پیش از تغییر شغل، باید چه کار کرد؟

دنیای کار، مدام در حال تغییر و تحول است. کارشناسان می گویند بیشتر افراد در طول عمر کاری خود بین سه تا هشت شغل عوض می کنند و این تعداد گاهی به 25 شغل نیز رسیده است . به عبارت دیگر، اگر مجبور هستید شغل فعلی خود را ترک کنید، نگران نباشید- روزگاری که در آن همه در یک شغل ثابت باقی می مانند، به سر رسیده است. البته
دوشنبه، 19 اسفند 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پیش از تغییر شغل، باید چه کار کرد؟
پیش از تغییر شغل، باید چه کار کرد؟
پیش از تغییر شغل، باید چه کار کرد؟

Ÿ ایجاد آمادگی در خود برای تغییر شغل

دنیای کار، مدام در حال تغییر و تحول است. کارشناسان می گویند بیشتر افراد در طول عمر کاری خود بین سه تا هشت شغل عوض می کنند و این تعداد گاهی به 25 شغل نیز رسیده است .
به عبارت دیگر، اگر مجبور هستید شغل فعلی خود را ترک کنید، نگران نباشید- روزگاری که در آن همه در یک شغل ثابت باقی می مانند، به سر رسیده است. البته توصیه نمی شود بدون پیدا کردن شغل دیگری، شغل کنونی خود را رها سازید، به ویژه اگر مستاجر و عائله مند هستید .
اگر هنوز می توانید شغل فعلی خود را تحمل کنید، بهتر است با عجله برای تغییر آن اقدام نکنید و با بررسی بیشتری، شغل جدید خود را پیدا کند. با اطرافیان خود مشورت کرده و شغلی را برگزینید که با مهارت ها و علایق شما، هماهنگ بوده و فرصت کسب مهارت های جدید را نیز به دنبال داشته باشد .
بهترین کار این است که پیش از ترک کردن شغل خود، شغل جدیدی برای خود پیدا کنید که چنین کاری هم همیشه مقدور نیست. زیرا ممکن است شغل فعلی خود را به دلخواه ترک نکرده باشید و این خواسته رئیس یا هئیت مدیره باشد. پس دقت کنید مبلغ دریافتی از شرکت را (بابت حقوق، سنوات، بازخرید و ...) تا زمانی که شغل مناسبی نیافته اید، بیهوده خرج نکنید .

Ÿ برنامه ریزی برای تغییر شغل

هنگامی که قصد تغییر شغل دارید، باید به تدریج و بی سرو صدا در جستجوی شغل جدیدی باشید. زیرا اگر جار بزنید که از شغل فعلی خود ناراضی هستید، ممکن است کارفرمای شما زودتر از موعد، درب خروجی را به شما نشان بدهد. آنگاه تمام پل های پشت سر خود را که بعدها به آنها نیاز خواهید داشت، از بین برده اید .
جستجوی شغلی، روش خاص خودش را دارد، مگر آنکه از قبل در مورد یک شغل خاص با یک کارفرمای دیگر کنار آمده باشید. در غیر اینصورت باید رزومه های خود را به شرکت های مورد نظرتان ارسال کرده و منتظر پاسخ آنها بمانید . هنگامی که در محل کار هستید، این کار را انجام ندهید و آن را به ساعات غیراداری موکول کنید .
در نهایت اینکه رفتار خوب خود را تا آخرین لحظه ای که در محل کار فعلی تان هستید حفظ کنید، و قبل از ترک کامل آنجا، تمامی حساب های معوقه خود را با شرکت، تسویه نمایید
سعی نکنید نزد همکاران فعلی خود در مورد شغل آینده تان، مبالغه کنید. حسادت ویژگی زشتی است و ممکن است برایتان دردسر ساز شود، حتی اگر کارفرما هم از قبل از تصمیم شما مطلع باشد .
با یک یادداشت کتبی، از رئیس خود قدردانی کنید و با متانت و وقار از شغل خود انصراف دهید. حتماً خاطر نشان کنید که این انتخاب خود شماست و نمی خواهید یک فرصت طلایی را که برایتان به وجود آمده، از دست بدهید. حتی اگر رئیس شما بدترین رئیس دنیا باشد، نباید با دلخوری و بحث آنجا را ترک کنید .
تا آخرین لحظات حضورتان در محل کار، سخت کار کنید و آموزش های لازم را به فردی که جایگزین شما خواهد شد، بدهید .
در نهایت اینکه خیلی با کلاس و باوقار از شغل کنونی خود خداحافظی کرده و پل های پشت سر خود را خراب نکنید . شاید کارفرما یا همکار فعلی تان، در آینده ای نه چندان دور کارفرمای شما شوند
منبع: kasbokar.ir




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.