خبر :355702
برندگان مسابقه اينترنتی «اشك روان» اعلام شد
گروه فضای مجازی: اسامی برندگان و جوائز مسابقه اينترنتی «اشك روان» در دسترس كاربران قرار گرفته است.
به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، برندگان غير عضو لازم است حتماً در سايت راسخون عضويت پيدا كنند و ثبت نام خود را تكميل كنند و نام كاربری خود را از طريق ايميل public@rasekhoon.net ارسال كنند.
برندگانی كه عضو اين سايت هستند فقط بايد ثبت‌نام خود را تكميل كنند تا جايزه به آدرس پستی كه در فرم ثبت‌نام آن‌ها تكميل شده ارسال شود. بعد از تكميل ثبت‌نام و تصحيح آدرس از طريق ايميل فوق تقاضای خود را برای ارسال جايزه عنوان كنند.
لازم است افرادی كه اسامی آن‌ها اعلام شده حداكثر ظرف مدت 30 روز اقدامات لازم را برای دريافت جوايز خود انجام دهند.
بديهی است پس از مهلت تعيين شده موسسه هيچ‌گونه تعهدی نسبت به ارسال هدايا نداشته و هدايا طبق اولويت‌بندی و قرعه كشی انجام شده به ساير نفرات اهدا می‌شود.
اسامی برندگان را اينجا ببينيد!

center

دوشنبه 07 بهمن 1387 11:42:40 شماره‌ خبر :354409
لحظه لحظه با انقلاب/ انتشار ويژه‌نامه اينترنتی «دهه فجر»
گروه فضای مجازی: پايگاه اطلاع‌رسانی راسخون به مناسبت فرارسيدن سی‌امين سال پيروزی انقلاب اسلامی ويژه‌نامه دهه فجر را عرضه كرده است.
به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، مقالات دهه فجر، تلفن همراه، بانك صوت و فيلم، گالری تصاوير و كتابخانه موضوعی از بخش‌های مختلف اين ويژه‌نامه است.
اين ويژه‌نامه همچنين دارای بخشی تحت عنوان روزشمار انقلاب است كه رويدادهای 12 تا 22 بهمن‌ماه 1357 را به تفكيك در بخش‌های جداگانه شرح داده است.
دانستنی‌هايی درباره انقلاب اسلامی، ناكامی بختيار در مقابل حضرت امام خمينی، انقلاب اسلامی و نسل سوم، انقلاب اسلامی و پيامدهای معرفتی، انقلاب اسلامی ايران، جلوه‌هايی از الطاف امام عصر(ع)، آثار و نتايج انقلاب اسلامى ايران و عناوينی از اين قبيل مقالات موجود در اين ويژه‌نامه را تشكيل داده است.
تم موبايل ويژه‌ دهه فجر، كتابخانه همراه و آوای همراه بخش‌های تشكيل دهنده تلفن همراه و بيانات مقام معظم رهبری مدظله‌العالی و امام خمينی(ره) نيز به‌صورت فايل‌های صوتی و فيلم از قسمت‌های تشكيل دهنده بخش بانك صوت و فيلم اين ويژه‌نامه است.
همچنين در بخش گالری تصاوير، تصاوير امام خمينی، تصاوير مقام معظم رهبری، كاغذ ديواری انقلاب، صفحات اول روزنامه‌ها، تمبرهای انقلاب و تصاويری از اسناد محرمانه و سری سلطنت پهلوی در بخش گالری تصاوير و متن كامل كتاب‌های ويژه انقلاب اسلامی همچون آخرين انقلاب، انقلاب پيروز، قيام عاشورا و انقلاب و درآمدی بر ريشه‌های انقلاب در بخش كتابخانه موضوعی ويژه‌نامه راسخون موجود است.
همچنين به عنوان مثال در روزشمار اين ويژه‌نامه و در رويدادهای 12 بهمن 1357 آمده است: «امام خمينی پس از سال‌ها دوری و تبعيد به كشور بازگشت. ايران اسلامی شاهد بزرگترين و تاريخی‌ترين استقبال بود. حضور ميليونی مردم كه صف مستقبلين را از فرودگاه تهران تا بهشت زهرا امتداد داده بود، حاكی از عشق و علاقه بی‌نظير آنها به رهبر خويش بود.»
«با ورود حضرت امام به سالن فرودگاه، فرياد «الله اكبر» سالن فرودگاه را به لرزه در آورد. مستقبلين با خواندن سرود «خمينی ای امام»، اشك‌های مشتاقان را بر گونه‌هايشان جاری كردند. حضرت امام طی بياناتی در فرودگاه تهران گفتند: من از عواطف طبقات مختلف ملت تشكر می‌كنم. عواطف ملت ايران به دوش من بارگرانی است كه نمی‌توانم جبران كنم. ايشان ضمن اشاره به اينكه طرد شاه از كشور قدم اول پيروزی بود، همگان را به وحدت كلمه و ادامه مبارزه تا قطع كامل ريشه‌های فساد ترغيب كردند. ايشان سپس از آنجا عازم بهشت زهرا شدند.»
ويژه‌نامه دهه فجر در سايت راسخون را اينجا ببينيد!

