آیا آبلیمو موجب چربی سوزی می‌شود؟

گفته می‌شود که آبلیمو و یا آبِ لیمو در سلامت انسان شگفتی می‌کند. آیا آبلیمو برای سوزاندن چربی خوب است؟ اجازه دهید از طریق این مقاله پاسخ خود را بیابیم.
پنجشنبه، 4 خرداد 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
آیا آبلیمو موجب چربی سوزی می‌شود؟
 آیا آبلیمو موجب چربی سوزی می‌شود؟

مترجم: رزیتا ملکی‌زاده
منبع:راسخون
 

گفته می‌شود که آبلیمو و یا آبِ لیمو در سلامت انسان شگفتی می‌کند. آیا آبلیمو برای سوزاندن چربی خوب است؟ اجازه دهید از طریق این مقاله پاسخ خود را بیابیم.
لیمو در میان متنوع‌ترین مرکبات قرار داشته که معمولاً و اکثر اوقات در دسترس بوده و از زمانهای بسیار قدیم توسط انسان مورد استفاده قرار می‌گرفته است. این میوه بسیار باارزش بوده و در پخت و پز، مصارف دارویی و همچنین به منظور زیبایی بکار برده می‌شود. امروزه، مدعی می‌شود که یکی از مزایای آبلیمو کاهش وزن بوده که به عنوان ماده‌ای ضروری در برخی رژیم‌های لاغری مشهور بکار برده می‌شود. احتمالاً در خصوص رژیم سم زدای لیمو و پودر فلفل قرمز شنیده‌اید، بطوریکه گروهی معتقدند در رسیدن به کاهش وزن مفید است. اعتقاد زیادی وجود دارد که آبلیمو می‌تواند موجب چربی سوزی شده در نتیجه منجر به کم شدن وزن می‌گردد. اما آیا آبلیمو موجب چربی سوزی می‌شود؟ به خواندن این مقاله ادامه داده تا در خصوص فوائد به اصطلاح آبلیمو در کاهش وزن اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

آبلیمو و کاهش چربی

ممکن است در خصوص درمانهای طبیعی مختلف برای سوزاندن چربی و کاهش وزن مطالبی شنیده باشید. آبلیمو یکی از درمانهای طبیعی مشهور بوده بطوریکه گروهی بر این باورند که موجب سوزاندن چربی شده و بنابراین به طرق زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بعضی افراد هر روز صبح ترکیبی از آبلیمو و آب را با شکم خالی می‌نوشند. بعضی دیگر آن را به عنوان بخشی از رژیمهای غذایی خاص مورد استفاده قرار می‌دهند. گفته می‌شود آبلیمویی که با آب یخ مصرف می‌شود در رسیدن به کاهش وزن شگفتی می‌کند. همچنین گفته می‌شود که اسید سیتریک موجود در آبلیمو به سوزاندن کالری کمک می‌کند. به طور خلاصه در خصوص کاربرد آبلیمو در کاهش چربی ادعاهای زیادی وجود دارد.
در حقیقت، این تنها یک تصور اشتباه است. آبلیمو بر روی چربی بدن و سوزاندن آن کاری انجام نمی‌دهد. پس نقش آن در کاهش وزن چیست؟ نمی‌توان گفت که تمام ادعاهای فوق بی پایه و اساس می‌باشند. با وجود آنکه ارتباط مستقیمی میان آبلیمو و کاهش چربی وجود ندارد، مطالعات صورت گرفته نشان می‌دهند این درمان طبیعی گاهی اوقات می‌تواند به روش غیر مستقیم مفید باشد. در ادامه چند یافته که از این ادعاها حمایت می‌کنند را معرفی می‌کنیم.

آبلیمو و سوخت و ساز

آبلیمو مدتهای مدیدی است که به عنوان تقویت کننده‌ی دستگاه گوارش مورد استفاده قرار می‌گرفته است. سلامت دستگاه گوارش جهت جذب مواد مغذی، برای هضم مناسب و سم زدایی طبیعی بسیار مهم است. وجود تمامی این عوامل همچنین جهت کاهش وزن سالم ضروری می‌باشد. بدون یک دستگاه گوارش سالم، مواد سمی در بدن تجمع یافته و میزان سوخت و ساز کاهش خواهد یافت در نتیجه بر روند چربی سوزی تأثیر می‌گذارد. یک دستگاه گوارش کم کار در جذب مناسب مواد مغذی ناموفق عمل می‌کند. در نتیجه نیاز بدن به مواد مغذی ادامه خواهد داشت و شما به مصرف فروننشته از مواد غذایی ادامه خواهید داد، حتی اگر دارای اضافه وزن باشید. بنابراین، مشخص شده است که لیمو میزان سوخت و ساز را بالا برده که این امر به نوبه خود ممکن است به کاهش چربی بیانجامد.

اثر سم زدایی آبلیمو

تجمع مواد سمی در بدن ممکن است به احتباس آب و همچنین افزایش وزن منجر شود. این امر می‌تواند با آبلیمو درمان شود به این گونه که به بدن در خارج ساختن مواد سمی کمک می‌کند. چالش دیگر این است که به بدن در جذب بیشتر کلسیم کمک کرده که این کلسیم سپس در سلولهای چربی ذخیره می‌شود. به اثبات رسیده است که سلولهایی که کلسیم بیشتری در خود دارند، در مقایسه با انواع بدون کلسیم، چربی را به میزان بیشتری می‌سوزانند.
در پایان بایستی گفت که این یک تصور اشتباه است که آبلیمو موجب چربی سوزی می‌شود. اما ممکن است به تلاش شما جهت رسیدن به کاهش وزن با بالا بردن میزان سوخت و ساز و با سم زدایی از بدن کمک کند. اگر می‌خواهید چربی سوزانده و به کاهش وزن برسید، بایستی یک رژیم غذایی متعادل همراه با انجام منظم حرکات ورزشی را در دستور کار خود قرار دهید. به طور مکرر خورده اما در وعده‌های کوچک و سبک و مقدار زیادی مایعات مصرف کنید. مصرف مواد غذایی سرشار از چربی و قند را کاهش داده و میوه و سبزیجات تازه‌ی بیشتری وارد رژیم غذایی خود نمایید. می‌توانید با مصرف آبلیمو نیز بر تلاشهای خود بیافزایید. در صورتی که نسبت به مرکبات حساسیت یا آلرژی دارید و یا مبتلا به بیماری کیسه صفرا و یا کلیه می‌باشید از مصرف لیمو خودداری نمایید. کسانی که مبتلا به سوزش سر دل می‌باشند نیز بایستی از مصرف مرکبات خودداری کنند.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.