center

دوشنبه 09 دي 1387 11:10:05 شماره‌ خبر :339817
صدور بيانيه پايگاه فرهنگی اطلاع‌رسانی راسخون به‌مناسبت فاجعه غزه
گروه خبرنگاران افتخاري / سیدجعفر فاطمی‌نوش‌آبادی: روابط عمومی پايگاه فرهنگی اطلاع‌رسانی راسخون به‌مناسبت فاجعه غزه پيامی به شرح زير صادر كرد.
به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) به نقل از روابط عمومی پايگاه فرهنگی اطلاع‌رسانی راسخون، در نگار‌خانه غزه تابلوی دو طرفه‌ای از جنايت و مظلوميت به نمايش گذاشته شده است كه در تاريخ نظير آن همتايی نداشته است، مردمی كه تحت فشار و محروميت بوده‌اند هم‌اكنون دچار خوی وحشيگری رژيمی شده‌اند كه سعی دارد با خون‌ها و فريادهای سوزناك پايه‌های حكومت خود را مستحكم كند، اما نمی‌داند كه «ان اوهن البيوت لبيت العنكبوت»
انگار همين ديروز بود كه امام راحل(ره) مسأله قدس را مسأله جهانی خطاب كردند و همه مسلمانان را از توطئه‌های رژيم درنده و وحشی صهيونيسم آگاه كردند، انگار مسلمانان و مخصوصا سران عرب در خواب زمستانی سنگين به سر می‌برند و شايد هم چشمان و گوش‌های خود را به روی اين همه وحشيگری بسته‌اند.
انگار نه انگار كه غزه در آغاز بزرگ‌ترين فاجعه انسانی است، نمی‌‌بينيد و نمی‌شنوند گريه كودكان و رنج مادران و پدران غزه را، اگر امام راحل راز عقب‌ماندگی مسلمانان را حكومت‌های آنان می‌دانست اين فاجعه سند گويای ديگر و مشكل دنيای امروز ماست كه دولت‌ها‌ی عربی و مسلمانان بی‌اعتنا به كشتار مردم غزه هستند و حتی در اين راه رژيم وحشی و غاصب صهيونيسم را ياری می‌كنند.
رژيمی كه زمانی شعار از نيل تا فرات را سر می‌داد، اكنون در پيشبرد اهداف خود موفق شده است و كشورهای زيادی را با خود همراه كرده است و در رأس اين كشورها كشورهای عربی را. تاريخ شاهد و ناظر هم‌پيمانی و همراهی دولت مصر و ديگر كشورهای عربی است و قطعا در آينده انسان‌های آزاده دليل اين سكوت و همراهی را خواهند پرسيد.
كشورهای عربی در آغاز يك رسوايی بزرگ به‌سر می‌برند و فقط آن‌چه برايشان مهم است اقتصاد ملی آنان است و نيازمند گوشه چشم‌ها و قول و قرار‌های شيطان بزرگ آمريكای جنايت‌كار هستند به‌راستی فرياد خواهران و برادران خود را نمی‌شنوند كه با بهايی اندك سعی در فروش آن دارند.
شورايی كه در مدت زمان كوتاه چندين قطعنامه را عليه فعاليت‌ها‌ی صلح‌آميز هسته‌ای ايران به تصويب رسانيد اكنون سكوت اختيار كرده؟ آيا نبود حقيقت حقوق بشر در سازمان ملل به چشم نمی‌خورد كه در سالگرد تصويب اعلاميه جهانی حقوق بشر چگونه حقوق اوليه مردمی مسلمان به تاراج گذاشته می‌شود، اما آن‌چه واضح است اين قوانين ابزاری برای تحت فشار قرار دادن كشورهای مسلمان و تجاوز به حقوق مسلم آنان است.
طبق فرمايشات مقام معظم رهبری حضرت آيت‌الله خامنه‌ای (حفظه الله) و عمل به وظيفه سنگين رسانه‌ای خود اين مصيبت عزما را به تمامی مسلمانان بيدار تسليت عرض می‌كنيم و از خداوند متعال ظهور حضرتش را خواستاريم كه اوست معز الاولياء و مذلل الاعداء.


 


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.